مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه

به گزارش یزد بلاگ، برای تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی شب یلدا ابتدا گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله را آماده کنید. سپس یک عدد پیاز متوسط را روی گوشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید تا گوشت از هم وا نرود. آرد نخودچی (اختیاری است)، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به اندازه دلخواه به این مخلوط اضافه کنید و تمام مواد را خوب با هم ورز بدهید. گوشت را کنار بگذارید، روی ظرف را با یک کیسه فریزر بگذارید، گوشت را در یک یخچال بگذارید و اجازه دهید گوشت کمی استراحت کند.

مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه

طعم سبزی ترخون باید در کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی معین باشد اما اگر زیاده از حد ترخون اضافه کنید پلو طعم تلخی به خودش می گیرد.

در این فاصله کلم ها آب می اندازند، وقتی از نرم شدن کلم ها مطمئن شدید درب ماهیتابه را بردارید تا آب اضافی کلم ها بخار شود. سبزی های معطر شسته شده و ساطوری خرد شده را با مواد کلم و پیاز داغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر ذائقه تان طعم لیمو عمانی را می پسندند 1/4 قاشق چایخوری پودر لیمو عمانی روی مواد فوق بپاشید و هم بزنید. 2 تا سه دقیقه زمان برای تفت سبزی همراه با کلم و پیاز کافی است تا سبزی ها تلخ نشوند.

برای درست کردن گوشت قلقلی، گوشتی را که از قبل آماده کرده بودیم از یخچال بیرون آورده و گوشت را طبق روال معمول به صورت کوفته قلقلی های کوچک درمی آوریم و در مقداری روغن سرخ می کنیم.

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید وقتی روغن داغ شد چند تکه نان را به عنوان ته دیگ کف قابلمه بچینید. مخلوط برنج و کلم را در قابلمه بریزید و گوشت قلقلی ها را وسط برنج بگذارید تا دم بکشد. مدت 30 تا 40 دقیقه برای دم کشیدن کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی شب یلدا کافی است. بعد از دم کشیدن پلو را در ظرف مورد نظر سرو کنید و حتما با سالاد شیرازی میل کنید.

منبع مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4565

به "مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی و سبزی خشک یا تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید