خبرنگاران تکمیل پازل مهربانی برای دانش آموزان بی بضاعت

به گزارش یزد بلاگ، بروجرد - خبرنگاران - اطلاع رسانی در مورد پویش هایی از قبیل همدلی و مهربانی و نوعدوستی در مناطقی که دسترسی دانش آموزان به ابزار و تجهیزات آموزشی کمتر است، ضرورت بیشتری دارد و پویش تکمیل پازل ایران همدل یکی از همین فرصت های یاری به دانش اموزان نیازمند است که تا نهم آبان ماه فرصت برای سهیم شدن در آن وجود دارد.

خبرنگاران تکمیل پازل مهربانی برای دانش آموزان بی بضاعت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در کنار تمام سختی های کرونا مردم نوع دوستی و در کنار هم بودن را تمرین کردند، پویش ایران همدل نمونه ای از همین رفتارهای برگرفته از سخاوت ملت است و در بروجرد نیز تامین احتیاجهای آموزشی دانش اموزان بی بضاعت بستگی به میزان استقبال مردم از این پویش دارد.

سهم هر استان در این پویش 200 میلیون تومان یعنی 20 هزار قطعه 10 هزار تومانی است که استان لرستان هنوز پازل خود را تکمیل ننموده است. تکمیل این پازل، مهربانی و همراهی بیشتر مردم در شهرهای مختلف این استان را می طلبد.

کرونا با تمام تبعات منفی که در ابعاد مالی و اجتماعی داشته است به همان نسبت در ایجاد فرصت هایی برای مهربانی و یاری های نوعمحبت آمیز موثر بوده است از دوخت ماسک های خانگی در شرایط بازار سیاه ماسک و داروخانه ها خالی از ماسک، گرفته تا مساعدت و همکاری صاحب خانه ها در بخشش کرایه های مستاجران و موارد مشابه بسیاری که نشان دهنده پرداخت سهم هر کدام از اقشار جامعه در برابر این همه گیری بود.

بسیاری تا کنون در عمرشان تجربه چنین فراگیری از یک بیماری را نداشتند اما شنیده بودند روزگارانی طاعون آمده است و حکایتش را در داستان ها، کتاب ها و فیلم ها دیده بودند. اینک در میدان تجربه عملی از یک بیماری فراگیر قرار گرفته اند و بنوعی افراد در شروع شیوع کرونا خود را در میانه ای از مرگ و زندگی احساس می کردند اما در اوج همین احساس های منفی، همدیگر را فراموش نکردند و با بهانه های مختلف در کنار هم ماندند.

حکایت دانش آموزان از این ماجرا اما کمی متفاوت تر از اقشار دیگر است. دانش آموازن با دوری از مدرسه، خانه نشینی های طولانی مدتی را تجربه می نمایند و می توان گفت بیشتر از هر قشری، آنها تغییر در سبک زندگی را با نرفتن به مدرسه، تجربه می نمایند و به همان نسبت بیشتر از هر قشری در معرض تهدید مسائلی روحی و روانی و آموزشی ناشی از تغییرات اجتناب ناپذیر کرونا شده اند.

تغییر در شیوه آموزشی و برگشت به آموزش مجازی با توجه به احتیاج آن به زیرساخت های لازم از نظر دسترسی به اینترنت و یا ضرورت داشتن گوشی های هوشمند بیشتر از اینکه مساله ای آموزشی باشد به مسئله ای اجتماعی و روانی برای بیشتر دانش آموزان تبدیل شده است و گاه نداشتن یک گوشی منجر به اقدامات خطرناکی در دانش آموزان در مناطقی محروم شده است.

به عبارتی دغدغه های آموزشی دانش آموزانی در مناطقی دور افتاده و یا محروم اگر زمانی تامین کیف و کفش و لوازم التحریر بود اینک با همه گیری کرونا دسترسی به گوشی و تبلت که ذاتا برای بچه ها جذابیتت هایی دارند تبدیل شد و عدم دسترسی به آن برای دانش اموزان تبدیل به یک مساله روحی روانی شده است.

اکنون سازمان بهزیستی کشور، پویش ایران همدل را به راه انداخته است و در واقع، پویش تکمیل پازل مهربانی ایران همدل یکی از همان حرکات و رفتارهای نوع محبت آمیز ای است که مردم برای حمایت مادی و معنوی از دانش اموزان بی بضاعت آن را تمرین می نمایند و در شهرستان بروجرود نیز به اجرا گذاشته شده است و لازم است برای جذب مشارکت مردم در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

همه ساله برای تامین لوازم التحریر و لباس فرم مدارس اقداماتی از سوی خیرین و بهزیستی صورت می گیرد سال جاری اما تا کنون این اقدام در شهرستان بروجرد صورت نگرفته است و انجام این اقدام در قالب پویش سراسری پازل همدلی ایران دنبال می گردد.

تا کنون اقدامی در زمینه تامین تبلت یا گوشی های هوشمند نیز از سوی بهزیستی در بروجرد انجام نشده است و این امیدواری وجود دارد که در صورت استقبال مردم در تکمیل پازل پویش ایران همدل بتوان بخشی از مسائل دانش آموزان احتیاجمند را بر طرف کرد.

در این پویش، پازل نقشه ایران به 600 هزار قطعه تقسیم شده که در نقشه هر استان، نیز نمادهای میراث فرهنگی آن استان نقش بسته است. علاقمندان، خیران و مردمی که می خواهند در این پویش شرکت نمایند می توانند با خرید هر قطعه پازل به قیمت 10 هزار تومان در تامین لوازم التحریر و کوله پشتی و تبلت برای دانش آموزان سراسر کشور سهیم باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد جزییات بیشتر این پویش سراسری در گفت و گو با رسانه ها می گوید: این پویش بصورت تهیه بزرگترین پازل جهان به شکل نقشه ایران به ابعاد بیست در 30 متر با 600 هزار قطعه است که مردم و خیرین با همدلی و خرید هر قطعه آن به مبلغ 10 هزار تومان در تامین و تهیه تبلت، کوله پشتی و نوشت افزار 60 هزار دانش آموز احتیاجمند، می توانند مشارکت نمایند.

بنا بر گفته کرم رضا پیردایه رئیس بهزیستی بروجرد، کمپین پازل همدلی با هدف تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور برگزار می گردد در شهرستان بروجرد نیز، علاقمندان می توانند برای شرکت در این امر خیر جمعی با مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان بروجرد یا سایت اینترنتی Www.Pazzel hamdeli.ir مراجعه نمایند و برای این کار تا نهم آبان ماه فرصت دارند.

وی گفت: با خرید حداقل یک قطعه از پازل نقشه لرستان به ارزش ریالی هر قطعه 100هزار ریال، معادل 10 هزار تومان در تهیه اقلام نوشتاری دانش آموزان بی بضاعت می توان سهیم شد.

پیردایه گفت: آمار دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی شهرستان بروجرد هزار و 650 دانش آموز است که سال جاری یاری های معمول شروع سال تحصیلی در قالب همین پویش همدلی انجام می گردد.

رئیس بهزیستی بروجرد گفت: اسم همه مشارکت نمایندگان در این طرح روی پازل درج خواهد شد؛ همه مردم می توانند وارد سایت اینترنتی پازل ایران همدل شوند و اطلاعات خود را ثبت نموده و استان مورد نظر خود را نیز معین نمایند. مردم می توانند یک یا چند قطعه به نام خود یا موسسه ثبت و خریداری نمایند تا به دانش آموزان احتیاجمند آن منطقه یاری گردد.

این پویش ها، فرصتی و تلنگری برای در کنار هم بودن های مردمی است و یادآوری این نکته لازم است که با فراگیری کرونا و تبعات منفی آن درابعاد مختلف مالی و کم رونق یا از بین رفتن بعضی مشاغل بنوعی، همگان درگیر مسائل مالی و معیشتی ناشی از کرونا شده اند اما در این بین مناطقی هستند که از محرومیتی دیرینه برخوردار هستند و مسائل ناشی از کرونا تبعات عمیق تری بر آنها دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2519

به "خبرنگاران تکمیل پازل مهربانی برای دانش آموزان بی بضاعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل پازل مهربانی برای دانش آموزان بی بضاعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید