درمان ریزش مو در زنان

به گزارش یزد بلاگ، استرس، عدم تعادل هورمونی، کمبود تغذیه، عوامل ژنتیکی، مسائل پزشکی، درمان بیش از حد مو با استفاده از مواد شیمیایی ناملایم، استفاده بیش از حد از سشوار، بیگودی و صاف کن ها و ... می توانند برخی از عوامل موثر در

درمان ریزش مو در زنان

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

استرس، عدم تعادل هورمونی، کمبود تغذیه، عوامل ژنتیکی، مسائل پزشکی، درمان بیش از حد مو با استفاده از مواد شیمیایی ناملایم، استفاده بیش از حد از سشوار، بیگودی و صاف کن ها و ... می توانند برخی از عوامل موثر در ریزش مو در زنان باشد. این مقاله مطالبی در مورد درمان طبیعی و اقدامات مراقبت از خود برای مقابله با این مشکل فراهم کرده است.

مشکل ریزش مو یا الگوی طاسی در زنان فقط مشکل زیبایی نیست، بلکه می تواند نشان دهنده یک مشکل زمینه ای سلامتی باشد. ریزش مو در پزشکی به نام alopecia هم شناخته می شود. بسکمک از اوقات، نوسانات هورمونی یا عوامل ژنتیکی می توانند به الگوی طاسی یا کچلی آندروژنیک منجر شوند. برخی زنان ممکن است مسائل مربوط به مو را در دوران یائسگی تجربه کنند. تصور می شود که فولیکول مو به علت کاهش سطح استروژن حساسیت به تستوسترون را نشان دهند. دی هیدروتستوسترون، یک محصول از تستوسترون است که باعث تضعیف فولیکول های مو می شود. DHT باعث کوچک تر شدن فولیکول های مو می شود که در نتیجه به ریزش مو منجر می شود.

گاهی اوقات، رشد مو می تواند به علت کشیده شدن یا تنش ثابت مو به علت مدل خاص مو تحت تاثیر قرار گیرد. این شرایط کشش alopecia نامیده می شود. گاهی اوقات مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات مو هم ممکن است به مسائل مو منجر شود. ریزش مو ممکن است یکی از آثار جانبی داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، قرص های ضد بارداری و یا قرص های فشار خون باشد.

گزینه های درمان

اگر اخیرا تعداد زیادی مو از دست داده اید، نیاز دارید تا در مورد راه چاره های موثر بر این شرایط تفکر کنید. همچنین باید سعی کنید از راه های طبیعی برای رشد مو و تغذیه موهای خود اقدام کنید.

رهایی از استرس

استرس می تواند سبب عدم تعادل هورمونی و تحریک ریزش مو شود. اگر تحت استرس بیش از حد هستید، می توانید برخی از تکنیک های تمدد اعصاب مانند یوگا، مدیتیشن و یا آروماتراپی را امتحان کنید. استفاده از روغن های خاص در ماساژ درمانی هم به افزایش رشد موها کمک می کند. می توانید از روغن هایی مانند روغن جوجوبا، رزماری، اسطوخودوس یا گریپ فروت برای تسکین استرس استفاده کنید. ماساژ پوست سر با این روغن ها تا حد زیادی به درمان این مشکل کمک خواهد کرد.

رژیم غذایی سالم

اگر رژیم غذایی شما قادر به فراهم سازی رویتامین های مورد نیاز و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد مو نیست، نیاز دارید تا عادات غذایی خود را عوض کنید. باید در پی رژیم غذایی غنی از ویتامین های ب، آ، ای، آهن، روی و کلسیم باشید که برای رشد موها ضروری هستند. مصرف مکمل های تغذیه ای ممکن است در درمان کمبودهای تغذیه ای موثر باشد.

درمان جایگزینی هورمون

از آنجاکه ممکن است موها به علت نوسانات هورمونی در طول انتقال یائسگی رزیزش داشته باشند، می توانید درمان جایگزینی هورمون را برای بهبود رشد مو امتحان کنید. یک شیب در سطح استروژن و پروژسترون می تواند به کمک قرص اصلاح شود. به این ترتیب، هورمون هایی که بعد از یائسگی از طریق بدن تولید نمی شوند را می توان در قالب مکمل دریافت کرد. قبل از انجام HRT باید با پزشک خود مشورت کنید. تحقیقات نشان داده اند که HRT می تواند چند عارضه جانبی هم داشته باشد.

محصولات مراقبت از مو

باید در انتخاب محصولا مراقبت از مو بسیار مراقب باشید. برخی شامپوها می توانند باعث خشکی موهای شما شوند. استفاده از مواد شیمیایی هم می تواند موها را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است از شامپوهای ملایمی که حاوی مواد طبیعی هستند استفاده شود. در مواردی که شوره سر دارید، می توانید از شامپوهای درمانی استفاده کنید. همچنین می توانید به منظور بهبود گردش خون و تقویت ریشه های مو، پوست سر خود را با روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین ماساژ دهید. همچنین می توانید دارچین، عسل و روغن زیتون را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی پوست سر قرار دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس بشویید. استفاده از ژل آلوئه ورا روی پوست سر هم می تواند به افزایش رشد موها کمک کند.

زنان مبتلا به ریزش شدید موها هم می توانند در پی کمک های پزشکی باشند تا علت زمینه ای ریزش مو مشخص شود. همچنین برای درمان مناسب می توانند با متخصص پوست و مو مشورت کنند.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4569

به "درمان ریزش مو در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان ریزش مو در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید