ایکس باکس سری اس و ایکس همچنان سریع ترین فروش را در تاریخ ایکس باکس دارند

به گزارش یزد بلاگ، کنسول های نسل نهمی ایکس باکس توانستند موفقیت خوبی را کسب نمایند. هر دو کنسول سری اس و ایکس در میان گیمرها بسیار محبوب بوده و بخش بزرگی از آن را مدیون گیم پس هستند. استراتژی مایکروسافت برای نسل 9 بسیار بهتر از نسل 8 بود و به همین علت دستگاه های این شرکت نیز عملکرد بهتری داشتند.

ایکس باکس سری اس و ایکس همچنان سریع ترین فروش را در تاریخ ایکس باکس دارند

سال گذشته ساتیا نادلا (Satya Nadella) اظهار داشت که کنسول های سری اس و ایکس سریع ترین اندازه فروش را در تاریخ ایکس باکس داشتند. حال بعد از گذشته نزدیک دو سال از عرضه این دو کنسول، این شرایط فروش همچنان ادامه دارد. این نکته بسیار برای مایکروسافت مهم است. به علت اینکه مردم همچنان از این کنسول ها استقبال نموده و فرایند فروش خوب این دستگاه ها ادامه دارد.

برای شرح بیشتر نادلا گفت که در این بازه زمانی دوساله کنسول های نسل نهمی ایکس باکس بیش از هر نسل دیگری فروش داشته اند. حال اگر این فرایند ادامه پیدا کند امکان دارد که این دو کنسول پرفروش ترین ایکس باکس های تاریخ بشوند. مایکروسافت نیز عملکرد خوبی در این مدت داشته است. مخصوصاً با کمبود مواد نیمه رسانا و پردازنده های مختلف همچنان به فراوری ایکس باکس ادامه داده است.

یکی از نکات جالبی که نادلا به آن اشاره نمود؛ این بود که در بیشتر یک سال اخیر فروش ایکس باکس از پلی استیشن 5 بیشتر بوده است. این شرایط بسیار قابل توجه است به علت اینکه کنسول پلی استیشن 5 نیز آمار فروش خوبی داشت. از طرفی سیستم ایکس کلاود (xCloud) یا همان سیستم گیمینگ ابری مایکروسافت نیز عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. بیش از 4 میلیون نفر تا الان فورتنایت (Fortnite) را به صورت استریم بازی نموده و تجربه خوبی داشته اند.

البته در این گزارش تعدادی موارد منفی هم وجود دارد. اول اینکه عایدی کلی ایکس باکس از سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته است. همینطور اینکه عایدی سخت افزاری نیز حدود 11 درصد کاهش داشته است. البته این موضوع منطقی است. به علت اینکه با گذشت زمان فروش همه کنسول ها هم به ندرت کم خواهد شد.

در میان آمار شما باید به یک نکته توجه کنید. ایکس باکس دو کنسول مجزا عرضه کرد و منطقی است که فروش آن از پلی استیشن 5 بیشتر باشد. به علت اینکه این دو کنسول عرضه شده از لحاظ قیمتی باهم تفاوت زیادی داشته و به همین علت در دسترس افراد بیشتری قرار دارند. این درحالی است که نسخه دیجیتال و عادی پلی استیشن 5 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

همینطور اینکه اگر ایکس باکس می خواهد این آمار فروش همچنان ادامه پیدا کند باید عناوین بزرگ بیشتری را روی پلتفرم خود عرضه کند. در حال حاضر ما آمار از بازی های اصلی و بزرگی برای سال آینده ایکس باکس نداریم. این در حالی است که خدای جنگ (God of War) نو به تنهایی یکی از عوامل ترغیب کننده افراد برای خرید پلی استیشن 5 است.

منبع: IGN.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4854

به "ایکس باکس سری اس و ایکس همچنان سریع ترین فروش را در تاریخ ایکس باکس دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس سری اس و ایکس همچنان سریع ترین فروش را در تاریخ ایکس باکس دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید