فارس من، افزایش حقوق 50 درصدی کارکنان وزارت علوم چرا محقق نشده است؟

به گزارش یزد بلاگ، یکی از کارمندان وزارت علوم گفت: عدم اجرای افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت های نیروی انسانی شده است.

فارس من، افزایش حقوق 50 درصدی کارکنان وزارت علوم چرا محقق نشده است؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه های کشور اِعمال می شود؟ را مطرح کرده و از خبرنگاران خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

یکی از کارمندان وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در باره موضوع افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه های کشور اِعمال می شود؟ گفت: باتوجه به موضوع بخشنامه شماره 696488 در 30 بهمن 98 که درباره علت عدم اجرای افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به آن اشاره شده است متأسفانه در بعضی از دستگاه های اجرایی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت متبوع اجرا نشده است که همین موضوع نارضایتی همه کارمندان را دارد.

وی افزود: با وجود مصوبه شماره 162862 ت 57، 54 در 21 اسفند 95 هیأت وزیران و همچنین مصوبه 20 اسفند 97 در شورای حقوق و دستمزد، عدم وجود اعتبارات دستگاه های اجرایی یاد شده بوده است و این امر منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت های نیروی انسانی مؤسسات و دانشگاه های آموزش عالی شده است.

کارمند وزارت علوم شرح داد: با توجه به تأکید رئیس جمهور برای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت ها و در راستای اجرای تبصره 3 ماده 29 و ماده 20 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بخشنامه فوق الذکر از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شد اما متأسفانه بخشنامه مذکور در پایان بهمن ماه سال گذشته و در زمانی که لایحه بودجه پیشنهادی سال 99 از سوی دستگاه های اجرایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری بدون اطلاع از بخشنامه یاد شده و پیش بینی بار مالی ناشی از افزایش مذکور، (موضوع ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 71 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور) ارسال شد.

وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وابسته به وزارت مذکور که در زمان ابلاغ افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع مصوبه هیأت وزیران و شورای حقوق دستمزد در اجرای بند (ی) ماده 7 قانون تشکیل هیأت امنای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری نسبت به افزایش حقوق و فوق العاده ای مستمر خود اقدام نکرده بودند، در حال حاضر نیز نمی توانند نسبت به افزایش فوق العاده های خود (موضوع فصل پنجم آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی مصوب هیأت امنا و مورد تأیید وزیر علوم) مناسب با افزایش 50 درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کنند.

کارمند وزارت علوم افزود:این اقدام وزارت علوم منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت های نیروی انسانی مؤسسات مورد اشاره شده است. از طرفی اعتبارات مصوب سال 98 بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری به میزان صددرصد تخصیص نیافته است.

وی گفت: با توجه به ابلاغ بخشنامه یاد شده در زمان نامناسب، از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم نسبت به اصلاح نامه شماره 26531 در 2 فروردین 99 اقدام کرده و به وزارت مذکورابلاغ کند تا فرصتی برای کارکنان غیرهیأت علمی ستاد وزارت علوم تحقیقات فناوری و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری (به ویژه مؤسسات واقع در مناطق محروم) فراهم شود که این کار در اجرای ردیف 9 اصل سوم قانون اساسی از طریق تأمین اختیار و بار مالی ناشی از اجرای افزایش مد نظر ایشان عملیاتی و محقق شود.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1101

به "فارس من، افزایش حقوق 50 درصدی کارکنان وزارت علوم چرا محقق نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، افزایش حقوق 50 درصدی کارکنان وزارت علوم چرا محقق نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید