کاهش چین و چروک اطراف چشم ها

به گزارش یزد بلاگ، اولین نشانه پیری اغلب پدیدار شدن چین و چروک در اطراف چشم هاست. در این مقاله نکات مفیدی برای خلاص شدن از دست چین و چروک ارائه شده است.

کاهش چین و چروک اطراف چشم ها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

اولین نشانه پیری اغلب پدیدار شدن چین و چروک در اطراف چشم هاست. در این مقاله نکات مفیدی برای خلاص شدن از دست چین و چروک ارائه شده است.

همانطور که گفته شد پدیدار شدن چین و چروک از نشانه های پیری به تعداد می رود. در بعضی افراد با افزایش سن چین و چروک پدیدار می گردد در حالی که در بعضی دیگر این شرایط در سنین بسیار پایین به وجود می آید. این ممکن است ارثی یا به خاطر پلک زدن سریع باشد. به هر حال تشکیل چین و چروک برای بسیاری از مردم خصوصاً زنان نگران نماینده است. آن ها از محصولات مختلفی برای از بین بردن چین و چروک استفاده می نمایند ولی، اغلب به نتایج قابل توجهی دست پیدا نمی نمایند. شما با استفاده از محصولات مناسب در زمان مناسب می توانید از دست چین و چروک خلاص شوید. توصیه می گردد به جای محصولات و روش های تجاری از روش های طبیعی برای کاهش چین و چروک بهره ببرید.

چه چیزی باعث تشکیل چین و چروک در اطراف چشم ها می گردد

ناحیه اطراف چشم ها حساس است و اولین نشانه های پیری را به صورت چین و چروک نشان می دهد. چنین چین و چروک هایی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. یکی از شایع ترین علل ایجاد چین و چروک حرکت ثابت چشم هاست. دلیل دیگر قرارگیری در معرض نور خورشید شدید است که ممکن است باعث از بین رفتن رطوبت پوست گردد. این به نوبه خود باعث از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می گردد. قرار گیری در معرض نور خورشید بعلاوه ممکن است باعث گردد با چشم های نیمه باز نگاه کنید که باعث ایجاد چین و چروک می گردد. احتمال ایجاد چین و چروک در افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری بیشتر است زیرا، سیگار ممکن است رطوبت پوست را از بین ببرد. افرادی که آلرژی دارند هم ممکن است در سنین پایین دچار چین و چروک شوند. علاوه بر آنچه که گفته شد، رژیم غذایی ، ژنتیک ، مصرف آب کم و غیره هم از عواملی هستند که ممکن است در تشکیل چین و چروک نقش داشته باشند. اگر چه پیری را نمی توان به طور کامل متوقف یا کنترل کرد ولی، با انجام اقدامات مناسب می توان آن را به تأخیر انداخت. برای کاهش چین و چروک اطراف چشم ها از بعضی روش های درمانی هم می توان استفاده کرد.

پیشگیری

نوشیدن آب زیاد: از آنجایی که دفع آب بدن یکی از علل شایع تشکیل چین و چروک است، نوشیدن آب کافی و مایعات دیگر به حفظ رطوبت پوست و کاهش چین و چروک یاری می نماید. ترک کردن سیگار هم برای کاهش چین و چروک مفید است.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید: گفته می گردد که قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه های ماورای بنفش خورشید ممکن است باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها گردد. علاوه بر اشعه های ماورای بنفش، نگاه کردن با چشمان نیمه باز در مقابل نور خورشید هم ممکن است باعث ایجاد چین و چروک گردد. پس، هنگام قرار گیری در معرض نور خورشید از عینک و کرم ضد آفتاب مناسب بهره ببرید.

نگاه نکردن با چشمان نیمه باز: بعضی افراد از استفاده از عینک خودداری می نمایند و هنگام مطالعه کردن یا تماشا کردن چیزی با چشمان نیمه باز نگاه می نمایند. نگاه کردن با چشمان نیمه باز یا حرکت دادن مکرر عضلات صورت ممکن است باعث ایجاد چین و چروک گردد. پس، از عینک خود بهره ببرید و از نگاه کردن با چشمان نیمه باز خودداری کنید.

رژیم غذایی: شما بعلاوه می توانید تشکیل چین و چروک ها را با مصرف مواد غذایی غنی از کاروتنوئید ها به حداقل برسانید. هویج ، سیب زمینی شیرین ، طالبی ، اسفناج و زردآلو منابع خوبی از کاروتنوئید ها هستند و گفته می گردد مصرف آن ها برای کاهش چین و چروک مفید است. شما بعلاوه باید مواد غذایی حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ویتامین های A ، C ، E و غیره و مواد معدنی مانند روی و سلنیوم مانع آسیب تماشا پوست می شوند. مصرف محصولات سویا و ماهی را افزایش دهید.

مراقبت از پوست صورت: از استفاده از صابون خودداری کنید و از پاک نماینده های مناسب پوست خود بهره ببرید. شما بعلاوه باید از ساییدن ناحیه اطراف چشم ها با حوله یا دست ها خودداری کنید. بدین منظور از پارچه نخی بهره ببرید. طبق گفته متخصصین پوست، شستن مکرر صورت با آب شیر ممکن است باعث از بین رفتن چربی های محافظ پوست گردد که این به نوبه خود پوست را مستعد تشکیل چین و چروک می نماید.

استفاده از مرطوب نماینده: استفاده روزانه از مرطوب نماینده بسیار مهم است. از آنجایی که ناحیه اطراف چشم ها حساس است و رطوبت خود را سریع تر از قسمت های دیگر صورت از دست می دهد، استفاده از مرطوب نماینده می تواند مانع تشکیل چین و چروک گردد. شما بعلاوه می توانید از کرم ها و لوسیون های مخصوص بهره ببرید.

خوابیدن کافی: خوابیدن کافی برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. روزی حداقل 8 ساعت بخوابید. خوابیدن کافی به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست یاری می نماید.

درمان های خانگی

بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای محصولات تجاری از روش های طبیعی برای داشتن پوستی بدون چین و چروک استفاده نمایند. اگر چه ممکن است استفاده از محصولی خاص برای یک نفر مفید باشد ولی، ممکن است برای دیگران کاربرد نداشته باشد. انتخاب دیگر استفاده از لیزر یا تزریق بوتاکس است. ولی، اگر می خواهید از روش های طبیعی برای کاهش چین و چروک بهره ببرید، می توانید از ترکیب روش های زیر بهره ببرید.

روغن نارگیل روش خانگی مشهوری برای کاهش چین و چروک به تعداد می رود. استفاده از روغن نارگیل قبل از خواب به کاهش چین و چروک یاری می نماید. شما بعلاوه می توانید از روغن زیتون یا روغن کرچک هم بهره ببرید. این روغن ها به حفظ رطوبت پوست یاری می نمایند و به این ترتیب احتمال تشکیل چین و چروک را کاهش می دهند.

شما می توانید هسته آناناس را بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را بشویید. آلفا هیدروکسی اسید موجود در آناناس برای کاهش چین و چروک صورت خصوصاً چین و چروک های اطراف چشم ها مفید است.

استفاده از خامه شیر و آب لیمو هم برای کاهش چین و چروک مفید است. تنها کاری که باید بکنید این است که شیر را بجوشانید و خامه آن را جدا کنید. خامه را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و اطراف چشم های خود بمالید. بعد از یک ساعت صورت خود را بدون استفاده از صابون بشویید.

شما بعلاوه می توانید از پالپ پاپایا یا آب سیب یا انگور سبز برای کاهش چین و چروک بهره ببرید. استفاده از مخلوط آب خیار با ژل آلوئه ورا هم برای کاهش چین و چروک پوست بسیار مفید است.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4567

به "کاهش چین و چروک اطراف چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چین و چروک اطراف چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید