بر سَر رد تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه توافق کردیم

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزرای امور خارجه 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلیس که تروئیکای اروپایی را تشکیل می دهند، امروز پنجشنبه نشست مشترکی را در انگلیس برگزار کردند.

بر سَر رد تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه توافق کردیم

براساس این گزارش، پس از خاتمه این نشست بود که وزارت خارجه آلمان پیامی را در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر منتشر کرد.

وزارت خارجه آلمان در پیام مذکور آورده است که تروئیکای اروپایی بر سَر رد تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن اتوماتیک تحریم های شورای امنیت علیه تهران توافق کردند.

در همین ارتباط، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از طریق ارتباط ویدئویی در نشست مذکور مشارکت داشت، مدعی شد: کشورهای اروپایی به حفظ توافق هسته ای با ایران پایبند هستند.

این مقام اروپایی بدون اشاره به نقض عهدهای متعدد طرف اروپایی و زیر پای گذاشتن چندین باره مفاد برجام، گفت: اروپایی ها از تهران می خواهند تا فوراً به اجرای کامل برجام بازگردد!

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت ماه سال 1397 در اقدامی یک جانبه، از توافق هسته ای موسوم به برجام خارج شد و اکنون در اقدامی غیرقانونی به دنبال فعال سازی مکانیسم ماشه و بازگرداندن اتوماتیک تحریم های شورای امنیت علیه تهران است.

این در حالی است که متحدان اروپایی واشنگتن نیز تا به امروز جز اتخاذ مواضع شفاهی، هیچ گونه تلاش عملی برای اثبات دادن پایبندی خود به برجام انجام نداده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2199

به "بر سَر رد تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه توافق کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر سَر رد تلاش های آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه توافق کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید