بازگشایی موزه ها و محوطه های تاریخی تهران

به گزارش یزد بلاگ، با توجه به تغییر رنگ شهر تهران از قرمز به نارنجی، تمامی موزه ها، کاخ ها و محوطه های تاریخی مرکز همانند سایر شهرهای نارنجی قادر به از سرگیری فعالیت خود خواهند بود.

بازگشایی موزه ها و محوطه های تاریخی تهران

بر اساس دستورالعمل قبلی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در مورد عدم منع فعالیت موزه ها و محوطه های تاریخی و با توجه هماهنگی های اجرا شده به وسیله اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فعالیت موزه ها، کاخ ها و محوطه های تاریخی در شهرهای نارنجی از سر گرفته خواهد شد.

با توجه به شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر قرارگیری تهران در شرایط نارنجی در تاریخ 27 شهریورماه، بعضی موزه های مرکز نیز با صدور اطلاعیه از بازگشایی خود با رعایت تمام ضوابط و پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر دادند. مجموعه جهانی کاخ گلستان، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد و کاخ نیاوران از جمله مجموعه هایی بودند که در اطلاعیه ای، به از سرگیری فعالیت خود اشاره کردند.

ساعت بازدید از موزه های مجموعه های گلستان و سعدآباد و سایر موزه ها از 9 صبح تا 17 بعدازظهر خواهد بود و فرایند بلیط فروشی این موزه ها نیز تا ساعت 15:30 دقیقه انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است که از 18 فرودین ماه 1400، موزه ها با دستور ستاد کرونا تعطیل شدند. مدیرکل موزه ها چندی پیش خبر داد که موزه ها و محوطه های تاریخی در گروه دوم مشاغل قرار گرفته اند که در شرایط نارنجی نیز می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4778

به "بازگشایی موزه ها و محوطه های تاریخی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه ها و محوطه های تاریخی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید