پمپئو خطاب به سران ترکیه: اس 400 تهدیدی برای ارتش آمریکاست

به گزارش یزد بلاگ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود گفت سامانه های دفاع هوایی S-400 روسی خریداری شده توسط ترکیه نظامیان ارتش آمریکا را به خطر می اندازند.

پمپئو خطاب به سران ترکیه: اس 400 تهدیدی برای ارتش آمریکاست

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا ضمن بیان این مطلب آمده است: پمپئو، وزیر امور خارجه به چاووش اوغلو همتای ترک خود شرح داد خرید سامانه های اس 400 تهدیدی برای پرسنل ارتش آمریکا و فن آوری نظامی آمریکا است و همچنین به روسیه امکان دسترسی به نیرو های مسلح ترکیه و صنایع دفاعی آن را می دهد.

خود پمپئو نیز در توییتر تایید کرد که با چاووش اوغلو صحبت نموده است.

پمپئو نوشت: اقدامات ما نشان می دهد که ایالات متحده قانون تحریمی خود موسوم به کاتسا (CAATSA) را اجرا نموده و از دستیابی روسیه به درآمد و نفوذ (در ترکیه) جلوگیری خواهد نمود.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بتازگی گفت به رغم تحریم آمریکا، آنکارا همچنان برای خرید اس-400 روسی مصمم است و در برخورد با واشنگتن اقدامات متقابلی را اتخاذ خواهد نمود.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان نموده که اقدامات محدود کننده جدید ایالات متحده علیه ترکیه بار دیگر نشان دهنده ناتوانی واشنگتن در رقابت شرافتمندانه است.

تحویل سامانه های دفاع هوایی روسی اس 400 به آنکارا که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده شد، از اواسط ژوئیه سال 2019 شروع شد. واشنگتن با تهدید به تاخیر انداختن و یا حتی لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف 35 به ترکیه و همچنین وضع تحریم ها مطابق با CAATSA (قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها) خواهان لغو این معامله و خرید سامانه های پاتریوت آمریکایی در ازای آن شد. آنکارا از عقب نشینی امتناع ورزید و مذاکرات برای خرید تعداد بیشتری از سامانه های اس 400 را ادامه داد.

به ادعای واشنگتن، خرید سیستم دفاع موشکی اس -400 روسی، با موازین ناتو که هم واشنگتن و هم آنکارا عضو آن هستند منافات دارد و تهدید امنیتی برای اعضای این پیمان محسوب می گردد.

اس 400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته سامانه پدافند هوایی اس-300 به شمار می رود.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 تریومف برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیما های پارازیت انداز، هواپیما های رادار محور و کنترل هوایی، هواپیما های شناسایی و جاسوسی، هواپیما های استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3021

به "پمپئو خطاب به سران ترکیه: اس 400 تهدیدی برای ارتش آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو خطاب به سران ترکیه: اس 400 تهدیدی برای ارتش آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید