تدوین بسته های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی؛ساماندهی کمیته های نما

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - عضوهیات رییسه شورای شهر تهران معتقد است باتدوین بسته های تشویقی باید برای مردم ایجادانگیزه کرد که خودشان به سمت نماهای ایرانی - اسلامی بروند .

تدوین بسته های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی؛ساماندهی کمیته های نما

جعفر بندی شربیانی درگفت وگوبا پانا بااشاره به سخنان رییس جمهور در ملاقات با مدیران شهری که از بی توجهی به معماری ایرانی و اسلامی در شهر تهران گلایه نموده بود گفت : توجه به معماری ایرانی اسلامی به خصوص در نماهای ساختمان های شهری و به خصوص در اماکن عمومی مانند مساجد و دیگر ساختمان هایی که کاربرد عمومی دارد، یکی از دغدغه های قدیمی در شهر تهران است. در دوره هایی به صورت پررنگ به آن پرداخته شده و در دوره هایی هم مغفول مانده است و آقای رئیس جمهور به درستی به آن اشاره کردند که در دوره نو مدیریت شهری حتما باید به این موضوع توجه کرد.

توجه به کمیته های نما

وی ادامه داد :مدیریت شهری باید مشوق هایی را پیش بینی کند که مردم خودشان به سمت نماها و معماری های ایرانی اسلامی جلب شوند و هم بخشی از این مشوق ها برای ایجاد انگیزه در ساختمان هایی باشد که کاربری عمومی دارند.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: کمیته های نما بایستی سروسامان داده گردد و کسانی که اعتقاد به معماری ایرانی اسلامی دارند را دراین کمیته ها به کارگیری کنیم.

طرح جهش مسکن در بافت فرسوده اجرایی گردد

وی درخصوص نابسمانی حوزه مسکن درتهران هم گفت : بحث مسکن امروز یکی از معضلات و مسائل اساسی اقتصاد کشور و مردم است، دولت ها کوشش نموده که به روش های خودش این مسائل را حل نماید. دولت نو هم اشاره به ساخت چهار میلیون مسکن و جهش فراوری مسکن داشته که شاید سالانه سهم تهران از این طرح در حدود 200 تا 300 هزار تا مسکن باشد .

شربیانی با بیان این که شهرداری تهران آمادگی این را دارد که به طرح جهش مسکن یاری کند گفت : شورای شهر حتما در کمیسیون معماری شهرسازی توجه ویژه ای به این موضوع دارد؛ ولی اعتقاد ما این است که که با توجه به کمبود در تهران ،طرح جهش مسکن دربافت فرسوده شهر تهران پیاده سازی گردد و شهرداری در کنار دولت بتواند بخشی از بافت را به سمت نوسازی ببرد. با این کار به تکالیف و احکام شهرداری تهران جامه عمل پوشانده می گردد و هم شعار دولت و قول و تعهد دولت در حوزه مسکن عملیاتی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4750

به "تدوین بسته های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی؛ساماندهی کمیته های نما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین بسته های تشویقی برای توسعه معماری ایرانی اسلامی؛ساماندهی کمیته های نما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید