روایت توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ

به گزارش یزد بلاگ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به محل برگزاری این نشست سفر نموده در انتها رایزنی هایش در مونیخ در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از دیدارهایش نوشت: سه روز در مونیخ انتها یافت. جایی که با بسیاری از همتایان از دیگر نقاط دنیا و همچنین بسیاری از مقامات، اندیشکده ها، سازمان های مردم نهاد و نمایندگان رسانه ها در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و دیدار کردم.

روایت توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: دلیل این رایزنی ها، پیشبرد صلح و تنش زدایی در منطقه ما و فراتر از منطقه است.

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب 24 بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، روزهای آدینه و شنبه رایزنی هایی را با مقامات شرکت کننده از جمله تعدادی از وزرای خارجه صورت داد.

نخست وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، ایتالیا، اسلوونی، عراق، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین، اسپانیا و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این دو روز با آنها دیدار و تبادل نظر کرد.

دیدار با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اعلام نمود.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 694

به "روایت توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید