سناتور روس: آمریکا باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند

به گزارش یزد بلاگ، مقامات پارلمانی روسیه تأکید کردند: همانطور که مقامات تهران گفته اند، بازگشت ایران به اجرای تعهداتش در چارچوب برجام، به لغو تمامی تحریم های غیرقانونی آمریکا بستگی دارد و دولت بایدن باید بطور یکجانبه چنین گامی را بردارد.

سناتور روس: آمریکا باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر جباروف نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با این خبرگزاری، ابراز عقیده کرد که بازگشت ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به آمادگی دولت جدید آمریکا برای لغو تمامی تحریم های غیرقانونی واشنگتن علیه تهران بستگی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته بودند که اگر ایران مجدداً به اجرای تعهداتش ادامه دهد، واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته ای است.

این سناتور روس یادآور شد که اگر هر دو کشور به شروط اولیه توافقنامه هسته ای عمل نمایند، این توافقنامه مهم بار دیگر احیاء شده و بقیه شرکت نمایندگان در آن نیز به اجرای تعهدات خویش روی خواهند آورد. وی گفت: البته همانطور که رهبران ایران گفته اند، در مرحله نخست، دولت جدید ایالات متحده باید تمامی محدودیت های اعمال شده علیه جمهموری اسلامی را لغو کند. البته من نمی دانم که آمریکایی ها حاضر به برداشتن چنین گامی هستند یا خیر.

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در این باره به نووستی گفت: برای تمدید توافق هسته ای با ایران، قبل از هر چیز ایالات متحده باید یک اقدام یک جانبه برای به برجام بازگردد و تضمین انجام تعهدات خویش در چارچوب آن انجام دهد.

وی یادآور شد، در حالی که دولت قبلی ایالات متحده به طور یک جانبه از این توافقنامه خارج شد، جمهوری اسلامی چنین کاری را نکرد و فقط اجرای تعهدات خود را به حالت تعلیق درآورد.

هیچ نظامی دارای عقل سلیمی خواهان آمادگی برای جنگ هسته ای نمی گردد

ولادیمیر جباروف همچنین در پاسخ به سئوال دیگری، به اظهارات دریادار چارلز ریچاردز فرمانده نیروهای راهبردی نیروی دریایی آمریکا درباره امکان بروز جنگ هسته ای با روسیه واکنش نشان داده و از چنین طرز تفکری ابراز حیرت کرد.

این مقام نظامی آمریکایی گفته بود، پنتاگون باید خطر درگیری هسته ای را جدی بگیرد و دکترین جدید بازدارندگی را تدوین نموده و در صورت ضرورت انجام جنگ هسته ای را توسعه دهد. وی یادآور شده بود که روسیه در حال حاضر هم بیش از 10 است در حال نوسازی نیروهای هسته ای خود با استفاده از انواع موشک ها و تجهیزات جدید نظامی است.

سناتور جباروف در واکنش به این سخنان تأکید کرد: هیچ مقام نظامی دارای عقل سلیم و حرفه ای در بدترین کابوس خود هم نمی تواند شروع جنگ هسته ای را تصور کند. وی اضافه نمود: بطور معمول مقامات نظامی حتی دوست ندارند درباره این موضوع صحبت نمایند، برای اینکه به خوبی به خطرات آن واقف بوده و بشدت نگران امکان توسعه فرایند اوضاع به این سمت هستند.

آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در این باره تأکید نموده است: پنتاگون باید در مورد راه های جلوگیری از درگیری هسته ای با روسیه بیاندیشد، نه آنکه خود را برای آن آماده کند.

به گفته این سناتور، به نظر می رسد که در واشنگتن از عواقب چنین درگیری اطلاع ندارند. پوشکوف به مقامات آمریکایی توصیه کرد که فیلم روز بعد را ببینند تا بتوانند تصوری از وقوع جنگ هسته ای پیدا نمایند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3420

به "سناتور روس: آمریکا باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس: آمریکا باید تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید