29 بهمن ماه؛ ژیار از دیار خراسان شمالی به جشنواره بین المللی موسیقی فجر می رود

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/خراسان شمالی سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: گروه موسیقی بومی و محلی ژیار به بخش نواحی سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی راه یافت.

29 بهمن ماه؛ ژیار از دیار خراسان شمالی به جشنواره بین المللی موسیقی فجر می رود

ابوالحسن حیدری اضافه کرد: گروه موسیقی فولکلور ژیار از بین 240 گروه شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب شده است که 29 بهمن ماه به مدت 45 دقیقه در تهران اجرای زنده خواهد داشت .

وی با بیان اینکه اینکه 11 نفر از علاقمندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این گروه حضور دارند، اضافه کرد: لیلا انبارلو، ارشک زعفرانی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، علی فتحی، نوید نجات، تورج نراقی، جواد ساعدی، فرزاد حاتمی و حسین غلامی از اعضای این گروه هستند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ حیدری اظهار کرد: هنرمندان گروه ژیار با حضور در جشنواره موسیقی فجر تهران، قطعات الله مزار، سردار عیوض خان،شاهسیارو لاریک را اجرا خواهند کرد.

ژیار کلمه اصیل کرمانجی به معنی فرهنگ و تمدن است و هدف اصلی این گروه حفظ فرهنگ و تمدن خطه خراسان و موسیقی مقامی استان و کشور است .

سرپرستی گروه ژیار را مجید کلابی و مدیریت آکادمی موسیقی مُقام را بر عهده دارد، وی از سن 9 سالگی نزد استاد رحیم رضایی نوازندگی دوتار را فرا گرفته، شش سال سابقه آموزش دوتار و در حال حاضر مدرس دوتار در بجنورد و تا به امروز از سنین نونهالان تا بزرگسالان در جشنواره های موسیقی مقامی بجنورد خراسان در رشته تکنوازی دوتار مقام های بسیاری را کسب نموده است و بزرگترین دستاورد گروه ژیار شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور کشور ارمنستان می باشد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از 24 تا 30 بهمن ماه امسال برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 436

به "29 بهمن ماه؛ ژیار از دیار خراسان شمالی به جشنواره بین المللی موسیقی فجر می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 بهمن ماه؛ ژیار از دیار خراسان شمالی به جشنواره بین المللی موسیقی فجر می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید