دمنوش بلوبری، معجزه سلامتی و تناسب اندام

به گزارش یزد بلاگ، دمنوش بلوبری برای کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم موثر است، با نوشیدن این دمنوش می توانید به سلامتی خود یاری کنید.

دمنوش بلوبری، معجزه سلامتی و تناسب اندام

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

احتمالا تابحال از متخصصان تغذیه و تناسب اندام شنیده اید که میوه بلوبری و یا دمنوش بلوبری یک منبع غذایی فوق العاده است. بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد مضر مناسب است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

میوه تازه بلوبری منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است، اما این میوه اغلب گران است و اگر خارج از فصل باشد در دسترس نیست. با این حال، نوشیدن دمنوش بلوبری این امکان را به شما می دهد که از بعضی خواص درمانی میوه تازه آن، بدون هزینه های بالا و یا مسائل عدم دسترسی استفاده کنید.

دمنوش بلوبری معمولا به عنوان یک دمنوش گیاهی برای لاغری شناخته می گردد اما خواص مفید دیگری نیز دارد.

خواص دمنوش بلوبری

1- کاهش وزن

از مهمترین خواص دمنوش بلوبری یاری به کاهش وزن است. دمنوش این میوه حاوی کالری و قند کم و فیبر بالا است که باعث کم کردن اشتها، سیری و در نتیجه کاهش وزن می گردد. دمنوش بلوبری قند خون را تنظیم می نماید و میل و هوس خوردن شیرینی را کم می نماید.

میوه بلوبری شیرین، مغذی و محبوب است. میزان کالری آن کم است بطور باور نکردنی برای سلامت شما خوب است. یک فنجان بلوبری تازه، حاوی 84 کالری، 0 گرم کلسترول، 1.1 گرم پروتئین، 0.49 گرم چربی، 21 گرم کربوهیدرات و 3.6 گرم فیبر غذایی (14درصد از احتیاج روزانه) است.

2- بهبود عملکرد مغز

بلوبری حاوی مقدار زیادی فنل و اسید گالیک است و به عنوان محافظ عوامل عصبی شناخته شده است. این میوه به دلیل داشتن اسید گالیک فراوان مغز را از انحطاط، استرس و عصبی شدن محافظت می نماید. بلوبری عملکرد شناختی را افزایش می دهد و مصرف دمنوش بلوبری و خود این میوه برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید است. به جز بلوبری تمشک، فندق، انبه، توت فرنگی، و آلو نیز حاوی اسید گالیک هستند.

3- مبارزه با پیری

آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش بلوبری از ایجاد آسیب توسط سموم و رادیکال های آزاد پیشگیری می نماید و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. بسیاری از تحقیقات، خواص ضد پیری بلوبری را ثابت کرده اند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه التهاب و بیماری را در بدن نابود می نماید.

4- کاهش خطر ابتلا به سرطان

بر خلاف استراتژی پرتو درمانی و شیمی درمانی مواد غذایی غنی از اسید گالیک مانند بلوبری می تواند بدون آسیب رساندن به سلول های سالم بدن به کاهش علائم سرطان یاری کند.دانشمندان اثرات ضد سرطانی اسید گالیک را آنالیز کرده اند و مزیت ها و تاثیرات اسید گالیک را بر روی سلول های سرطان پستان منتشر کرده اند.

5- سلامت پوست

استفاده از عصاره بلوبری در محصولات مراقبت از پوست و همچنین دمنوش بلوبری به صورت خوراکی در سراسر دنیا در حال افزایش است. بلوبری به دلیل داشتن طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی هورمون ها را تنظیم می نماید.

دمنوش بلوبری یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن جوش و آکنه می باشد. همچنین بلوبری به دلیل داشتن رسوراترول، آسیب ناشی از اشعه خورشید را کاهش می دهد و از تیره شده پوست جلوگیری می نماید.

طرز تهیه دمنوش بلوبری

مواد لازم :
  • 8 فنجان آب
  • 1 فنجان بلوبری
  • 1 عدد چای کیسه ای

طرز تهیه:

گام اول: برای تهیه دمنوش بلوبری ابتدا باید آب را در قوری (قهوه جوش) بریزید و روی اجاق بگذارید، به محض جوشیدن قوری را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید قبل از اینکه آب کاملا بجوشد آن را از روی حرارت بردارید تا عطر و طعم بلوبری کم نگردد.

گام دوم: چای کیسه ای را بسته به اینکه دوست دارید تا چه حد غلیظ باشد در قوری بگذارید (به مدت 8 تا 10 دقیقه کافی است زیرا بیش از این زمان خیلی تیره می گردد). سپس در یک ظرف کوچک بلوبری را با چنگال له کنید و آب آن را نگه دارید.

گام

سوم : میوه بلوبری را در یک ظرف با چنگال له کنید و آب آن را در ظرف دیگری بریزید.

گام چهارم:

حالا بلوبری ها را داخل توپ چای درب دار بریزید و به صورت مورب داخل قوری بگذارید به مدت 8 الی 10 دقیقه بماند و سپس تفاله بلوبری را بعد از مدت ذکر شده بیرون بریزید.

گام پنجم: حال آب بلوبری که قبلا گرفته اید را داخل قوری بریزید.

دمنوش شما آماده است، در صورت تمایل می توانید دمنوش گیاهی را با شکر (به مقدار کم) شیرین کنید.

مجله خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2741

به "دمنوش بلوبری، معجزه سلامتی و تناسب اندام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمنوش بلوبری، معجزه سلامتی و تناسب اندام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید