برای ادامه سال تحصیلی در حوزه بودجه نگرانی جدی وجود دارد ، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه خوارزمی

به گزارش یزد بلاگ، رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: 83 درصد بودجه دانشگاه برای پرسنل و شرکت ها است که با توجه به اینکه قرار است حقوق آن ها 15 درصد اضافه گردد، افزایش 7 درصدی بودجه دانشگاه در سال آینده نمی تواند جوابگوی احتیاج های ما باشد.

برای ادامه سال تحصیلی در حوزه بودجه نگرانی جدی وجود دارد ، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه خوارزمی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تامین درباره بودجه این دانشگاه گفت: در حال حاضر که وارد یازدهمین ماه سال 98 شده ایم تنها حدود 60 درصد از بودجه 98 تخصیص یافته است.

برای ادامه سال تحصیلی در حوزه بودجه نگرانی جدی وجود دارد

وی ادامه داد: از این رو برای ادامه سال تحصیلی در حوزه بودجه نگرانی جدی وجود دارد؛ چرا که دانشگاه ها دارای یک سری هزینه های قطعی هستند که نمی توانند از آن ها صرف نظر نمایند.

بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه خوارزمی

حبیبی با بیان اینکه بدهی دانشگاه خوارزمی در حال حاضر بالغ بر 20 میلیارد تومان است، بیان نمود: انتظار جدی داریم که در ایام باقی مانده تا انتهای سال حمایت بهتر و بیشتری از بخش آموزش عالی گردد و بودجه های مصوب به خوبی تخصیص یابد تا مسائل مرتفع و بیشتر از پیش نگردد.

رئیس دانشگاه خوارزمی بیان نمود: بودجه بخش عمرانی و تجهیز عمدتا به صورت اوراق است؛ یعنی برای کار های جاری، تعمیر و تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها اعتبارات به صورت اوراق تامین می شوند که چندان کارایی ندارند؛ چرا که پیمانکاران پروژه های عمرانی برای انجام کار های جز یا حتی بزرگ نمی توانند منتظر اوراق بمانند در این خصوص با سختی های فراوان پیمانکاران عمرانی دانشگاه را ماندگار نموده ایم، اما همچنان راضی نیستند.

به گفته وی پیمانکاران که با نرخ و تعرفه های سال های 95 یا 96 قراردادی را منعقد نموده اند دیگر حاضر به انجام کار ها در امسال با همان تعرفه سال های گذشته نیستند و این موضوع را به ضرر خود می دانند.

افزایش 7 درصدی بودجه دانشگاه جوابگوی احتیاج ها نیست

حبیبی گفت: 83 درصد بودجه دانشگاه برای پرسنل و شرکت ها است که با توجه به اینکه قرار است حقوق آن ها 15 درصد اضافه گردد، افزایش 7 درصدی بودجه دانشگاه در سال آینده نمی تواند جوابگوی احتیاج های ما باشد.

وابستگی دانشگاه خوارزمی به بودجه شدیدتر از دیگر دانشگاه هاست

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه بودجه دانشگاه خوارزمی در سال 98، 160 میلیارد تومان بوده و درآمد اختصاصی در سال 97 و 98 به 27 میلیارد تومان رسیده است، گفت: وابستگی دانشگاه خوارزمی به بودجه شدیدتر است؛ این در حالی است که بعضی از دانشگاه ها همچون امیرکبیر و صنعتی شریف که درآن ها ارتباط با صنعت نهادینه شده این وابستگی کمتر به چشم می خورد.

حبیبی با تاکید بر کسری بیش از اندازه بودجه های حوزه فرهنگی گفت: به طور کلی ادامه وضع بودجه دانشگاه ها به گونه ای است که ممکن است دانشگاه ها نتوانند تعهدات خود را برای ادامه فرایند تکمیل نمایند.

وی درباره جذب دانشجویان مهارتی در این دانشگاه بیان نمود: به صورت مستقل دانشجویان مهارتی را جذب نمی کنیم، اما طبق ابلاغیه وزارت علوم در سال گذشته این فرایند در بعضی دانشکده های ما حاکم است که دانشجویان مقطع کارشناسی در زمینه های مهارتی مورد علاقه خود می توانند تا 24 واحد درسی را در دانشگاه بگذرانند و همزمان با کسب مدرک کارشناسی خود گواهی نامه دوره مهارتی شان را نیز اخذ نمایند.

حبیبی درباره تجمیع واحد های دانشگاهی تهران و کرج نیز توضیح داد: با توجه به آنکه طرح توسعه خوارزمی در کرج تعریف شده است طرح های توسعه ای درآنجا دنبال می شوند، اما زمانی که این طرح توسعه در کرج اجرا شد احتیاج داشتیم که سازمان تشکیلاتی را نیز اصلاح کنیم تا مدیران و همکاران هیئت علمی و کارکنان احتیاجی به حضور در دو دانشگاه نداشته باشند. از این رو کوشش داریم این بحث را ساماندهی نموده و سازمان اداری، ستادی و علمی در حد اقتضا مستقل از یکدیگر کار نمایند.

شورای شهر مخالف تغییر نام متروی دروازه دولت به دانشگاه خوارزمی است

رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به تغییر نام متروی دروازه دولت به دانشگاه خوارزمی بیان نمود: این طرح در شورای شهر پیشنهاد و آنالیز شد، اما شورای شهر مخالف این تغییر نام است؛ چرا که معتقدند هویت قدیمی شهر نباید از میان برود، اما چنین پیشنهادی همچنان مطرح می گردد که اگر امکان تغییر نام وجود ندارد حداقل ایستگاه مترو دارای دو نام باشد یکی دروازه دولت و دیگری دانشگاه خوارزمی.

افتتاح ساختمان پروین اعتصامی دانشگاه خوارزمی در سرانجام بهمن ماه

وی از افتتاح ساختمان پروین اعتصامی دانشگاه خوارزمی در سرانجام بهمن ماه امسال اطلاع داد و گفت: حیاط ضلع شمالی محوطه و ساختمان اصلی پروین اعتصامی به عنوان یکی از میراث فرهنگی کشور بازسازی شده و سرانجام بهمن ماه افتتاح خواهد شد هم چنین یکی از سالن های بزرگ این ساختمان قرار است به عنوان موزه خوارزمی و آموزش عالی کشور تعریف گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 421

به "برای ادامه سال تحصیلی در حوزه بودجه نگرانی جدی وجود دارد ، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه خوارزمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ادامه سال تحصیلی در حوزه بودجه نگرانی جدی وجود دارد ، بدهی 20 میلیارد تومانی دانشگاه خوارزمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید