خبرنگاران خروج مرغ زنده از آذربایجان غربی تا انتها فروردین مجاز است

به گزارش یزد بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جوجه ریزی پنج میلیون قطعه ای در بهمن سال جاری برای پاسخ به احتیاج بازار اغذیه در استان گفت: این میزان، چهار میلیون قطعه بیشتر از زمان معمول بود که برای حل مشکل مرغ داران، مجوز خروج مرغ زنده از استان صادر شد به شرط اینکه افزایش قیمت مرغ در استان اتفاق نیفتد.

خبرنگاران خروج مرغ زنده از آذربایجان غربی تا انتها فروردین مجاز است

بهنام شهدی شنبه شب در جمع اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه نمود: این امر با توجه به تعطیلی رستوران ها، محل های فروش غذای آماده و مراکز تهیه غذا به چالشی برای استان تبدیل شده بود که علاوه بر صدور مجوز خروج، شرکت پشتیبانی دام نیز قرار است مرغ مازاد را از مرغ داران خریداری کند.

وی اضافه نمود: مجوز صدور مرغ زنده از آذربایجان غربی فعلا تا آخر فروردین صادر شده است و تاکید نموده ایم که در صورت بروز گرانی قیمت، بلافاصله این مجوز باطل خواهد شد.

وی یکی از چالش های مهم استان را بروز شایعه مضر بودن شیر و مشتقات آن برای بدن در زمان شیوع بیماری کرونا مطرح نمود و ادامه داد: این امر موجب خریدنکردن شیر از دامداران شده بود که پس از آنالیز موضوع و کسب نظر از صاحب نظران علم پزشکی و دامپزشکی، خلاف این امر ثابت شد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان غربی بیان نمود: در این راستا شرکت پگاه موظف به خرید مازاد شیر از دامداران شد.

شهدی گفت: همچنین در راستای فرهنگسازی برای استفاده از شیر و لبنیات، صدا و سیمای استان مکلف به تبلیغ مصرف لبنیات و جهاد کشاورزی ملزم به تهیه کلیپ 60 ثانیه ای مکلف شد.

وی بر اجبار قصابی ها برای فروش گوشت به صورت بسته بندی تاکید نمود و اضافه نمود: همچنین قصابی ها باید گوشت را از کشتارگاه ها خریداری نموده و فرهنگ لازم برای مصرف گوشت کشتارگاهی باید به وسیله صدا و سیما ایجاد گردد.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا مسائل مالی قابل توجهی را در کشورهای مختلف جهان، ایران و آذربایجان غربی ایجاد نموده ولی توجه اولیه مسوولان به موضوع سلامت مردم به عنوان اولویت نخست قرار گرفته است.

همه ساله در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، میزان مصرف مرغ و گوشت در آذربایجان غربی افزایش می یافت و به همین علت، جوجه ریزی بسیار بیشتری در بهمن ماه انجام می شد ولی سال جاری شیوع کرونا این امر را با مشکل جدی روبرو نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 683

به "خبرنگاران خروج مرغ زنده از آذربایجان غربی تا انتها فروردین مجاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خروج مرغ زنده از آذربایجان غربی تا انتها فروردین مجاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید