فراوری لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان در یزد توانسته آلومینیوم را جایگزین برنج برای لوله های مقسم آب نمایند که از قیمت بالایی برخوردارند. این محصول در چرخدنده ها، قابلمه ها، کلکتور و ... استفاده می گردد.

فراوری لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا

محمدرضا نصیری زاده مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان در یزد گفت: ما در سال 94 بر اساس ارائه خدمات آبکاری با نانوپوشش کار خود را شروع کردیم؛ اکنون به مرحله ای رسیده ایم که این نانوپوشش ها در مقسم های لوله های آب به کار می فرایند؛ در حال حاضر در یزد به صورت کامل از این لوله ها استفاده می گردد.

وی با تاکید بر اینکه کلدکتور لوله های مقسم اب در ایران جنسی برنجی دارند، اعلام کرد: این جنس سنگین و پرهزینه است و تنها 10 سال گارانتی دارند؛ اما وقتی از آلومینیوم را روکش نانوپوشش استفاده می گردد گارانتی آن به 50 سال می رسد و 30 درصد ارزان تر هم می گردد.

وی اضافه نمود: این لوله های مقسم آب استحکام بالایی دارند و مقاومت به خوردگی آنها بالاست؛ همچنین در برای سایش و حرارت بالا نیز مقاوم هستند.

به گفته وی، ما در صدد هستیم از پلیمر و نانو در این آلومینیوم ها استفاده کنیم تا در برابر اسید هم مقاوم باشند. این موضوع در سطح تست صورت گرفته است. این مقاومت در برابر اسید در صنعت نفت کاربرد زیادی دارد که امیدواریم آن را به فراوری برسانیم.

وی با بیان اینکه صنایع لوله کشی ساختمان 80 درصد در یزد استفده می گردد، تاکید نمود: البته علاوه بر یزد، این کلکتورهای آلومینیومی در اصفهان نیز استفاده می گردد و به صورت موردی در بعضی استانها به کار گرفته شده است.

نصیری زاده در مورد صادرات گفت: ما در صدد بودیم که با گرجستان تعاملاتی داشته باشیم اما با بعضی عوامل سیاسی مانع از این ارتباطات شد؛ همچنین قرار بود با آلمان برای استفاده از این کلکتورها قراردادی داشته باشیم اما دیدیم که چین با قیمت پایین تری آنرا به آلمان می فروشد.

وی ادامه داد: چینی ها از استیل برای ساخت کلگتورها بهره می برند و با اینکه این فلز قیمت بالایی نسبت به آلومینیوم دارد ولی نمیدانیم چطور قیمت محصول چینی از محصولی که فراوری میکنیم پایین تر است.

نصیری زاده با بیان اینکه تخمین می زنیم در ایران 100هزار انشعاب به صورت ماهانه استفاده گردد (که سی درصد صدهزارتا وارداتی هستند) گفت: تامین 15هزار انشعابات در اصفهان و تقریبا 10 هزار انشعاب در یزد و خارج از یزد توسط شرکت ما تامین می گردد.

عدم وجود استانداردهای کافی برای آلومینیوم

وی در مورد مسائل نانوپوشش در فلزات گفت: در حال حاضر هیچ استانداردی برای فراوری تجهیزات از الومنیوم در کشور ما وجود ندارد و از سوی دیگر علاوه بر استانداردها ما نیازمند تاییدیه هایی از وزارت بهداشت هستیم.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 266

به "فراوری لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری لوله های نانویی برای انشعاب آب با مقاومت بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید