موج سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری بیمه

به گزارش یزد بلاگ، از زمان شیوع کووید-19، احتیاج به خدمات بیمه ای افزایش یافته و جنس خواسته های مشتریان هم تغییر نموده است. پیش از این مشتریان خدمات فناوری بیمه ای بیش از هر چیز در جستجوی بیمه های مسافرتی بودند در حالی که با کاهش سفرها به خصوص سفرهای بین المللی مردم به دنبال دریافت خدمات بیمه سلامتی هستند.

موج سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری بیمه

اینشورتک یا همان فناورى بیمه، زیرمجموعه ای از حوزه های فعالیت فین تک است که مقصود آن کاربرد نوآورانه فناورى در خدمات بیمه ای عنوان شده است. فناورى بیمه از بیگ دیتا، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان استفاده می نماید تا خدمات بهتری را به آنها ارائه کند. از اینشورتک براى مدیریت محصولات مختلف در حوزه های فروش، طراحى بیمه هاى اختصاصى، تحلیل و مدیریت ریسک، تشخیص و برآورد خسارات، مشاوره آنلاین بیمه و مدیریت بیمه عمر استفاده می گردد. این روزها که مردم دنیا بیش از پیش به خدمات بیمه ای احتیاجمندند، موج تازه ای برای سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری به راه افتاده است. در این گزارش چند نمونه از مهم ترین سرمایه گذاری های اینشورتک که در هفته های اخیر رخ داده را با یکدیگر مرور می کنیم.

سرمایه 1.8 میلیون دلاری پالیسی استریت

استارتاپ پالیسی استریت (PolicyStreet)، در سال 2016 تاسیس شد. این استارتاپ خدمات فناوری بیمه ای در مالزی به تازگی توانست 1.8 میلیون دلار سرمایه جذب کند. سرمایه گذارانی از سنگاپور مانند سنگاپور وی سی فاند همچنین سرمایه گذاران خطر پذیر بین المللی مثل اسپیرال ونچرز به همراه سرمایه گذاران تامین جمعی ( کراودفاندینگ) همچون پلتفرم پیتچ این(PitchIN) در این استارتاپ اینشورتک سرمایه گذاری کردند. پلتفرم آنلاین پالیسی استریت به مشتریان و تجارت ها یاری می نماید تا سیاست ها و قوانین بیمه ای مورد احتیاج خود را انتخاب و خریداری نمایند. این پلتفرم همچنین یک مدل عملیاتی آفلاین به آنلاین دارد که به وسیله آن مشتریان می توانند خدمات بیمه ای خود را انجام دهند.

در سال 2019، این شرکت توسط بانک مرکزی مالزی به یکی از شرکت های تاییدشده در حوزه مشاوره مالی و مشاوره مالی اسلامی ارتقا یافت. تایید بانک مرکزی مالزی برای استارتاپ پالیسی استریت اهمیت فوق العاده ای داشت چون آنها توانستند با بیش از هزار محصول اینشورنس و 35 شرکت تامین نماینده خدمات بیمه ای همکاری نمایند.

استارتاپ مالزیایی پالیسی استریت درباره چگونگی استفاده از سرمایه جدیدی که جذب نموده اند، نظرات جالب توجهی دارد. این شرکت میخواهد با سرمایه تازه ای که به دست آورده برای توسعه محصولاتش، افزایش فروش و گسترش بازاریابی استفاده کند. ین مینگ لی ( Yen Ming Lee) مدیرعامل و هم بنیانگذار استارتاپ پالیسی استریت به سایت خبری تک این ایژیا (Tech In Asia) گفت: این شرکت به تازگی نسبت به توسعه و گسترش فرا مرزی خدماتش می اندیشد. در 6 تا 12 ماه آینده قصد داریم همانطور که در مالزی پیروز بودیم، به اندونزی وارد شویم و در منطقه ایندوچین شناخته شویم.

به گفته کوییچی سایتو (Koichi Saito) ، مدیر شرکت سرمایه گذاری KK ، ویروس کرونا افزایش آگاهی نسبت به خدمات بیمه ای را به ارمغان آورده و برای محافظت از سلامت مردم باید به فناوری های بیمه توجه ویژه ای گردد. به همین خاطر شتابدهی تجارت هایی چون پالیسی استریت در اولویت قرار دارند.مدیرعامل پالیسی استریت نیز خاطرنشان کرد مردم به دنبال محصولات بیمه ای بیشتری برای خرید هستند. از زمان شیوع کووید-19، احتیاج به خدمات بیمه ای افزایش یافته و جنس خواسته های مشتریان هم تغییر نموده است. پیش از این مشتریان خدمات فناوری بیمه ای بیش از هر چیز در جستجوی بیمه های مسافرتی بودند در حالی که با کاهش سفرها به خصوص سفرهای بین المللی مردم به دنبال دریافت خدمات بیمه سلامتی هستند.

استارتاپ انگلیسی اوربن جانگل 2.5 میلیون یورو جذب سرمایه کرد

اوربن جانگل(Urban Jungle) شرکت خدمات بیمه ای است که توسط جیمی ویلیامز و گرگ اسمیث در سال2016 تاسیس شد. این شرکت فناوری بیمه ، به توسعه فراوری و بیمه اجاره ای یاری می نماید. این استارتاپ همانند بسیاری از شرکت های اینشورتک، به تازگی توانست سرمایه خود را افزایش دهد. اوربن جانگل توسط اکا ونچرز(Eka Ventures) و بعضی سرمایه گذاراران با سابقه اروپایی، 2.5 میلیون یورو سرمایه جذب کرد.

برنامه های این شرکت برای رشد توسط کارآفرینان مجرب و سرمایه گذاران حرفه ای، یاری به فراوری و فناوری عنوان شده است. این استارتاپ فناوری در آخرین بخش از دوره تامین بودجه اش به ارزش 6.2 میلیون پوند رسید. جانگل اوربن 22 کارمند و بیش از 20هزار مشتری دارد.

جیمی ویلیامز، مدیرعامل این استارتاپ به سایت خبری یوکی تک (uktech) می گوید: علی رغم شیوع بیماری همه گیر، ما هنوز روی رشد استارتاپمان متمرکز هستیم و از این بودجه برای ایجاد پرسنل عملیاتی بیشتر و توسعه دسترسی خود استفاده خواهیم کرد. ویلیامز ادعا می نماید با وجود قرنطینه و از بین رفتن بسیاری از کسب و کارها، آنها توانسته اند پیشرفت نمایند. با این حال، کسب و کار اوربن جانگل نیز تغییرات شگرفی نموده چون به دلیل قرنطینه و در خانه ماندن مردم، تلفن های کمتری دزدیده یا گم شده اند. با این حال، فناوری های اینشورتک همچنان وجود دارند و شرکت های ارائه نماینده این خدمات در شکل های دیگری به کار خود ادامه می دهند.

ویلیامز ایده کسب و کار خود را زمانی که با دوستانش در لندن زندگی می کرد، به دست آورد. او شکافی را در بازار بیمه تشخیص داد. براساس این شکاف در بازار، شرکت های بیمه سنتی در ارائه محصولات و خدمات شان به افرادی که محلی را به صورت مشترک اجاره نموده بودند، مشکل داشتند. ویلیامز برای عملی کردن ایده خود به سراغ مهندس سابق گوگل و فیس بوک، گرگ اسمیث رفت. در آن زمان اسمیث در دانشگاه کمبریج به تحصیل مشغول بود. آنها یک شرکت بیمه مجهز به فناوری های نوین حوزه بیمه یا همان اینشورتک را ایجاد کردند. کسب و کار آنها با استفاده از خدمات آنلاین و هوش مصنوعی، هزینه های اضافی را کاهش می دهد. اوربن جانگل با استفاده از تکنولوژی ها درصد خطای کمی دارد و برای یافتن کلاهبرداران مناسب است. مدیران این استارتاپ از مبارزه با شیوه های غلط در صنعت بیمه صحبت نموده اند. آنها معتقدند باید از روش هایی که در صنعت بیمه سنتی استفاده می شد، دوری نموده و با فناوری های جدید در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرد.

شرکت بیمه پای 127 میلیون دلار جذب سرمایه کرد

بیمه پای(Pie) ، ارائه دهنده خدمات جبران خسارت کارگران، در تازه ترین فرایند جذب سرمایه خود توانست 127 میلیون دلار سرمایه به دست آورد. این شرکت اینشورتک به تازگی با گروه های مختلف سرمایه گذاری چون اس وی بی کپیتال (SVB

Capital) ، اسپکت ونچرز (Aspect Ventures) و شرکت بیمه بین المللی سیریوس(Sirius

International Insurance Group) همکاری نموده است. شرکت بیمه پای در سال 2017 برای ارائه بیمه خسارت کارگران راه اندازی شد. این شرکت اینشورتک که از شرکت های تابعه گروه سیریوس است به تجارت های کوچک یاری می نماید تا بتوانند خسارات کارمندانشان را پرداخت نمایند.

مت بوتین (Matt Botein) هم بنیانگذار استارتاپ بیمه پای ادعا می نماید با توجه به شیوه عملکردشان توانستند سرمایه خود را افزایش دهند. این استارتاپ سال گذشته 45 میلیون دلار در سری دوم سرمایه گذاری اش به دست آورده بود. سپس توانست ارزش خود را افزایش دهد. تا به امروز استارتاپ پای توانسته 188 میلیون دلار سرمایه کسب کند. این استارتاپ همچنین در 3ماه نخست سال 2020، رشد 19 میلیون دلاری داشته و در 34 ایالت آمریکا و کلمبیا فعالیت می نماید. اینشورنس ژورنال، شرکت بیمه پای را یکی از بهترین شرکت های اینشورتک در زمینه پرداخت خسارات کارمندان معرفی نموده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: مجله شنبه
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1750

به "موج سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید