تاکسیرانی ترکمنستان دنا می خواهد!

به گزارش یزد بلاگ، در ملاقات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و رئیس آژانس حمل ونقل و ارتباطات ترکمنستان که طی آن افزایش سطح همکاری بین کشورها اعلام شد و ایران خودرو برای صادرات خودروهای دوگانه سوز به بازار ترکمنستان اعلام آمادگی کرد، نماینده ترکمنستان هم درخواست خودرو دنا را برای ناوگان تاکسیرانی کشور خود بیان کرد.

تاکسیرانی ترکمنستان دنا می خواهد!

به گزارش خبرنگاران، فرشاد مقیمی با رئیس آژانس حمل ونقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان، ملاقات کرد که در خلال این ملاقات، رئیس آژانس حمل ونقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان و تیم همراه از خط فراوری محصولات گروه صنعتی ایران خودرو همانند تارا، دناپلاس، سورن پلاس، راناپلاس با سقف شیشه ای، وانت آریسان، اتوبوس آتروس و پیکاپ فراوریی این گروه خودروسازی بازدید کردند.

افزایش همکاری ها بین ایران خودرو و ترکمنستان

در این ملاقات، قوانچ مراد آق ممدوف- رئیس آژانس حمل ونقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان نیز اظهار کرد: با توجه به کیفیت و تنوع محصولات فراوریی ایران خودرو، بازار ترکمنستان از حضور محصولات ایران خودرو استقبال خواهد نمود. با توجه به سابقه همکاری و حضور محصولات ایران خودرو در ترکمنستان، آماده افزایش سطح همکاری ها هستیم.

وی ضمن اشاره به سطح کیفی محصولات ایران خودرو در حوزه سواری و تجاری و پیشرفت و توسعه این گروه خودروسازی، به درخواست ناوگان تاکسیرانی این کشور برای خرید خودروی دنا اشاره نمود و گفت: با توجه به ارزیابی ها و مقایسه های انجام شده، دنا به عنوان محصولی با کیفیت مورد توجه تاکسیرانی قرار گرفته است. امیدوارم استفاده از این خودرو در ناوگان حمل ونقل ترکمنستان در آینده نزدیک صورت گیرد.

رئیس آژانس حمل ونقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با توسعه همکاری ها و تعامل دو طرفه، موانع موجود در رابطه با قرارداد فروش اتوبوس های فراوریی ایران خودرو دیزل به زودی مرتفع گردد.

درحالی که شاید بسیاری از مردم ما توان اقتصادی خرید دنا که در رده خودروهایی با درجه کیفی سه ستاره قرار گرفته است، ندارند و برای خرید آن با قیمت مصوب بایستی در صف های قرعه کشی قرار بگیرند، ناوگان حمل ونقل ترکمنستان، این خودرو را برای خطوط تاکسیرانی درخواست می نماید؛ لذا شاید خودرویی که برای بعضی جوانان ما آرزو باشد، به سبب حضور در بازارهای صادراتی و افراشتن پرچم صادرات، تاکسی کشورهای همسایه خواهد شد. این درحالیست که بحث فرسودگی خودروها و فرسودگی ناوگان تاکسیرانی کشور ما بسیار مطرح است.

این موضوع یادآور چند دهه قبل است که پرایدها و پژوها در کشورهای همسایه با قیمت بسیار کمتر از قیمت آن ها در بازار ایران، تاکسی بودند.

دوگانه سوزهای ایران خودرو راهی ترکمنستان می شوند

در این ملاقات، فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو- از آمادگی برای صادرات خودروهای دوگانه سوز ایران خودرو در کنار خودروهای بنزینی به بازار ترکمنستان اطلاع داد و ضمن اشاره به سابقه حضور در بازار این کشور، گفت: تنوع در محصول و بعلاوه فراوری خودروی تجاری و مسافربری امکان عرضه محصولات با خدمات پس از فروش مناسب در ترکمنستان را فراهم نموده است. با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های مرتبط در حوزه های مختلف معدنی، نفت، گاز، پتروشیمی و فنی مهندسی قادر به همکاری با شرکت های صنعتی ترکمنستان هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، بعلاوه به امکان صادرات اتوبوس در کوتاه ترین زمان به ترکمنستان در صورت برطرف موانع، اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4616

به "تاکسیرانی ترکمنستان دنا می خواهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسیرانی ترکمنستان دنا می خواهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید