کرونا، کوشش اروپا برای مقابله با عمیق ترین رکود مالی از زمان جنگ جهانی دوم

به گزارش یزد بلاگ، در حالی که کارشناسان برجسته مالی، اروپا را به دلیل بحران کرونا در برابر عمیق ترین رکود مالی از زمان جنگ جهانی دوم می بینند این اتحادیه کوشش می نماید با برنامه های مالی ویژه با این چالش عظیم مبارزه کند.

کرونا، کوشش اروپا برای مقابله با عمیق ترین رکود مالی از زمان جنگ جهانی دوم

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد با یک برنامه بازسازی میلیاردی، اقتصاد اروپا بعد از بحران کرونا را مدرنیزه نموده و در جهت بهبود قرار دهد.

بر اساس این طرح برای اولین بار قرار است صدها میلیارد یورو به عنوان بدهی های مشترک برای بودجه اتحادیه اروپا در نظر گرفته گردد. به نوشته رسانه های اروپایی فون در لاین، جزئیات این طرح را بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی در مجلس اروپا ارائه می دهد.

با توجه به توقف ایجاد شده در روندهای مالی این اتحادیه حاصل از شیوع بحران کرونا اقتصاد این اتحادیه بر اساس یک پیش بینی رسمی در امسال میلادی حدود 7.4 درص کاهش پیدا خواهد نمود.

بعضی کشورها مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان به صورت ویژه از این بحران آسیب دیده اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از این با یک یاری اعتباری تا 540 میلیارد یورویی یک شبکه مشترک ایمنی را راه اندازی نموده اند. برنامه بازسازی دوباره کمیسیون اروپایی گام بعدی است.

کارشناسان مالی کوشش ها برای راه اندازی یک برنامه مالی در مقیاس عظیم را تمجید می نمایند.

گونترام وولف، از اتاق فکر بروژل در بروکسل در تبادل نظر با خبرگزاری آلمان گفته است: اتحادیه اروپا در برابر عمیق ترین رکود مالی از زمان جنگ جهانی دوم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خطر بروز یک بحران طولانی مدت و خطر تضعیف بازار داخلی و موفقیت های مالی اتحادیه اروپا وجود دارد.

وولف همچنین این مسئله را تمجید کرد که آلمان موضع خود را تغییر داده و می خواهد در یک برنامه بازسازی دوباره این اتحادیه سهیم گردد. وی این را یک گام مهمم و یک موضع واقع بینانه و متناسب با عظیمی این چالش دانست.

هفته گذشته آلمان و فرانسه پیشنهاد دادند کمیسیون اروپایی با ضمانت کشورهای اروپایی 500 میلیارد یورو اعتبار را برای یاری هزینه برای کشورها و بخش های بحران زده مد نظر قرار دهد. موضع دولت آلمان در این بحران از آنجایی که این کشور قدرتمندترین اقتصاد ملی و عظیمترین پرداخت نماینده بودجه به اتحادیه اروپا است بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر این آلمان در نیمه دوم امسال میلادی ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را برای مدت 6 ماه بر عهده می گیرد. به این ترتیب صدر اعظم آلمان نقش ویژه ای را در غلبه بر این بحران ایفا خواهد نمود.

مرکل قرار است دیدگاه های خود در این باره را امروز (چهارشنبه) در یک ویدئو کنفرانس با مقامات مجلس اروپا و در یک سخنرانی در موسسه کونراد آدنایر مطرح کند.

رئیس کمیسیون اروپایی هم می خواهد طرح بازسازی مالی دوباره این اتحادیه را با بودجه هفت ساله آینده این اتحادیه گره بزند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1321

به "کرونا، کوشش اروپا برای مقابله با عمیق ترین رکود مالی از زمان جنگ جهانی دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، کوشش اروپا برای مقابله با عمیق ترین رکود مالی از زمان جنگ جهانی دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید