توصیه های فضانوردان برای روزهای قرنطینه و مقابله با ویروس کرونا

به گزارش یزد بلاگ، تصور کنید برای چند ماه مجبورید به دور از خانواده در فضایی محدود زندگی کنید و به عبارتی در قرنطینه باشید. فضایی که محل کار و زندگی تان است و امکان خروج از آن را ندارید. حتی نمی توانید برای دقایقی به بالکن بروید و یا پنجره را باز کنید تا کمی در هوای آزاد نفس بکشید. احتمالا تصورش هم برای تان سخت است، اما تمام این ها شرایطی است که فضانوردانی که به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می نمایند با آن روبرو هستند.

توصیه های فضانوردان برای روزهای قرنطینه و مقابله با ویروس کرونا

در هفته های اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم دنیا، از جمله ایران، به صورت خودخواسته یا اجباری در قرنطینه خانگی هستند.

شکی نیست که ماندن در خانه برای مدتی طولانی کار چندان آسانی نیست. اما واقعیت این است که برای جلوگیری از گسترش بیش از حد ویروس کرونا در جامعه چاره ای جز این کار نداریم.

تحمل این شرایط قطعا برای ما سخت است اما همین شرایط چیزی است که فضانوردان برای آن آموزش دیده اند و در زمان حضور در ایستگاه فضایی بین المللی مجبور به رعایت آن هستند.

در هفته های اخیر چند فضانورد در توییتر پیغام هایی را در همین رابطه منتشر کردند.

جسیکا میر (Jessica Meir)، فضانورد ناسا، در توییتی نوشت: از این بالا به آسانی می توان دید که حقیقتا همه ما در این ماجرا با هم هستیم. زمین قوی باش.

اسکات کلی (Scott Kelly)، فضانورد بازنشسته ناسا، که رکورددار حضور پیوسته در ایستگاه فضایی بین المللی است نیز در این باره گفت: ما این مشکل را به همراه یک دیگر و با عمل به توصیه های متخصصان پشت سر خواهیم گذاشت. اسکات کلی نزدیک به یک سال را به صورت پیوسته در ایستگاه فضایی بین المللی گذرانده و در این زمینه رکوددار است.

اسکات کلی در توییتی دیگر روی پیروی از توصیه های متخصصان تاکید نمود. او نوشت: یکی از چیزهایی که من از بیست سال حضور در ناسا آموختم این است که بیشتر مشکل ها مربوط به علم موشک نیستند، اما اگر مسئله ای در این زمینه وجود داشته باشد، باید آن را از یک متخصص حوزه موشک پرسید.

تاکید اسکات کلی بر لزوم توجه به توصیه های متخصصان نکته بسیار مهمی است. در شرایط فعلی حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات از منابع مختلف به گوش می رسد. اخبار و توصیه هایی که گاه هیچ پایه و اساسی ندارند و تنها باعث وخیم تر شدن اوضاع و حتی ایجاد مسائل جدید می گردد. توجه به توصیه های متخصصان، از همه مهم تر سازمان بهداشت دنیای، و دنبال نکردن اخبار و توصیه های غیررسمی، این روزها بیش از پیش اهمیت دارد.

فضانوردان آژانس فضایی اروپا (ESA) که کشورهای شان تا حد زیادی درگیر مقابله با ویروس کرونا شده اند نیز در هفته های اخیر به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده اند. Thomas Pesquet در این باره نوشت: در خانه بمانید. این بهترین راه برای مقابله با کووید-19 است. ما باید به سرعت اقداماتی را جهت جلوگیری از وخیم تر شدن شرایط انجام دهیم.

Anne McClain، یکی دیگر از فضانوردان ناسا که سابقه شش ماه حضور در ایستگاه فضایی را دارد نیز به نکته جالبی اشاره نموده است: استرس زمانی اتفاق می افتد که انتظارات با واقعیت همخوانی ندارد. زمانی که نمی توانیم واقعیت را تغییر دهیم بهترین کار این است که روی انتظاراتمان تمرکز کنیم. به عبارتی باید قبول کنیم که برای مدتی باید شیوه و سبک زندگی مان را تغییر دهیم تا مسئله ای برای خودمان، خانواده مان و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم پیش نیاید.

David Williams، فضانورد آژانس فضایی کانادا، نیز توییتی را منتشر کرد و به اهمیت شستن دست ها اشاره نمود.

عکس کاور: اسکات کلی در کنار پنجره ایستگاه فضایی بین المللی با نمایی از زمین.

Credit: NASA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 726

به "توصیه های فضانوردان برای روزهای قرنطینه و مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های فضانوردان برای روزهای قرنطینه و مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید