طرز تهیه کیک کرامبل سیب و دارچین و کرامبل آلبالو

به گزارش یزد بلاگ، دسر کیک کرامبل از جمله مشهورترین دسرهای جهان در دسته کیک و شیرینی است. کرامبل در انگلیسی به معنای خرده است و به خاطر حالت خرده و کریسپی روی این کیک به آن گفته می گردد. کرامبل را با انواع میوه فصل یا به صورت کرامبل کاراملی، شکلاتی و نسکافه ای می توانید به عنوان شیرینی خانگی درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و فراوانی سیب و البته روزهای پایانی تابستان و ارزان شدن قیمت آلبالو بد نیست طرز تهیه کیک کرامبل سیب و کیک کرامبل آلبالو را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه کیک کرامبل سیب و دارچین و کرامبل آلبالو

طرز تهیه کیک کرامبل سیب و دارچین

مواد لازم برای لایه روی کرامبل

شکر قهوه ای: ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

کره: 3 و نیم قاشق غذاخوری (در دمای محیط نرم شده باشد)

شکر سفید: ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

دارچین: 1 قاشق مرباخوری

آرد: 2/3 لیوان فرانسوی دسته دار

مواد لازم برای لایه زیرین کرامبل

آرد: 1 و ¼ لیوان فرانسوی دسته دار

دارچین: 1 قاشق مرباخوری

نمک: ½ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: ½ قاشق مرباخوری

کره آب شده: 1 قالب 100 گرمی

شکر قهوه ای: ½ لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ: 1 عدد

سیب نگینی خرد شده: 2 عدد

گردو یا بادام خرد شده: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار (اختیاری)

وانیل: ¼ قاشق چایخوری

آب لیموترش تازه: 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این دسر شیرینی خانگی خوشمزه ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد. سپس لایه رویی کرامبل را درست کنید. کره نرم شده در دمای محیط را با شکر قهوه ای، شکر سفید، دارچین و آرد الک شده با هم مخلوط کنید یا یک مایه یکدست و روان که خمیری نشده درست گردد. برای لایه رویی انواع کیک کرامبل به جای آرد و کره از جو پرک خرد شده و کره هم می توانید به همین ترتیب بهره ببرید.

حالا لایه زیرین کرامبل سیب را درست کنید. آرد الک شده، دارچین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه کره آب شده، شکر قهوه ای، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و خوب با همزن برقی یا دستی هم بزنید. ترکیب آرد را که قبلا درست نموده بود را به این ترکیب اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در جهت عقربه های ساعت هم بزنید. همین که مخلوط گردد کافی است، لازم نیست در این مرحله زیاد هم بزنید. گردو یا بادام خرد شده، سیب نگینی خرد شده و آب لیموترش را هم اضافه کنید و باز هم بزنید.

کف قالب فر را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید. ابتدا لایه زیرین یا همان خمیر کرامبل را بریزید و سپس مواد رویی کرامبل را اضافه کنید. قالب را به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید تا کرامبل بپزد. با نوک چنگال یا خلال دندان میزان پخت را امتحان کنید. اگر خلال دندان یا چنگال تمیز بیرون آمده کیک کرامبل پخته است اگر نه 10 دقیقه دیگر زمان دهید تا خوب بپزد. وقتی کرامبل پخت به مدت 10 دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی کرامبل حسابی طلایی و مقداری هم کریسپی گردد. اگر کرامبل را در سولاردم و در حالت کیک می پزید روی کیک در همان زمان پخت طلایی و کریسپی می گردد.

وقتی کرامبل کیک سیب از داغی افتاد آن را با چاقو برش بزنید و میل کنید. بافت میانی کیک حالت اسفنجی دارد و رویه آن کریسپی و برشته است.

طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو

خب حالا که طرز تهیه کیک کرامبل سیب را یاد گرفتید باید بگوییم که طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو هم دقیقا به همین ترتیب است. با این تفاوت که برای درست کردن این شیرینی خانگی لذیذ و خوشمزه به جای سیب نگینی خرد شده از 1 و 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار آلبالوی هسته گرفته شده بهره ببرید.

میزان شکر را هم به ¾ لیوان فرانسوی دسته دار افزایش دهید تا ترشی آلبالو گرفته گردد. کیک کرامبل را با موز، انبه، انواع توت و بری و هر میوه دیگری که دوست دارید می توانید درست کنید و به آن انواع مغز و آجیل مثل بادام، گردو و پسته اضافه کنید.

دسر کیک کرامبل را می توانید با چای، نوشیدنی های قهوه و انواع بستنی سرو کنید.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1994

به "طرز تهیه کیک کرامبل سیب و دارچین و کرامبل آلبالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک کرامبل سیب و دارچین و کرامبل آلبالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید