81 درصد بیمه شدگان سلامت در فارس حق بیمه پرداخت نمی نمایند، الزام نسخه نویسی الکترونیکی در استان

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار داشت که از ابتدای شیوع همه گیری کووید-19، به بیمه شدگان این سازمان در سطح استان بابت درمان کرونا بالغ بر 140 میلیارد تومان پرداخت شده است.

81 درصد بیمه شدگان سلامت در فارس حق بیمه پرداخت نمی نمایند، الزام نسخه نویسی الکترونیکی در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از شیراز، فرهاد لطفی مدیرکل بیمه سلامت فارس امروز در نشست خبری بیان نمود: سوم آبانماه سال 1373 قانون بیمه همگانی سلامت تصویب و به موجب آن سازمان متبوع شکل گرفت و اکنون 27 سال از شکل گیری آن موقع می گذرد.

او با بیان اینکه هدف از تشکیل این ساختار، ادغام صندوق های مختلف بیمه ای بود، اضافه کرد: سوم تا نهم آبانماه در تقویم تحت عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و هر ساله به این مناسبت ویژه برنامه هایی برگزار می گردد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس بعلاوه پوشش همگانی و حفاظت اقتصادی از بیمه شدگان، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، پزشک خانواده و نظام ارجاع، پیشگیری، فرهنگسازی و آموزش، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت های اجتماعی و تکریم شرکای کاری را از جمله روز شمار های اعلامی این هفته مطرح کرد.

لطفی با بیان اینکه باید نوع تخصیص منابع بیمه ای به گونه ای باشد که به افراد بیمارتر یاری گردد، گفت: یکی از مواردی که به مردم فشار می آورد، هزینه های درمانی است و گاهی یک بیماری، فرد را فقیر می نماید و لذا سلامتی قابل پیش بینی نیست و ممکن است سیستم زندگی افراد را بهم بریزد و به همین علت موضوع پوشش بیمه ای گسترده مطرح شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه سال گذشته از کل هزینه 98 میلیارد تومانی بیماران تحت پوشش این بیمه در مورد درمان کرونا، بیش از 70 میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: طی 4 ماه اول سال جاری نیز از 96 میلیارد تومان هزینه پرداختی به وسیله بیماران، 72 میلیارد تومان به وسیله بیمه سلامت پرداخت شده است.

لطفی با بیان اینکه پرداخت مطالبات بیمه ای در سال نو به روز شده است، گفت: تا شهریورماه مطالبات بیمه سلامت به مردم استان فارس پرداخت و تا خاتمه تیرماه سال جاری مطالبات بیمارستان های دولتی دانشگاهی نیز تسویه شده و اعتبار مردادماه هم تامین شده است که با ارائه اسناد پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه پرداخت ها به بیمارستان خصوصی طرف قراردادماه نیز تا مردادماه اجرا شده است، اظهار کرد: پرداخت مطالبات داروخانه ها نیز تا تیرماه اجرا شده و مطالبات داروخانه هایی که پذیرش نسخ الکترونیکی داشته اند را هم تا مردادماه پرداخت نموده ایم.

لطفی مطرح کرد: سایر موسسات مانند آزمایشگاه ها و رادیولوژی ها را هم تا خاتمه خردادماه و پذیرش های الکترونیکی آن ها را تا مردادماه پرداخت نموده ایم.

او ضمن یادآوری اینکه بالغ بر 81 درصد از جمعیت بیمه شدگان سلامت در استان حق بیمه پرداخت نمی نمایند و ملزم به مراجعه به مراکز درمانی دولتی هستند، از پرداخت مطالبات پزشکان خانواده شهری تا شهریورماه و تامین اعتبار مهرماه این بخش اطلاع داد و گفت: 80 درصد مطالبات پزشکان خانواده روستایی هم تا مهرماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه تمام پزشکان ما باید به سمت نسخه نویسی الکترونیکی پیش بروند، مطرح کرد: حذف دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت ماه شروع شده و دیگر چاپ نمی گردد و نسخه نویسی ها هم الکترونیکی شده است. البته بسیاری از پزشکان خانواده هنوز روی سر برگ نسخه نویسی انجام می دهند.

او بیان نمود: پزشکان خانواده سال جاری طبق قوانین مصوب بیمه سلامت می توانند 5 هزار تومان بابت نسخه غیر الکترونیک و 6 هزار تومان بابت نسخه الکترونیک، دریافت نمایند. هرگونه قصور پزشک در این باره را باید به بازرسی و تعزیرات گزارش کرد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه به ازای هر پزشک خانواده تعیین است که چند قلم دارویی نوشته شده و یا هزینه های اضافی گرفته شده است، گفت: فارس به علت وجود پزشک خانواده عقب تر دیگر استان ها در نسخه نویسی الکترونیکی است.

لطفی ادامه داد: از جمعیت 5 میلیون نفری فارس، 2 میلیون و 700 هزار بیمه شده سلامت در استان داریم که یک میلیون و 647 هزار دارای بیمه روستایی، 553 هزار نفر دارای بیمه سلامت همگانی، 344 هزار نفر بیمه شده کارکنان دولت، 26 هزار نفر دارای بیمه سلامت و 142 هزار نفر هم دارای بیمه سایر اقشار هستند.

او گفت: بدین ترتیب 61 درصد بیمه شدگان سلامت را روستاییان، 20 درصد بیمه همگانی، 13 درصد بیمه سلامت کارکنان دولت، 1 درصد ایرانیان و 5 درصد هم سایر اقشار تشکیل می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه 10 درصد اعتبارات درمان بیمه سلامت کشور مربوط به استان فارس است، گفت: بیمه سلامت استان فارس سال جاری بیش از 1500 میلیارد تومان در بخش درمان پرداخت نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4607

به "81 درصد بیمه شدگان سلامت در فارس حق بیمه پرداخت نمی نمایند، الزام نسخه نویسی الکترونیکی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "81 درصد بیمه شدگان سلامت در فارس حق بیمه پرداخت نمی نمایند، الزام نسخه نویسی الکترونیکی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید