رابین یاری گر هنرمندان صنایع دستی ایران

به گزارش یزد بلاگ، صنایع دستی ایرانی از محبوب ترین و ارزشمندترین وسایلی است که در خانه داریم. اما شاید چون اغلب این محصولات جزئی از زندگی روزمره شده اند خیلی به ظرافت های آن توجه نمی کنیم.

رابین یاری گر هنرمندان صنایع دستی ایران

نمونه اش همین فرش های دستباف و ظروف میناکاری شده و سفال ها و سرامیک های خوش نقش و نگار یا پارچه های سنتی و چرم های دست دوزی است که از معروف ترین صنایع هنری ایران به حساب می آیند. حتما اشتیاق گردشگران خارجی را با دیدن فرش و دیگر صنایع دستی ایرانی دیده اید.

مسافرانی که دوست دارند نمونه ای از هنر سرزمین ما را برای زینت بخشیدن به فضای خانه، راهی دیار خود کنند.

شرکت خلاق و نوآور رابین حامی هنر پارس با توجه به این علاقه جهانی به صنایع دستی ایرانی ها سعی کرده است کسب و کاری راه اندازی کند تا در ادامه راه بتواند هنر ایرانی را بیش از پیش به مردم کشورهای دیگر معرفی کند و همزمان زمینه آشنایی مردم کشور خودمان را با هنرمندان این حوزه فراهم آورد. ارائه متفاوت صنایع دستی با استفاده از بسته بندی مخصوص، تهیه محتوای علمی و عرضه محصولات با قیمتی مناسب از اهداف اصلی این مجموعه است. همچنین برندسازی برای هنرمندان حوزه صنایع دستی همراه با معرفی و تبلیغات برای آنها از دیگر فعالیت های شاخص این شرکت است.

سعید عباسی بنی، مدیرعامل شرکت رابین حامی هنر پارس درباره پیشینه تشکیل این مجموعه به جام جم می گوید: من و خواهرهایم، فاطمه و صبا عباسی در خانواده ای که به شدت به فرهنگ و هنر ایران علاقه مند است متولد شدیم. از کودکی تا به امروز زندگی ما با هنر و صنایع دستی ایرانی در پیوندی نزدیک بوده است. پدر ما مرشد زورخانه های باستانی است و مادرمان در کنار تمام فعالیت های خود، دستی در هنر قالیبافی داشته است. این موارد باعث شده زمینه علاقه مندی ما به فرهنگ و هنر ایران تقویت شود. اما ایده اصلی راه اندازی چنین کسب و کاری زمانی در فکر مان شکل گرفت که دیدیم در منطقه ای از کشور خودمان که صنایع دستی می فروشند، آثار هنرمندان هندی به جای صنایع دست ایرانیان عرضه می شود و از آن روز به فکر سر وسامان دادن بستری برای معرفی، فروش و صادرکردن صنایع دستی ارزشمند ایران افتادیم و در نهایت مجموعه رابین را با کمک تیم متخصصی که با ما همراه شدند در سال 95 تاسیس کردیم. بدون کمک ها و تلاش های شبانه روزی همکاران مان نمی توانستیم ایده را اجرایی کنیم و به ثمر برسانیم. رابین اکنون همکار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است و نشان پیشران ملی را دریافت کرده است.

شرکت رابین حامی هنر پارس، در حقیقت بستری برای معرفی صنایع دستی اصیل و باکیفیت است تا هنرمندان این حوزه به فرصت بهتری برای عرضه، فروش و توسعه دست یابند.

مخاطبان رابین می توانند در وب سایت و شبکه های اجتماعی این شرکت، اطلاعات متنوعی را در حوزه های صنایع دستی و هنرهای سنتی، اسطوره شناسی، شاهنامه فردوسی و تاریخ هنر دریافت کنند.

چالش های فعالیت در حوزه صنایع دستی ایران

مدیرعامل این مجموعه می گوید: فضای کاری ما به گونه ای بود که نیاز داشت بحث های کنترل کیفی، بررسی قیمت ها و نوع محصولات را خودمان انجام بدهیم و همین موضوع از ما انرژی زیادی گرفت. در این روال هیچ کمکی از سوی ادارات دولتی مرتبط دریافت نکردیم در حالی که اگر حمایتی از طرف این سازمان ها می داشتیم قطعا فرآیند کار خیلی سریع تر و بهتر پیش می رفت.

عباسی بنی می افزاید: در همه گیری کرونا که خیلی از کسب وکارها دچار مشکل شدند سعی کردیم توان خودمان را افزایش بدهیم و از این فرصت استفاده کنیم تا نیازها و سلایق مختلف کاربران را در فضای مجازی و سایت ها بیشتر تامین کنیم. با همین رویکرد و تلاشی که داشتیم تعداد محصولاتمان را از 1000 به 4000 رساندیم و همکاری مان با فروشنده ها را تا عدد 2000 افزایش دادیم.

یکی از مسائل عمده در حوزه خرید و فروش صنایع دستی ایران، نبود قیمت معین و معین شده برای هر کالاست و همین موضوع در فرآیند فروش دشواری هایی ایجاد می کند.

تلاش برای نشان دادن هنر ایرانیان به جهان

مدیرعامل رابین معتقد است: یکی از ایده های ما برای ادامه راه شرکت، ورود به بازارهای جهانی است. از آنجا که کشور ما مصرف کننده صنایع دستی به حساب نمی آید و در جایگاه تولیدکننده است باید بتواند به کشورهای دیگر که به هنر و فرهنگ و صنایع دستی ما علاقه مندند این محصولات دست ساز را صادر کند. به همین منظور ما مشغول بررسی بازارهای آمریکا و اروپا هستیم تا بتوانیم بیشتر در بازار بین المللی فعال شویم.

در سال 98 طی تحقیقاتی که انجام دادیم، با حوله دستباف خراسان آشنا شدیم. این حوله مشابه دستمال یزدی است و با الیاف طبیعی و به شکل موج دار بافته می شود. با کمک همکارانمان و ایده پردازی های مختلف سعی کردیم این حوله نخی را که چند صد سال قدمت دارد با رنگ بندی مختلف و با طرح های متنوع به کمک بافندگان بومی تولید کنیم. این حوله سال ها بدون رنگ و با طرحی تکراری تهیه می شد اما با دیدن ظرایف هنری آن و جذابیت هایش سعی کردیم روش ایجاد طرح و تولید آن در رنگ های مختلف را به افراد بومی آموزش دهیم. در نهایت برای همین محصول از هتل های فرانسوی سفارش گرفتیم و بافندگان بومی حدود 700 متر از این حوله ها را برای فرانسوی ها بافتند.

عباسی بنی در خاتمه تصریح می کند: هدف نهایی ما این است که صنایع دستی اصیل ایرانی به همه ایرانیان و دوستداران هنر و اصالت ایرانی در سراسر جهان شناسانده شود. سعی می کنیم هیچ هنرمند ایرانی گمنام نماند و هیچ اثری بی نام ونشان عرضه نشود و همواره حامی توسعه برندهای مستقل هنرمندان باشیم.

وجه تمایز رابین نسبت به رقبا معرفی هنرمند و بسته بندی شکیل

شرکت رابین حامی هنر پارس با بررسی نمونه های مختلف صنایع دستی ایران این نیاز را احساس کرده است که بسکمک از محصولات باید حاوی اطلاعات کاملی از هنر ارائه شده در محصول باشند، آن را معرفی کنند و نام هنرمند را در بر داشته باشند. اگر بروشور و برچسبی برای آگاهی بخشی روی محصولات نصب بشود مخاطب می داند اثر چه کسی را خریده است و این اثر در ایران چه نوع هنری به تعداد میرود و چقدر قدمت دارد.

ارائه محصولات متنوع

تنوع محصولات رابین بسیار زیاد است و قرار است از این هم بیشتر بشود. در حال حاضر فرش، میناکاری چرم و سفال از نمونه صنایع دستی است که اکنون در سایت رابین ارائه می شود.

تولید محتوا در زمینه صنایع دستی

رابین در طول مدت فعالیت خود، سه میلیون و 500 هزار کلمه محتوای فارسی تولید کرده است و در کنار آن محتواهای متنوع و زیادی هم به زبان انگلیسی در سایت ارائه کرده است.

تحویل سریع سفارش های تهران

شرکت رابین سفارش های کاربرانی که در تهران ساکن هستند را در کمتر از دو ساعت به دست آنها می رساند.

راه های ارتباط با شرکت رابین حامی هنر پارس

وبسایت:robinava.com

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: robinava.art

تلفن: 02166914488 و 09031686952

آدرس: تهران، خیابان جمالزاده شمالی، قبل از تقاطع بلوار کشاورز، کوچه نیلوفر، پلاک 3، طبقه دوم

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4255

به "رابین یاری گر هنرمندان صنایع دستی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابین یاری گر هنرمندان صنایع دستی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید