ولاسکو به خواست خودش از ایران نرفت، مسئولان از جنس والیبال نیستند

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر والیبال شاهد کتک کاری و رفتار غیر اخلاقی ملی پوش تیم والیبال شهرداری ارومیه بود. پوریا یلی، پشت خط زن ارومیه در ملاقات مقابل شهرداری ورامین پس از استفاده از الفاظ رکیک علیه داور به فیلمبردار حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. رفتاری که به سرعت در فضای مجازی پخش و نوجوانان و جوانان زیادی شاهد رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی ملی پوش والیبال کشور بودند.

ولاسکو به خواست خودش از ایران نرفت، مسئولان از جنس والیبال نیستند

کمیته انضباطی فدراسیون در ابتدا پوریا یلی را دو جلسه محروم کرد اما روز دوشنبه پوریا یلی در حالی که باید دوران محرومیت خود را طی می کرد به یک باره در زمین حاضر و برای تیمش بازی کرد! حضور یلی در زمین بازی سوالات و شائبه های زیادی در اذهان عمومی ایجاد نموده است چرا که رای کمیته استیناف و بخگرددگی محرومیت او در سایت رسمی فدراسیون اطلاع رسانی نشده است و حتی تیم سپاهان، حریف شهرداری ارومیه در بازی هفته بیست و نهم با حضور یلی در زمین غافلگیر شد که در نهایت با واکنش تند رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان علیه فدراسیون والیبال همراه شد.

* صحبت های محمدی راد معقول بود

حسین بهرام صفت در تبادل نظر با خبرنگاران درباره صحبت های رحمان محمدی راد در واکنش به حواشی رخ داده شده، گفت: محمدی راد را از دور می شناسم. شخصیت خوبی دارد و نمره قابل قبولی به او می دهم چرا که تحصیل نموده و کاربلد است. مصاحبه او را گوش کردم. حرف هایی می زد که یک والیبالیست متوجه آن می گردد. او تیمش را در حالی برای بازی مقابل شهرداری ارومیه آماده نموده بود که قرار نبود پوریا یلی بازی کند. زمانی که به یک باره یلی در زمین حاضر شد، تمام برنامه های محمدی راد به هم ریخت. این موضوعات را کسی که والیبالیست نباشد، نمی تواند درک کند و نمی تواند متوجه گردد که محمدی راد در چه شرایطی قرار داشته است. باید از جنس کار باشند تا متوجه همه چیز شوند. مسائل و مسائل در تمام کارهای اجتماعی به صورت یک حلقه زنجیره وار هستند. صحبت های محمدی راد بسیار معقول بود.

* افراد حاضر از جنس والیبال نیستند

پیشکسوت والیبال تأکید کرد: متأسفانه از آنجایی که افراد حاضر از جنس والیبال نیستند، نمی توانند متوجه اظهارات محمدی راد باشند. از قدیم گفته اند زبان لال را لال می فهمد. امثال من و والیبالیست ها می دانند که وقتی قرار است مقابل حریف قرار گیری، طبق آنالیز اجرا شده، در زمین حاضر می شوی و در واقع نقاط قوت و ضعف حریف را ارزیابی می گردد.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال در ادامه درباره حواشی پیش آمده در والیبال گفت: هدف ما فرد نیست بلکه هدف سیستم است. سیستم باید به خوبی کارش را انجام دهد. از هیئت مدیره تا دبیرکل فدراسیون باید به درستی کار خود را انجام دهد. دبیر فدراسیون کار اجرایی را انجام می دهد. حدود 60 سال در والیبال کشور سابقه دارم. افرادی در گذشته مانند حسین جبارزادگان به همراه شریف زاده والیبال مدرن را به کشور آوردند و در ادامه افراد دیگر آن را دنبال کردند. اینها در وهله نخست، اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می دادند.

* رئیس خانواده مسئول آرامش است

وی با اشاره به رفتار پوریا یلی در دیدارهای هفته بیست و هفتم نیز گفت: نباید بازیکن را مقصر بدانیم؛ در فضای خانواده، پدر و مادر مسئول به وجود آوردن آرامش در فضای خانواده هستند. در واقع رئیس خانواده طوری برنامه ریزی می نماید که فضا برای آرامش خانواده مهیا باشد. ما نیز اگر بخواهیم درست برنامه ریزی کنیم، باید از کارشناسان خوب استفاده کنیم نه افرادی که فرصت طلب هستند. زمانی که افراد فرصت طلب در کار قرار می گیرند، نتیجه همین می گردد. حمله پوریا یلی به فیلمبردار را باید به صورت ریشه ای آنالیز کرد. همواره باید علت کار را جستجو کنیم. اگر افراد مسئول از جنس کار باشند، این اتفاقات رخ نخواهد داد. مسئول برگزاری مسابقات در این اتفاق بسیار نقش داشت.

بهرام صفت اضافه کرد: همواره در کارهااختلافاتی وجود دارد که نمی توان آن را کتمان کرد اما کسی که در رأس کار قرار می گیرد باید به خوبی به وظایف خود واقف باشد. در زمانی که من نیز دبیر فدراسیون بودم چنین مسائلی وجود داشت. هیچ وقت برای خودم چانه زنی نکردم و اعتقادم بر این است که برنامه ریزی درستی باید وجود داشته باشد. در حال حاضر افرادی در کمیته رویدادها و مسابقات حضور دارند که از جنس این کار نیستند. اگر فرد مسئول از جنس کار نباشد، ابعاد و زوایا کار را نمی داند و در نتیجه مهره ها را به خوبی شناسایی نمی نماید و به دنبال آن چنین حواشی و اتفاقاتی رخ می دهد.

* ریشه بی اخلاقی ها باید آنالیز گردد

وی ادامه داد: پوریا یلی بازیکن بی اخلاقی نیست. یلی ها در ابتدای راه قرار دارند باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و خویشتن دار باشند. این اتفاقات همواره در کار قضاوت است. باید ریشه اصلی کار را آنالیز کنیم. اگر قرار بر این بود که این بازیکن محروم نباشد از ابتدا نباید او را محروم اعلام می کردند که در ادامه چنین اتفاقاتی رخ دهد. به هر حال بازی شهرداری ارومیه و سپاهان از نظر رده بندی حائز اهمیت نبود اما چنین مسائلی را به وجود آورد. باشگاه سپاهان سرمایه گذاری نموده است و نباید در چنین عمل اجرا شده ای قرار می گرفت. پوریا یلی بازیکن اثرگذاری است و زمانی که به یک باره در تیم قرار می گیرد، آنالیزهای محمدی راد را دچار مشکل می نماید. این را نیز در نظر بگیریم که در حال حاضر تماشاگران در سالن حضور ندارند که مانع بروز بسیاری از اتفاقات شده است.

* احتیاج والیبال، تشکیل دپارتمان است

پیشکسوت والیبال ایران در ادامه درباره راهکارهای پیشنهادی خود اعلام کرد: در 30 سال گذشته بارها عنوان نموده ام که باید افرادی در رأس کار قرار گیرند که از جنس کار باشند و علاوه بر آن دانش، تحصیلات و مدیریت قابل قبولی در والیبال داشته باشند. این بهترین کار است. نه فقط در والیبال بلکه در تمام امور رویه باید به این گونه باشد. اگر بتوانیم از کارشناسان و پیشکسوتان هر رشته به خوبی استفاده کنیم، برنامه ریزی درستی خواهیم داشت. چند ماه پیش پیشنهادی به فدراسیون دادم. تیم ملی والیبال ایران صندلی هشتم جهان را در اختیار دارد و حساب ویژه ای بر روی تیم ملی والیبال ایران باز نموده اند و ما می توانیم صندلی خود را ارتقا دهیم. پیشنهادم به فدراسیون والیبال این بود که دپارتمان والیبال تشکیل دهیم. کاری که در تمام جهان انجام می گردد. اگر بتوانیم در والیبال دپارتمان داشته باشیم تمام کمیته ها زیرمجموعه آن قرار خواهند گرفت و تصمیم گیری می نمایند برای مثال چه کسی رئیس کمیته رویدادها و مسابقات گردد.

وی اضافه کرد: همه چیز در دپارتمان والیبال خلاصه می گردد. برای مثال اگر در کمیته رویدادها، مسئله ای پیش آید رئیس فدراسیون می تواند از دپارتمان سوالات خود را جویا گردد. متأسفانه در فدراسیون والیبال این کارهاانجام نمی گردد و رئیس فدراسیون خودش تمامی این کارها را می نماید. حتی اگر بخواهند پیشنهادها را قبول نمایند، آنها رابه صورت نصفه و نیمه انجام می دهند. هنوز هم دیر نشده و اگر می خواهند پیشرفت نمایند باید دپارتمان را تشکیل دهند.

* از پیشکسوتان و عظیمان باید استفاده کرد

بهرام صفت درباره دوری خودش از والیبال اظهار داشت: از من خواستند که حضور داشته باشم اما قبول نکردم. برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی را به فدراسیون دادم و تمام کسانی که در 60 سال اخیر دستی در آتش داشتند را در یک لیست قرار دادم و عنوان کردم اگر بخواهیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم باید از این افراد استفاده کنیم نه اینکه به صورت سلیقه ای برخورد کنیم اما متأسفانه به صورت سلیقه ای با موضوعات برخورد می گردد و مسائل فردی مدنظر قرار می گیرد. همانطور که می دانید حدود دو میلیارد نفر در جهان هوادار والیبال هستند و FIVB نیز کارهای خوبی انجام می دهد و باید بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم و از تمام عظیمان، پیشکسوتان، اساتید دانشگاه ها و … بهره بگیریم. کار علمی در کنار کار تجربی باید مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل احتیاج به یک برنامه گسترده داریم.

* ولاسکو به خواست خودش از ایران نرفت

پیشکسوت والیبال ایران تأکید کرد: یکی از معایب عظیم این بود که نباید ولاسکو را به راحتی از دست می دادیم. او بسیار به والیبال ایران خدمت کرد. ولاسکو به خواست خودش از ایران نرفت. او علاقه بسیاری به مردم ایران داشت و به همین دلیل تمایل داشت که تا سرانجام فعالیت والیبالی اش در ایران حضور داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اما ولاسکو با تصمیم خودش و برای ادای دین به کشورش، خواهان جدایی از تیم ملی ایران شد، گفت: خیر؛ این ظاهر قضیه است و ما ولاسکو را به راحتی از دست دادیم. مسائل زیادی رخ داد که در آینده آنها را بازگو خواهم کرد.

حسین بهرام صفت در سرانجام اظهار داشت: 30 سال پیش تصمیم گرفتم دیگر کار اجرایی در والیبال انجام ندهم و برای همواره از والیبال کنار رفتم چرا که تصمیم ها به صورت سلیقه ای انجام می شد و من با این کار مخالف بودم. تحصیلات دانشگاهی ام مهندسی صنایع است، پس از کناره گیری از کار اجرایی در والیبال به دنبال تخصصم رفتم اما همواره در کوران والیبال بوده ام و سیاست FIVB را به خوبی می شناسم. همواره باید مشوق افرادی باشیم که از جنس والیبال هستند چرا که آنها سرمایه های کشور به حساب می آیند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3434

به "ولاسکو به خواست خودش از ایران نرفت، مسئولان از جنس والیبال نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولاسکو به خواست خودش از ایران نرفت، مسئولان از جنس والیبال نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید