هوندا 1000 و 13000 سی سی؛ سواری بر بال باد
به گزارش یزد بلاگ، می دانیم نمی شود از موتورهای با حجم پیشرانه بالاتر از 249 سی سی در شهر استفاده کرد. می دانیم قدرت خرید اغلب مصرف کنندگان موتورسیکلت در ایران کمتر از 15 میلیون تومان است و می دانیم چقدر رانندگی با محصولات خانواده CB شرکت هوندا سخت و خطرناک است. اما این سری خاص از هوندا که از معتبرترین نام های این صنعت در دهه گذشته به شمار می رود، طرفداران و عاشقان بسیاری در بازار داشته و به واسطه عملکرد قدرتمندی که ارائه کرده، کماکان بهترین گزینه برای چشیدن طعم سرعت در پیست های مسابقه ای است.اینجا سراغ دو مدل مختلف از این خانواده رفته ایم که با بهای 35 تا 105 میلیون تومان در بازار موتورسیکلت های کارکرده قابل خریداری هستند.
1300 CB
این موتورسیکلت سنگین وزن را ابدا دست کم نگیرید. با داشتن یک موتور حجیم انژکتوری و 249 کیلوگرم قادر است تا 231 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و خیلی سریع هم متوقف شود. جعبه دنده اتوماتیک دارد و باک 21 لیتری. ترکه نرم و راحت و بزرگی دارد و در میان موتورهای 4سیلندر از همه فرمان پذیرتر است. سری 1300 CB که سال ساخت آن در نمونه های وارد شده به ایران بین 2010 تا 2013 است، در بازار کارکرده ها بین 85 تا 105 میلیون تومان در نوسان است.
CBR1000
سریCB هوندا مربوط به دو دهه قبل است و تفاوت زیادی با سری CBR دارد و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت چراکه سری CBR، کاملا اسپورت است و در بین موتورسیکلت های مسابقه ای جای می گیرد ولی سری CB با سبک طراحی خاص خود، مناسب استفاده در پیست نیست. پیشرانه سی بی آر1000 می تواند 98 اسب بخار قدرت تولید کند که در کنار یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک، توان کافی بابت تکان دادن وزن 236 کیلوگرمی موتورسیکلت را به شما می دهد. البته به واسطه فرم خاص این موتور، کنترل آن کار چندان آسانی نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد و بیشتر به درد جاده می خورد.
منبع: دیوارمجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون
banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما