800 هزار گردشگر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شدند

به گزارش یزد بلاگ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست سال جاری 800 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شدند.

800 هزار گردشگر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شدند

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا لحظه آخری هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه به تشریح گزارشی از میزان ورود مسافران خارجی و ایرانی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی به این استان پرداخت و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 251 هزار و 168 مسافر خارجی و 452 هزار و 837 مسافر ایرانی از پایانه های مرزی استان وارد کشور شده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در 6 ماهه نخست سال 149 هزار و 647 نفر مسافر ایرانی در آذربایجان غربی اقامت نموده اند و تعداد مسافران خارجی اقامت یافته در هتل های استان در این مدت نیز 39 هزار و 712 نفر بوده است.

وی توضیح داد: در نیمه نخست سال جاری 4 میلیون و 627 هزار و 869 نفر از موزه ها و بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بازدید کردند.

امامی بیان نمود: از ابتدای سال 95 تا اواخر شهریور ماه 2 هزار و 447 تاسیسات گردشگری استان نظارت یافته است.

وی اضافه نمود: آذربایجان غربی دارای ظرفیت پذیرش 5 هزار نفر در هتل ها و 5 هزار نفر نیز در مهمانسراهای ادارات و مدارس است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اهم فعالیت های این اداره کل را در نیمه نخست سال جاری مورد اشاره قرار داد و گفت: ششمین نشست بین المللی راه ابریشم در استان برگزار گردید که پیروز به اخذ رتبه عالی از سوی سازمان جهانی جهانگردی شد.

وی گفت: برگزاری جشنواره های انگور، گیلاس، سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری منطقه 2 کشوری در تبریز و کسب رتبه ممتاز در سه رشته آشپزی و راهیابی آن به جشنواره ملی از جمله فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی است.

امامی مشارکت در سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری کشور و کسب رتبه برتر در ارسال مقالات، تعریف و تبیین مسیرها و محورهای گردشگری استان به صورت تلفیقی با استانهای شمال غرب کشور از جمله قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان را از دیگر این فعالیت ها خواند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 365

به "800 هزار گردشگر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "800 هزار گردشگر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید