کارگردان مشهور هندی خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

به گزارش یزد بلاگ، کارگردان سرشناس هندی در نامه ای به وزیر امور خارجه این کشور خواست دهلی نو برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران کوشش کند.

کارگردان مشهور هندی خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

به گزارش ، اکبرخان کارگردان سرشناس هندی در نامه ای به وزیر امور خارجه این کشور نوشت: هند براساس اصول خود کوشش کند تا تحریم های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد.

اکبرخان، بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هند در نامه ای به سوبرامانیام جایشانکار (Subrahmanyam Jaishankar) وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا و ایران، تاکید نمود که در این شرایط به دلیل تحریم های غیرعادلانه آمریکا، حتی ایران نمی تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم ها حرکت کند.

این کارگردان هندی در نامه خود ایران را یک کشور عظیم با سابقه تمدنی، تاریخ غنی و میراث فرهنگی از 7000 هزار سال قبل از میلاد مسیح معرفی می نماید که در کنار هند به عنوان یکی از قدرت های معاصر و عظیمترین دموکراسی دنیا، می توانند به وسیله همکاری های چند جانبه مالی آینده عظیمی را رقم بزنند.

اکبرخان با ابراز تاسف از کاهش مبادلات تجاری و مالی ایران و هند ظرف سال های اخیر، تصریح می نماید که این امیدواری وجود دارد که دو کشور ظرفیت های مالی و تجاری کار با یکدیگر را به دو برابر افزایش دهند. وی معتقد است همکاری دو ملت عظیم ایران و هند می تواند توازن را در جنوب آسیا در ارتباط با شرق و غرب این قاره برقرار نماید.

این کارگردان هندی با این تعبیر که تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریم های اعمال شده علیه یک کشور در دنیا است، خاطرنشان ساخت، این شرایط کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت تر می نماید و حتی ایران نمی تواند از منابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند. وی اضافه کرد:حتی کشورهایی که مخالف این تحریم ها هستند نیز مجبور به اعمال تحریم های غیرانسانی آمریکا شده اند.

اکبرخان در این نامه تاکید می نماید که هند براساس اصول و آموزه های خود باید با بی عدالتی علیه انسان ها مقابله کند و برای برابری انسان ها کوشش نماید و از این رو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت کند تا در تحریم های غیرعادلانه علیه ایران تجدید نظر شده و کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 783

به "کارگردان مشهور هندی خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارگردان مشهور هندی خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان مشهور هندی خواهان لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید