ادعای سفیر بریتانیا در تهران؛ به همه تعهداتمان در برجام پایبندیم

به گزارش یزد بلاگ، سفیر بریتانیا در تهران با این ادعا که کشورش به همراه 2 عضو دیگر اروپایی برجام به همه تعهدات در این توافق پایبند است، از گام های کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرد.

ادعای سفیر بریتانیا در تهران؛ به همه تعهداتمان در برجام پایبندیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، راب مک ایر سفیر بریتانیا در تهران در ویدئویی در صفحه اینستاگرام این سفارتخانه با تبریک سال نو میلادی مطرح نمود: سال نو ، سال امیدواری است و من امیدوارم در سال 2020 به چالش های سخت بین ایران و جامعه بین الملل بپردازیم؛ مثل برجام، امنیت منطقه و حقوق بشر و همچنین بتوانیم با هم در زمینه مسائلی مثل تغییرات اقلیمی که همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد، همکاری کنیم.

سفیر بریتانیا با بیان اینکه ایران با چالش های سنگین مالی روبرو است، گفت: اقدامات ایران در زمینه هسته ای (گامهای کاهش تعهدات) برای جامعه بین الملل نگران کننده است و به حل مسائل مالی یاری نمی کند.

مک ایر مدعی شد که این اقدامات برجام را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد.

وی گفت: ما (بریتانیا، آلمان و فرانسه) به عنوان شرکای اروپایی برجام با اینکه آمریکا از آن بیرون رفته، تمام سعی خود را می کنیم که این توافق عملی گردد.

سفیر بریتانیا در حالی که کشورش به همراه دو عضو دیگر اروپایی برجام و از جمله اتحادیه اروپا اقدامی عملی در راستای اجرای تعهدات برجامی صورت نداده اند در این ویدئو مدعی شد: ما به تمامی تعهداتمان در این توافق پایبندیم و برای رساندن ایران به مزایای لازم حتی فراتر از آن تعهدات نیز می رویم.

وی گفت: امیدوارم ایران از این فرصت استفاده کند تا با ما و دیگر کشورهایی که خواستار برقراری صلح و شکوفایی در منطقه هستند، همکاری کند.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه همچنان آسیب پذیر است، گفت: حملات این هفته در عراق نشان می دهد که تا چه حد این بی ثباتی به وجود آمده توسط گروه های شبه نظامی و اشاعه تسلیحات می تواند منجر به افزایش تنش ها گردد و خطر خطای محاسباتی را بالا ببرد.

سفیر بریتانیا اضافه نمود: سال 2020 سال مهمی برای موضوعی که برای همه مردم دنیا اهمیت دارد، یعنی مسئله حقوق بشر نیز هست؛ در سال آینده جامعه بین الملل به ترغیب ایران برای عمل به استانداردهای حقوق بشر که شامل محاکمات عادلانه و آزادی بیان است، ادامه خواهد داد.

مک ایر اعلام کرد: امیدوارم سال جدید فرصتی برای تفاهمات بیشتر باشد.تا بتوانیم درباره مسئله مهمی که برای همه اهمیت دارد به صورت سازنده همکاری کنیم.

وی در سرانجام گفت: آرزو می کنم سال 2020 سال خوبی برای همه و برای این کشور (ایران) نیز سالی خوش و صلح آمیز باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 378

به "ادعای سفیر بریتانیا در تهران؛ به همه تعهداتمان در برجام پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای سفیر بریتانیا در تهران؛ به همه تعهداتمان در برجام پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید