عیدی سال جاری کارکنان چقدر است؟

به گزارش یزد بلاگ، دولت در بخشنامه بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و مشخص آن را مشروط به قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته است، ولی به نظر می رسد که رقم آن به طور علی الحساب همان حدود یک میلیون و 650 هزار تومانی باشد که برای شرکت های دولتی پیش بینی شده بود.

عیدی سال جاری کارکنان چقدر است؟

به گزارش ایسنا، در حالی بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که در ضوابط اقتصادی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش انتها سال به صراحت معین نیست، اما در بند (ج) این ضوابط اعلام شده که دستگاه های اجرایی مبلغ عیدی را مطابق ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش بینی نمایند و تاکید بر این است که مبلغ قطعی پاداش انتها سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

اما در ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز مقدار عیدی پاداش انتها سال کارمندان و بازنشستگان وموظفین معادل 5000 مشخص شده است. این در حالی است که در عیدی، امتیاز مربوطه در ضریب ریالی سالانه حقوق مشخص نماینده است.

با این وجود چندی پیش که بخشنامه مربوط به شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ابلاغ شده بود مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و 650 هزار تومان مشخص شد که به نظر می رسد محدوده عیدی کارکنان دولت هم همین مقدار باشد، ولی در هر صورت با تغییر ضریب ریالی حقوق و مصوبه دولت می تواند دستخوش تغییر گردد.

در بودجه سال گذشته عیدی کارکنان یک میلیون و 200 هزار تومان پیش بینی شد، ولی در نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیات دولت در انتها سال مقدار عیدی را یک میلیون و 500 هزار تومان مشخص کرد.

در بودجه 1400 هم برآورد عیدی کارکنان یک میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4584

به "عیدی سال جاری کارکنان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی سال جاری کارکنان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید