سفر به ادینبورگ ، مرکز اسکاتلند با یک جهان دیدنی

به گزارش یزد بلاگ، نام اسکاتلند ناخودآگاه یاد آور تاریخی کهن همراه با صحنه های رزم و جنگ و دامن های مردانه مخصوص آن بخش قاره سرسبز اروپا است به همراه سازی بادی که در بسیاری از فیلم های هالیوودی دیده ایم. اما اگر بخواهیم در میان اسکاتلند در پی یک شهر بگردیم که خودش دنیایی از تماشای ها و جذابیت های تاریخی و گردشگری را به همراه داشته باشد باید برویم در پی دومین شهر بزرگ این کشور. ادینبورگ مرکز اسکاتلند در بریتانیای کبیر است و شهری است با موزه هایی کم نظیر و بناهایی که در خیال هم نمی گنجد. سنگ فرش خیابان ها و چمن زارهای چشم نواز ادینبورگ باعث شده است که در سال 2009 با نظر مردم مرکز اسکاتلند برترین مکان برای زندگی باشد و تجربه خوشگذرانی در ادینبورگ را داشته باشند و به این افتخار بزرگ هم نائل گردد. در ادامه با سفر به ادینبورگ و برای تماشا جاهای تماشای ادینبورگ با ما همراه باشید.

سفر به ادینبورگ ، مرکز اسکاتلند با یک جهان دیدنی

دمای هوا

ادینبورگ مرکز اسکاتلند به تبعیت از بریتانیا دارای واحد پولی پوند است و مردم آن انگلیسی زبان می باشند. از محاسن سفر به ادینبورگ آب و هوای معتدل و این شهر است که دمای هوای زمستانی آن به ندرت به زیر صفر می رسد و تابستان هایی دارد با گرمایی مطبوع و مطلوب. جالب است بدانید که در ادینبورگ مرکز اسکاتلند باران چندانی هم نمی بارد اما وزش باد هایی به نسبت شدید همواره در ادینبورگ جریان دارد. بنابراین باید در فضاها و نمونه جاهای تماشای ادینبورگ به فکر لباس گرم هم باشید.

صرفه جویی در مخارج سفر به ادینبورگ مرکز اسکاتلند

همانند تمام شهرهای دنیاگردی دنیا قیمت هتل نیز در ادینبورگ با توجه به فصول مختلف و حضور دنیاگرد متغیر است. به علت آن که این شهر بی نظیر در تمام ماه آگوست محل برگزاری جشنواره و حضور نوازندگان بی شمار است برای سفر به ادینبورگ فکر پیدا کردن یک اتاق خالی را هم از سر بیرون کنید اما اگر به تماشا این جشنواره های پر صدا علاقه دارید باید از شش ماه قبل تر به فکر رزرو کردن جا باشید. در باقی ماه های High Season یعنی باقی ماه های فصل تابستان نیز برای پیدا کردن یک محل اقامت مناسب نیز باید از قبل اقدام نموده باشید همانند روزهای کریسمس ولی اگر برای تماشا جاهای تماشای ادینبورگ مرکز اسکاتلند به فکر صرفه جویی در مخارج سفر هستید بهترنی زمان برای به دست آوردن هتل مقرون به صرفه از ماه اکتبر تا دسامبر است. البته اتاق های اشتراکی یا همان هاستل ها را می توانید با شبی 20 تا 40 پوند کرایه کنید. ضمناً اگر خواستار اتاقی خصوصی هستید باید به هزینه شبی 70 پوند فکر کنید. هزینه های گردشگران در ادینبورگ مرکز اسکاتلند به مراتب پایین تر از شهر لندن است و از 3 پوند تا 7 پوند خرج بر می دارد. نکته جالب این جا است که مک دونالد با همان طعم و مواد دنیای در سفر به ادینبورگ مرکز اسکاتلند کمتر از 3 پوند خرج بر می دارد. البته برای خوشگذرانی در ادینبورگ آشپزی کردن هم برای گردشگرانی که دستی بر آتش دارند می تواند گزینه مطلوبی باشد.

پیاده روی کنید

مرکز اسکاتلند، شهری است پر از مکان های تماشای و می توانید با کمی پیاده روی علاوه بر سلامت و ورزش در هزینه حمل و نقل خود هم صرفه جویی کنید و مکان های تماشای بسیاری را هم ببینید. پارک ها و باغ ها و موزه ها معمولا در ادینبورگ مرکز اسکاتلند ورودی ندارند پس می توانید به گذراندن وقت در این جاهای تماشای ادینبورگ هم فکر کنید. البته کوچ سرفینگ را از قلم نیاندازید. مردم محلی این شهر خوش آب و هوا و همین طور اهالی اسکاتلندی مردمانی مهمان نواز هستند و در کوچ سرفینگ فعالیت فراوانی دارند.همان طور که گفتیم ادینبورگ مرکز اسکاتلند به میزان یک دنیا تماشای دارد و پر از مکان های تاریخی، باغ، پارک، موزه و گالری های متنوع است که به معرفی تعدادی از جاهای تماشای های ادینبورگ می پردازیم.

گالری ملی اسکاتلند در ادینبورگ

علاقه مندان تاریخ و عشاق هنر معماری و شاید سالمندانی که قصد قدم زدن در بین مجسمه ها و نقاشی های هنری را دارند می توانند در سفر به ادینبورگ مرکز اسکاتلند سری به گالری ملی اسکاتلند در شهر ادینبورگ بزنند و از تماشا آثار فراوان هنری گذشته و حال ادینبورگ و نمونه جاهای تماشای ادینبورگ لذت ببرند.

قلعه ادینبورگ

اگر قرار باشد در ادینبورگ مرکز اسکاتلند فقط یک جا را ببینید بدون هیچ تردیدی آن مکان قلعه ادینبورگ است. قلعه ادینبورگ مه در حال حاضر محل نمایش جواهرات کشور اسکاتلند است بر فراز صخره ای آتشفشانی بنا شده است. گذشته از منظره ها بدیع و زیبایی که از فراز قلعه ادینبورگ از شهر خواهید دید ساحتار قلعه نیز همانند یک دژ سلطنتی به شکل موزه ای جنگی هر عشاق تاریخ و معماری را شیفته و مفتون خود خواهد ساخت. پس در سفر به ادینبورگ و تماشا قلعه ادینبورگ از نمونه جاهای تماشای ادینبورگ را از دست ندهید و برای فرار از ایستادن در صف طولانی در زمانی که گردشگران بسیاری در ادینبورگ حضور دارند بلیط قلعه را بصورت آنلاین از Fast Track تهیه کنید.

Camera Obscura and World of Illusions

از جاهای تماشای ادینبورگ ، کمرا آبسکورا دنیایی است از خیال و وهم و توهم و هر آنچه که باور نمی کنید. اتاق تاریک یا همان کمرا آبسکورا قدمتی 900 ساله دارد و تنها راه توصیف هیجان و مجذوب کنندهیت آن، تماشا آن است و هیچ کلمه ای برای شرح ان وجود ندارد. برای لمس لذت بی نظیر کمرا آبسکورا می توانید پیاده از قلعه ادینبورگ مرکز اسکاتلند به سمت آن بروید. جالب است بدانید که گالری ملی اسکاتلند نیز در نزدیکی قلعه ادینبورگ قرار گرفته است.

باغ های زیبای خیابان پرنسس

برای تجربه آرامش و سکوتی بی نظیر و یا قدم زدنی عاشقانه در محیطی با صفا باید به خیابان پرنسس در ادینبورگ مرکز اسکاتلند بروید و از زیبایی فرح بخش و خلوتی باور نکردنی این باغ های رویایی لذت ببرید. سکوت و آرامش و خلوتی این منطقه از شهر ادینبورگ مرکز اسکاتلند به قدری است که حتی می توانید در آن میان حمام آفتاب بگیرید. کافه و رستوران های حوالی خیابان پرنسس نیز از پیشنهاد های دیگر شهر ادینبورگ است.

موزه ملی اسکاتلند در ادینبورگ

یکی از بی نظیر ترین جاهای تماشای ادینبورگ مجموعه های ملی اسکاتلند در مرکز آن یعنی ادینبورگ جمع اوری شده است. موزه ملی اسکاتلند گنجینه ای از تاریخ این کشور است و شاید فقط ذکر یک مورد از هزاران مورد جمع آوری شده در موزه ملی اسکاتلند ارزش این مجموعه زیبای ادینبورگ را شرح دهد. مهره های شطرنجی که حکاکی شده اند قدمت آن ها به ما قبل تاریخ باز می گردد در کنار استخوان حیوانات منقرض شده شکوه و قدمت این موزه واقع در مرکز اسکاتلند را به رخ می کشد و مایه مباهات اهالی شهر ادینبورگ است. تاریخ طبیعی یکی دیگر از بخش های این موزه مجذوب کننده و تماشای است. رستوران و کافه های بسیار خوبی نیز در حوالی موزه ملی اسکاتلند وجود دارند اما اگر به فکر جیب تان هستید و قصد صرفه جویی دارید بهتر است کمی از این بخش مرکز فاصله بگیرید و به رستوران های مقرون به صرفه تری در ادینبورگ بروید.

آرتور نشین یا تخت آرتور (Arthurs Seat)

با یک پیاده روی ربع ساعته و انتخاب مسیری مناسب با آمادگی بدنی خود (مسیری با شیب تند یا ملایم) به تپه های سرسبزی می رسید که منظره های بدیع از ادینبورگ مرکز اسکاتلند را پیش چشمان شما به نمایش می گذارد. نیمی از یک روز را می توانید در تخت آرتور به تماشای منظره های بکر بپردازید و یا حتی با بردن وسابل لازم برای یک پیک نیک طولانی تر، به خرابه های تاریخی اطراف هم سر بزنید. این نکتع بسیار حیاتی و مهم را از قلم نیاندازید که در این بخش ادینبورگ مرکز اسکاتلند خبری از رستوران و سرویس بهداشتی نیست. پس ابزار مناسبی همراه خود داشته باشید.

کالتون هیل (Caltin Hill)

یکی از مراکز به ثبت رسیده ادینبورگ مرکز اسکاتلند همین کالتون هیل است. یونسکو با ثبت این منطقه یاری شایانی به شناساندن ادینبورگ نموده است و مرکز اسکاتلند را بیش از پیش نزذ دنیایان مطرح نموده است. رصد خانه، مقبره داگوت استوارت، منظره ها سر سبز، یادواره نلسون و بنایی که برای زنده نگه داشتن خاطره سربازان جان داده در جنگ ناپلئون در کالتون هیل ساخته شده است عظمتی چند برابر به این بخش ادینبورگ مرکز اسکاتلند داده است. نام بنای یاد بود کشته شدگان جنک رابرت برنز است.

چمن زار ها (The Meadows)

چمن زار های وسیع و سر سبز در کنار زمین های گلف، تنیس، کروکت و زمین بازی بچه ها از نمونه جاهای تماشای ادینبورگ یکی از منظره ها تماشای مرکز اسکاتلند است که در جنوب مرکز ادینبورگ قرار گرفته است. چمن زار های ادینبورگ در تمام تابستان تفرج گاه اصلی مردم شهر ادینبورگ است و معمولا در آن جا مملو از مردم محلی است که به پیک نیک آمده اند. تماشا شکوفه های گیلاس و لمس زندگی و سنن مردم محلی ادینبورگ چیزی است که در چمن زار های مرکز اسکاتلند خواهید دید.

پرنسس استریت

برای خرید یادگاری، سوغاتی و یا حتی سر زدن به برند های معروف دنیای جایی بهتر از پرنسس استریت در ادینبورگ مرکز اسکاتلند نخواهید یافت. این خیابان همواره شلوغ دارای بازار و فروشگاه های زنجیره ای بسیار است و دقیقا مکانی است برای خرید. البته در اطراف پرنسس استریت، رز استریت و جورج استریت هم وجود دارند اما پرنسس استریت در ادینبورگ از نمونه جاهای تماشای ادینبورگ مرکز اسکاتلند چیز دیگری است.

باغ گیاه شناسی سلطنتی ادینبورگ

20 تا 30 دقیقه پیاده که به خارج شهر ادینبورگ مرکز اسکاتلند بروید می توانید بدون پرداخت ورودی وارد باغ گشاه شناسی ادینبورگ این مکان زیبا از جاهای تماشای ادینبورگ شوید و در فضایی 28 هکتاری از تنوع گیاهی لذت ببرید و مجذوب هزاران گونه رنگارنگ گیاهان این باغ افسانه ای شوید. البته جای جای باغ گیاه شناسی سلتنطتی ادینبورگ مرکز اسماتلند نکان مناسی است برای پیک نیک و دمی آسودن.

کشتی سلطنتی بریتانیا (Royal Yath Britannia)

اگر کمی کیسه خود را شل کنید و ولخرجی کنید می توانید با سوار شدن به کشتی سلطنتی بریتانیا از یک کاخ شناور و لوکس تماشا کنید و جا پای پرنسس دایانا و شاهزاده چارلز بگذارید که با همین کشتی به ماه عسل رفته بودند. معماری و تعداد زیاد اتاق ها و عرشه رویایی کشتنی سلطنتی بریتانیا یکی دیگر از جاهای تماشای ادینبورگ مرکز اسکاتلند است.

روستای آرام و زیبای دین (Dean Village)

با شنیدن نام روستا به سفری چند ساعته فکر نکنید. با یم پیاده روی پنج دقیقه ای و فاصله گرفتن از ادینبورگ مرکز کشور اسکاتلند می توانید به روستایی بی نهایت آرام و زیبا به نام دین برسید. روستای دین دارای بناهایی است با قدمتی 800 ساله که قدم زدن در میان کوچه ها و خیابان های آن شما را غرق در رویا می نماید و همانند سفر در زمان و گذر در تاریخ است. اگر در روستای دین شهر ادینبورگ سری هم به مسیر آبی بزنید که به نام گردشگاه لیت (Leith) مشهور است. این مسیر آبی برای خوشگذرانی در ادینبورگ و از نمونه جاهای تماشای ادینبورگ به قدری زیبا و زیبا و زیبا است که چاره ای جز تحسین نخواهید داشت.

باغ وحش بی نظیر ادینبورگ

باغ وحش ها یکی از تماشای های شهر های گوناگون دنیا است اما شاید تماشا باغ وحش ادینبورگ مرکز اسکاتلند یکی از برترین نمونه های اروپایی برای خوشگذرانی در ادینبورگ باشد. 1000 گونه حیوان مختلف و متنوع از مزایای این باغ وحش ادینبورگی است. گونه هایی چون اورانگوتان هندی در معرض انقراض تا پنگوئن های با نمک و پاندا های غول پیکر هر بیننده و گردشگری را برای مدتی طولانی سرگرم می نماید.

تور های تاریخی و ارواح مرکات (Mercat Tours )

چندین شرکت برای برگزاری تور های پیاده روی در ادینبورگ مرکز اسکاتلند برای خوشگذرانی در ادینبورگ فعال هستند. یکی از مشهور ترین تورهای پیاده روی در منطقه ها تاریخی و برگزار کننده تور های ارواح مرکات است. سازماندهی مناسب، تجربه کافی و کیفیت بالای مرکات و عبور دادن شما از دخمه های ناشناخته و تاریخی روزی پر هیجان و تجربه ای عجیب را برای شما فراهم می نماید. در سفر به ادینبورگ مرکز اسکاتلند برای خوشگذرانی در ادینبورگ تور مرکات را از قلم نیاندازید و فقط حواس تان باشد که حضور در این تور برای افراد زیر پنج سال ممنوع است.ادینبورگ مرکز اسکاتلند با داشتن تماشای های فراوان دارای دو حسن بسیار عالی است که باعث شده مقصد بسیاری از گردشگران دنیا برای خوشگذرانی در ادینبورگ باشد. آب و هوای خوب و معتدل اولین علت انتخاب این شهر تاریخی برای سفر است و علت بعدی نزدیکی مکان های تاریخی، موزه ها و گالری ها ادینبورگ به همدیگر است که باعث می گردد وقت و زمان شما به هدر نرود.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4933

به "سفر به ادینبورگ ، مرکز اسکاتلند با یک جهان دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ادینبورگ ، مرکز اسکاتلند با یک جهان دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید