نوبخت: کارانه کادر درمان تا دو روز آینده پرداخت می گردد

به گزارش یزد بلاگ، رییس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت کارانه کادر درمان و آموزش پزشکی کشور اطلاع داد.

نوبخت: کارانه کادر درمان تا دو روز آینده پرداخت می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ماه ها تاخیر در پرداخت کارانه کادر درمان این فرصت برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که 5 هزار و 500 میلیارد تومان را به صورت یکجا برای تسویه مطالبات کادر درمان و همه افرادی که در وزارت بهداشت مشغول خدمت هستند، پرداخت کند و طی امروز و فردا وزارت بهداشت این میزان را به حساب تک تک آن افراد واریز کند.

وی اضافه کرد: همچنین مطالباتی که بازنشستگان سال 98 داشتند را نیز معین کردیم و الان یک هفته است که پاداش بازنشستگی این افراد در حساب خزانه محفوظ است تا دستگاه ذیربط، اطلاعات لازم و لیست افراد متقاضی را به ما بدهد. بنابراین از دستگاه ها انتظار داریم که این پاداش بازنشستگی که یک هفته است در حساب خزانه مانده را بیایند و با تحویل اطلاعات، دریافت نمایند.

نوبخت تاکید نمود: همچنین با یک برداشت ناردست، موضوعی در فضای مجازی مطرح شده بود که در فروردین سال جاری بخشی از فروش فرآورده های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد و ما حساب نموده بودیم که این رقم را تا اسفندماه بگیریم که به دلایل متعدد از جمله تحریم ها، این پول سال 99 واصل شد و ما این رقم را برای طرح های خاصی استفاده می کنیم که تا خاتمه سال انجام گردد و از این جهت توافق کردیم که موجودی نقدینگی این ارقام را که حدود 4 میلیارد تومان بود و الان حدود 3 هزار و 750 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده را منتشر کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این رقم عمدتاً برای تکمیل طرح های عمرانی و زیربنایی کشور که به آن ها نیاز داریم، صرف شده است. تلقی های دیگری که شده بود، به دلیل ناکافی بودن اطلاعات، غیردقیق و نادرست بود.

نوبخت همچنین یادآور شد: در پاره ای از موارد برای موضوع همسان سازی، مسائل و کاستی های وجود داشت که الان در حال برطرف این مسائل هستیم و مواردی که پیش آمده بود را در حقوق آبان ماه این افراد جبران خواهیم کرد تا طبق قانون به اندازه 90 درصد حقوقی که شاغلی در رده آنان دریافت می نماید را داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدام مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: ابراز مسرت از اخبار خوشی می کنم که از مجلس درباب اصلاح ساختار به گوش می رسد. الان دو سال است که سازمان برنامه و بودجه در چند جلد به طور کامل برنامه اصلاح ساختار بودجه را تهیه کرد. البته این برنامه قرار بود در شورای عالی هماهنگی مالی به تصویب برسد که به هر دلیلی از جمله موضوع مالیات بر کل درآمد و اینکه در باب این موضوع اتفاق نظر وجود نداشت، ما استقبال می کنیم که مجلس این برنامه را تصویب کند.

نوبخت تاکید نمود: مجلس در نظر دارد که تعدادی از مسائل مهم این برنامه در لایحه بودجه 1400 گنجانده گردد، باید بگویم که حتی بیش از آنچه که مجلس انتظار دارد که در لایحه بودجه سال 1400 منظور کنیم را منظور می کنیم. اما انتظار از مجلس این است که میان کار ما را تنها نگذارد، چرا که دستگاه ها همگی طالب این تغییرات نیستند و وقتی مخالفت می نمایند ما می بینیم که حرف های آنان از دهان نمایندگان مجلس شنیده می گردد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: اصلاح قانون مالیات از جمله مواردی است که در این برنامه درنظر گرفته شده است و البته الان هم اصلاح قانون مالیات های مستقیم در دستور کار دولت و مجلس است. همچنین اصلاح هزینه ها از دیگر مواردی است که آن را در برنامه خود در نظر داریم.

وی توضیح داد: ما نوع هزینه هایی که الان داریم انجام می دهیم به دلیل تعدد و موازی کاری که دستگاه ها صورت می دهند، این هزینه ها تکراری است. اگر مجلس بتواند این موضوع را در زمینه دستگاه هایی که نام های مشابه هم دارند - مثلاً ببینیم تبلیغات را چه کسی انجام می دهد؟ سازمان تبلیغات اسلامی؟ دفتر تبلیغات اسلامی؟ و مواردی از این دست - انجام دهد و رافع آن باشد، دولت حتماً از این تصمیم حمایت می نماید.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش یارانه ها اظهار کرد: دولت فعلاً چنین قصدی ندارد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2546

به "نوبخت: کارانه کادر درمان تا دو روز آینده پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبخت: کارانه کادر درمان تا دو روز آینده پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید