افزایش سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا

به گزارش یزد بلاگ، حاتمی گفت: به دلیل شرایط موجود پیش بینی می کنیم که سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا افزایش پیدا می کند.

افزایش سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا

محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی در برنامه زندگی سلام کن اظهارکرد: روانشناسی قبل از انقلاب جایگاهی در حوزه سلامت نداشت و فقط در بخشی از دانشگاه ها بود.

او ادامه داد: روانشناسی بعد از جنگ تحمیلی رو به توسعه گذاشت و با تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و مراکز خدمات روانشناسی مشاوره در سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی گسترش کمی خوبی را شاهد بودیم. همچنین نگاه مردم در این سال ها به روانشناسی تغییر کرده است.

حاتمی مطرح نمود: اکنون 34 هزار عضو رسمی در سازمان نظام روانشناسی داریم و در منطقه بی نظیر هستیم. افزون بر این حدود 300 هزار دانشجو در حال تحصیل در رشته روانشناسی هستند.

او با اشاره به خدمات روانشناسی در دوران کرونا اظهار داشت: ما این خدمات را به سه قسمت تقسیم می کنیم، بخش اول ورود کرونا به ایران است که یک ترس غیر منطقی در رفتار مردم حاکم شده بود و استرس و اضطراب حتی وسواس دامنگیر مردم شده بود و ما موظف بودیم از طریق سامانه هایی که در اختیار داریم مردم را راهنمایی کنیم. کمیته مقابله با کرونا در سازمان تشکیل شده بود و ما در کنار استانداری ها بودیم و هرکمکی لازم بود انجام دادیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی مطرح نمود: بخش دوم کار ما با موج دوم و سوم شیوع کرونا در کشور همراه شد، مردم نیازبه گفت وگو دارند و نیازمند تغییر سبک زندگی خود هستند که از اردیبهشت سال جاری به این سمت حرکت کردیم تا سبک زندگی جدیدی برای مردم طراحی کنیم. البته سبک زندگی جدید سختی های بسیاری دارد و باید با تدوین بسته های آموزشی آن را به مردم ابلاغ کنیم. همچنین در کنار این خدمات مشاوره های حضوری و مجازی ما پا برجاست.

ارائه روزانه 100 هزار مشاوره روانشناسی در دوران کرونا

حاتمی توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود 100 هزار مشاوره روانشناسی در سطح کشور انجام می دهیم. در بخش سوم ما مسئله پسا کرونا را داریم که پیش بینی آینده را داشته باشیم. به دلیل شرایط موجود پیش بینی می کنیم که سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا افزایش پیدا می کند.

او یادآوری کرد: باید از الان برای آن زمان زیرساخت های لازم را داشته باشیم و پیشنهاداتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته های مشورتی داده ایم که برای پسا کرونا تمهیداتی اندیشه شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3403

به "افزایش سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سیر اختلالات روانی در دوران پسا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید