210 مدرسه استثنائی در کشور مورد احتیاج است، 14 مرکز اوتیسم توسط بانوان خیر ساخته می گردد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/هرمزگان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: با تشکیل کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنائی، 210 مدرسه استثنائی از محل یاری های خیرین در کشور ساخته می گردد و تعداد 14 مرکز اوتیسم نیز توسط بانوان خیر ساخته می گردد.

210 مدرسه استثنائی در کشور مورد احتیاج است، 14 مرکز اوتیسم توسط بانوان خیر ساخته می گردد

سیدجواد حسینی در جلسه خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان اظهار کرد: خیرین نه در کنار آموزش و پرورش بلکه در قلب آموزش و پرورش هستند و در گستره تعلیم و تربیت می درخشند.

وی اضافه نمود:با مشارکت خیرین دو سالن ورزشی و سه مدرسه ویژه دانش آموزان با احتیاجهای ویژه در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید فضا، بستر و قلمرو کارهای خیر را در مدرسه گسترش دهیم، اضافه نمود: یاور های خرد نظیر مجمع خیرین مدرسه ساز، خیرین مدرسه یار، هنریار، دانش یار، سلامت یار و ورزش یار می تواند به آموزش و پرورش کمک کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: باید مجامع خیرین مدرسه کمک دانش آموزی بیش از پیش پررنگ تر دیده شود تا فرهنگ کمک و گذشت در نسل آینده نهادینه شود و اعتقاد، اشتیاق و اعتیاد مدرسه سازی در آنها رشد کند.

حسینی بیان اینکه آموزش و پرورش پیشرفته احتیاجمند استاندارد سازی منابع انسانی، منابع اقتصادی، رویه ها و فراگرد ها و فضا و تجهیزات است، اضافه نمود: بهترین تجربه مشارکتی مردم در کشور، تجربه مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی تشکیل شده است اظهار کرد: 210 مدرسه در کشور برای دانش آموزان با احتیاجهای ویژه احتیاج است که با مساعد و همکاری خیرین مدرسه ساز، کار ساخت این مدارسه به زودی شروع می شود و همچنین با کمک خیرین بانوی کشور 14 مدرسه اوتیسم را کشور ساخته می شود.

معاون وزیر توضیح داد: برای پیشرفت آموزش و پرورش باید چهار استاندار سازی را داشته باشد. استاندارسازی امکانات و تجهیزات به عنوان اولین رکن است که استفاده از ظرفیت خیرین بزرگوتر در این مقوله بسیار با اهمیت است.

حسینی ادامه داد: سند جامع آمایش سرزمینی فضا و تجهیزات در حوزه مدارس استثنایی برای استاندارد سازی فضا و تجهیزات در حال تدوین است.

این مسئول گفت: وقتی همت والای خیرین و اشتیاق آنها را می بینیم تعهد و توان ما برای خدمت رسانی باید دوچندان شود.

تعلیم و تربیت سه هزار و 259 دانش آموز احتیاجمند آموزش های ویژه در هرمزگان

همچنین رئیس اداره استثنائی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سال تحصیلی جاری، تعلیم و تربیت سه هزارو 259 دانش آموز دارای احتیاجهای ویژه درهرمزگان را شروع کردیم که شش درصد افزایش پوشش تحصیلی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

شهیاز بارانی با بیان اینکه سه هزار و 259 دانش آموز دارای احتیاجهای ویژه در استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: تعداد دو هزار و 626 نفر در مدارس خاص استثنائی، تعداد 663 دانش آموز در مدارس تلفیقی و 457 دانش آموز در مدارس پذیرای استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه نمود: با راه اندازی 10 مرکز استثنائی در استان هرمزگان، تعداد 200 دانش آموزان دارای احتیاج ویژه تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند.

بارانی ادامه داد: پوشش تحصیلی در سال تحصیلی جاری شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و با برنامه های پیش رو، افزایش زیر ساخت ها و رفع شدن مسائل موجود به دنبال افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دارای احتیاجهای ویژه هستیم.

رئیس اداره استثنائی آموزش و پرورش استان هرمزگان توضیح داد: در امسال بیش از 40 هزارو 700 نوآموز بدو ورود مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

مورد سنجش بدو ورود

بارانی اضافه نمود: 70 دانش آموز اوتیسم در تنها مرکز اتیسم استان هرمزگان مشغول فراگیری و آموزش هستند که به علت بعد مسافت و پراکندگی جمعیت در استان، نمی توان همه افراد را تحت پوشش قرار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 255

به "210 مدرسه استثنائی در کشور مورد احتیاج است، 14 مرکز اوتیسم توسط بانوان خیر ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "210 مدرسه استثنائی در کشور مورد احتیاج است، 14 مرکز اوتیسم توسط بانوان خیر ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید