خبرنگاران معلمان اصفهانی برای دانش آموزان سطح کشور، محتواهای آموزشی فراوری کردند

به گزارش یزد بلاگ، اصفهان - خبرنگاران - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: معلمان استان از زمان شیوع کرونا بویژه در سال تحصیلی جاری اقدام به فراوری محتواهای آموزشی برای استفاده تمام دانش آموزان سراسر کشور کردند.

خبرنگاران معلمان اصفهانی برای دانش آموزان سطح کشور، محتواهای آموزشی فراوری کردند

محمدرضا ناظم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به راه اندازی سامانه موسوم به ERP بمنطور بومی سازی آموزش ها در استان اضافه کرد: به همین دلیل از زمان شیوع کرونا در اسفند 98 تا به امروز، 2 استودیو کروماکی در مرکز تحقیقات معلمان اصفهان ایجاد شد و معلمان در گروه های مختلف در این 2 استودیو به فراوری و ضبط محتواهای آموزشی پرداختند و در سامانه مذکور بارگذاری کردند.

وی به فراوری بیش از هشت هزار ساعت محتوای آموزشی در سامانه بومی استان در سال تحصیلی جاری اشاره نمود و گفت: این کار عظیم در زمینه فراوری محتواهای درسی که در استان اصفهان انجام و برای دبیرخانه های کشور ارسال شد، سال گذشته مورد بازدید و تحسین وزیر نهاده شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: از همان ماه های ابتدای شیوع کرونا در استان اتفاقی معجزه وار و جهادگونه در عرصه آموزش مجازی بدون هرگونه زیرساخت رُخ داد و کلاس ها از هفتم اسفند شروع شد.

وی گفت: معلمان استان از ابتدای شیوع کرونا در اسفند 98 که کلاس ها بطورکامل تعطیل شد در فضای مجازی مشغول کار شدند و با ابتدایی ترین ابزار و نرم افزارهای مختلف، کار آموزشی خود را ادامه دادند.

ناظم زاده اضافه کرد: در این مدت، معلمان در نقش کارگردان، تهیه نماینده، مجری و بازیگر در صحنه آموزش و فراوری محتوا حاضر و فعال بودند و شرایطی را برای جامعه تحصیلی رقم زدند که مثال زدنی است.

به گفته وی، کاری که معلمان در این مدت در عرصه جهاد آموزشی انجام دادند کمتر از کادر درمان نبود زیرا مردم در این شرایط دغدغه معیشت و سلامت خود را داشتند و معلمان با تلاش و حرکتی خودجوش ، دغدغه آموزش فرزندان را برای خانواده ها کاستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به ایجاد سامانه آموزشی شاد توسط وزارتخانه گفت: برنامه های مختلفی در این سامانه برای فراوری محتوای آموزش مجازی و سهولت کار همکاران بصورت آفلاین ایجاد شد و در دسترس دانش آموزان نهاده شد.

وی با اشاره به پیشرفت های اجرا شده در حوزه آموزش مجازی به همت معلمان و ستاد آموزش و پرورش گفت: اکنون می توانیم بگوییم که در حوزه آموزش مجازی حرف برای گفتن داریم و وزارتخانه هم روی این موضوع کار می نماید تا در اولین فرصتی که ویروس کرونا ریشه کن و امکان برگزاری حضوری کلاس ها مقدور شد بتوانیم آموزش های مجازی را همچنان حفظ کنیم و به عنوان یک کار جدید و برای سهولت کار تدریس، در برخی مواقع از آن بهره ببریم.

این مسوول یادآور شد: البته مسلم این است که آموزش مجازی بصورت صددرصد نمی تواند جایگزین آموزش حضوری باشد اما می تواند به عنوان یک ظرفیت یاریی برای معلم و دانش آموز مورد استفاده قرار بگیرد.

ناظم زاده توضیح داد: در کنار مسائل مالی که در این مدت دانش آموزان برای تهیه سخت افزارهای آموزش داشتند که بخشی از آن با یاری خیرین مرتفع شد بسیاری از معلمان نیز مسائل مشابهی داشتند ولی در عرصه جهاد علمی و با ابزارهای آموزشی خود و برغم مسائل اینترنت، بدون هیچگونه دریغ و تضییقی به آموزش دانش آموزان پرداختند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به بخش هایی از ایثار معلمان حتی در بستر بیماری گفت: در این مدت تعدادی از معلمان بر اثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفتند و حتی در همان دوران بیماری هم دست از آموزش دانش آموزان خود نکشیدند.

وی در خاتمه روز معلم را به تمام فرهنگیان استان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که در این ایام که مردم به تلاش و تلاش همکاران ما در زمینه آموزش فرزندانشان احتیاج دارند آنها نیز بتوانند در کمال سلامت به وظایف خطیر خود بپردازند و بتوانند سال تحصیلی جاری را با برپایی کیفی امتحانات به خاتمه برسانند و با برطرف بلای کرونا، آموزش سال آینده را بصورت حضوری برگزار نمایند.

به گزارش خبرنگاران، 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در تاریخ ایران به نامروز معلم نامگذاری شده است.

بالغ بر 50 هزار معلم هم اکنون در مقطع آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان مشغول به کار هستند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3863

به "خبرنگاران معلمان اصفهانی برای دانش آموزان سطح کشور، محتواهای آموزشی فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معلمان اصفهانی برای دانش آموزان سطح کشور، محتواهای آموزشی فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید