ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس در مورد روابط دوجانبه و همکاری های مالی میان دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش وزارت امور خارجه، وزیر خارجه بلاروس در این ملاقات بر اراده مینسک برای اجرایی کردن توافقات دو کشور از جمله توافق های اجرا شده در ملاقات هفته گذشته روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه، تأکید کرد. ماکی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه هر دو کشور ایران و بلاروس را هدف قرار داده است، توضیح داد که تنها با همکاری مشترک می توان بر این مسئله فائق آمد.

وزیر خارجه بلاروس تأکید کرد که این کشور برای همکاری در تمامی حوزه ها و ایجاد یک رابطه مالی متوازن با ایران آمادگی دارد. وی با اشاره به جلسات متعدد در سطوح کارشناسی میان دو کشور، رسیدن توافقات به سطح عملیاتی را نیازمند اراده سیاسی دانست.

در ادامه، وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات روسای جمهور دو کشور را ملاقاتی خوب توصیف نموده و گفت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا راستا تازه ای برای ارتقا روابط دو کشور ایجاد گردد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز تأسف از کاهش حجم تعاملات تجاری دوجانبه با وجود توافقات اجرا شده میان دو کشور، توضیح داد که ایران آمادگی دارد تا در حوزه هایی نظیر ماشین های صنعتی و سنگین، ماشین آلات کشاورزی، اتوبوس برقی، قطعات خودرو و اقلام کشاورزی با بلاروس همکاری جدی داشته باشد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به عدم برگزاری جلسه کمیسیون مشترک سیاسی و کمیسیون مشترک مالی دو کشور در طول چهار سال گذشته، خواستار تشکیل جلسه این کمیسیون ها شده و اسم نمود که ایران در انتظار معین رییس کمیسیون مشترک از سوی طرف مقابل بوده و برای برگزاری جلسه کمیسیون سیاسی در ماه اکتبر آمادگی دارد. دکتر امیرعبداللهیان بعلاوه اشاره نمود که می توان از ظرفیت اتحادیه مالی اوراسیا هم برای توسعه روابط مالی دو کشور بهره گرفت.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4542

به "ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات امیرعبداللهیان با وزیرخارجه بلاروس درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید