واکنش سناتور روس به سخنان دبیرکل ناتو درباره تفویت مواضع روسیه

به گزارش یزد بلاگ، مقام پارلمانی روسیه به اظهارات ینس استولتنبرگ درباره مجبور بودن روسیه به تقویت موقعیت خویش برای مقابله با ناتو واکنش نشان داده و این دیدگاه را غیرسازنده ارزیابی کرد.

واکنش سناتور روس به سخنان دبیرکل ناتو درباره تفویت مواضع روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر جباروف نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه سخنان دیروز ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درباره اینکه روسیه برای مقابله با پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) مجبور به اهمیت داده به موقعیت خویش است را تفسیر کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این سناتور گفت: دبیرکل ناتو یک سیاستمدار تندروی واقعی و نماینده یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی، منظور من کشور نروژ است و به گونه ای مبارزه می نماید، گویی تمام عمر خود را در جبهه های جنگ سپری نموده و واقعاً در این باره تجربه داشته و می داند درباره چه چیز صحبت می نماید.

به گفته وی، استولتنبرگ هر بار که صحبت می کند نظریات جدیدی در زمینه مقابله نظامی با روسیه ارائه داده و اینبار هم کوشش می نماید اظهارات خود را با اهمیت جلوه دهد، در حالی که وظیفه وی، بعنوان دبیرکل ناتو، کاهش وخامت اوضاع و نه تشدید آن است.

جباروف ادامه داد: من فکر می کنم که زمان آن رسیده که این چنین سخنانی متوقف شده و برعکس، دیگر کشورهای اروپایی عضو ناتو درباره برخورد سازنده تر برای تقویت امنیت کلی در این قاره بیاندیشند.

روز چهارشنبه دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی در انتها نخستین روز نشست وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان بیان کرد که ائتلاف نظامی ناتو باید عرصه ای برای انجام مذاکرات سیاسی جدی برای مقابله با روسیه و چین گردد. در این نشست موضوع افزایش تأمین اقتصادی ناتو به منظور تقویت اقدامات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3786

به "واکنش سناتور روس به سخنان دبیرکل ناتو درباره تفویت مواضع روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سناتور روس به سخنان دبیرکل ناتو درباره تفویت مواضع روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید