سلطه ترکیه بر بخشهای اشغالی سوریه

به گزارش یزد بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- تلویزیون الاخباریه سوریه خاطرنشان کرد آنکارا برای ترکیه سازی منطقه ها تحت اشغال در شمال سوریه تلاش می کند.

سلطه ترکیه بر بخشهای اشغالی سوریه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یکی از رسانه های جمهوری چک با اشاره به اقدامات حکومت ترکیه علیه سوریه به خصوص در منطقه ها تحت اشغالش در شمال سوریه گفت از دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به علت تلاشهایش برای ترکیه سازی منطقه ها تحت اشغال در سوریه، در سطح بین المللی به شدت انتقاد می شود.

این کار فقط در حد مستقر کردن سربازان و تسلیحات در این منطقه ها نیست بلکه کار به تحمیل سلطه ترکیه بر ساکنان از طریق زبان، تجارت، پلیس، مدارس، دانشگاه ها و نهاد ها در این منطقه ها رسیده است.

این مطلب را پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی چک 24 اعلام و شرح داد اقدامات اشغالگران ترکیه ای در سوریه به خصوص سیاست ترکیه سازی، ناقض قوانین و منشور های بین المللی است.

حکومت اردوغان تلاش می کند هویت ملی سوری ها را در منطقه ها تحت اشغالش محو و هویت ترکیه ای را با توسل به زور و شیوه های مختلف تروریستی از زندان گرفته تا شکنجه و کشتن به آنان تحمیل کند. حکومت اردوغان به اقدامات و جنایاتش در حق سوری ها ادامه می دهد و هدفش آن است که به همراه مزدوران تروریست، ترکیه سازی را در منطقه ها تحت اشغال سوریه به نام یک عمل انجام گرفته جا بیاندازد و این کار را از طریق تغییر اسامی شهر ها و روستا ها و تغییر نماد های اصلی در آن ها انجام می دهد و از تروریستهایش خواسته است کارت شخصی و خانوادگی صادر شده از طرف های ذیربط در جمهوری عربی سوریه را از شهروندان بگیرند و کارت های شناسایی ترکیه ای به آنان بدهند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4268

به "سلطه ترکیه بر بخشهای اشغالی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطه ترکیه بر بخشهای اشغالی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید