به دنبال انتقاد ترام پ، دانشگاه هاروارد کمک فدرال 8.7 میلیون دلاری را نمی پذیرد

به گزارش یزد بلاگ، یک روز پس از انتقادهای رئیس جمهوری آمریکا از دانشگاه هاروارد به دلیل دریافت پول مالیات دهندگان، این دانشگاه ثروتمند گفت که کمک فدرال 8.7 میلیون دلاری برای ویروس کرونا را نخواهد پذیرفت.

به دنبال انتقاد ترام پ، دانشگاه هاروارد کمک فدرال 8.7 میلیون دلاری را نمی پذیرد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، دانشگاه های ستندفورد و پرینستون نیز در حمایت از دانشگاه هاروارد اعلام کردند که آنها نیز کمک های فدرال میلیون دلاری در بحبوحه بررسی موشکافانه دانشگاه های ثروتمند را رد خواهند کرد.

مقامات در دانشگاه هاروارد گفتند، این دانشگاه به خاطر پاندمی کرونا همچنان با چالش های مالی قابل توجهی روبرو است اما به خاطر نگرانی از اینکه تمرکز شدید سیاستمداران برنامه های کمکی ایجاد شده توسط کنگره را متزلزل کند، این کمک مالی را نخواهد پذیرفت.

دانشگاه هاروارد در بیانیه ای گفت: اگرچه درک می کنیم که هرگونه اختصاص این منابع یکی از موضوعات تحت کنترل وزارت آموزش است اما امیدواریم که توجهات ویژه به نهادهای آموزشی ماساچوست معطوف شوند که برای خدمت به جوامع شان و برآورده کردن نیاز دانشجویانشان در این برهه سخت و چالش برانگیز، تقلا می کنند.

کنگره به عنوان بخشی از بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری، 14 میلیارد دلار را برای دانشگاه ها و دانشکده های این کشور اختصاص داد. با توجه به وسعت دانشگاه ها و تعداد دانشجویانشان، مبلغ این کمک فدرال متفاوت است.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت که دانشگاه هاروارد نباید سهم خود از این بسته حمایتی را دریافت کند چرا که این دانشگاه از منابع مالی وسیعی برخوردار است. ترامپ نگرانی های دیگر منتقدان را بازگو کرد که می گویند دانشگاه هاروارد به این پول نیازی ندارد و می تواند به بودجه 40 میلیارد دلاری خود تکیه کند.

این در حالی است که دانشگاه هاروارد پیشتر درخواست ها برای بازگرداندن این بسته حمایتی را رد کرده و گفته بود که قصد دارد 100 درصد این بودجه را به کمک مالی به دانشجویان اختصاص دهد و به هیچ وجه از این مبلغ برای هزینه های این دانشگاه استفاده نخواهد کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1207

به "به دنبال انتقاد ترام پ، دانشگاه هاروارد کمک فدرال 8.7 میلیون دلاری را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال انتقاد ترام پ، دانشگاه هاروارد کمک فدرال 8.7 میلیون دلاری را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید