دانشگاه تورنتو، دانشگاه شماره یک کانادا

به گزارش یزد بلاگ، دانشگاه تورنتو (University of Toronto)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر تورنتو و در نزدیکی پارک کوئین (Queens Park) قرار گرفته است. این دانشگاه معتبر، در سال 1827 میلادی تأسیس شده و دارای 12 دانشکده است که هر کدام، تاریخ و ویژگی های خاص خودشان را دارند و از لحاظ اقتصادی و امور سازمانی، تا حد زیادی مستقل هستند. تحقیقات مربوط به سلول های بنیادی و انسولین، از این دانشگاه آغاز شد که در مقایسه با دانشگاه های دیگر کانادا، بیشترین بودجه سالانه تحقیقات علمی را به خودش اختصاص داده است. مکان های زیر، به نوعی با این دانشگاه مرتبط هستند و می توانید از آن ها دیدن کنید.

دانشگاه تورنتو، دانشگاه شماره یک کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

1. کتابخانه کتاب های کمیاب توماس فیشر

خوانندگان بازفید (Buzzfeed)، کتابخانه کتاب های کمیاب توماس فیشر (Thomas Fisher Rare Book Library) را به عنوان سحرآمیزترین کتابخانه ای انتخاب نموده بودند که تا به حال در عمرشان دیده اند. این کتابخانه 6 طبقه که در دانشگاه تورنتو واقع شده است، برای افراد اهل کتاب مثل یک بهشت می ماند و از دست نوشته های کمیابی نگهداری می نماید که متعلق به بزرگان ادبی از جمله شکسپیر هستند.

2. هارت هاوس

هارت هاوس (Hart House)، از جمله مراکز دانشجویی دانشگاه تورنتو است که در سال 1919 ساخته شد. قبل از اینکه ساختش به اتمام برسد، از این منطقه برای آموزش دادن کسانی استفاده می شد که قرار بود به جنگ دنیای اول بروند. بعد از آن، کاربری اش به مرکز درمان و تمرین تیراندازی تغییر پیدا کرد. هنوز هم جای تیر، روی برخی از دیوارهای این ساختمان دیده می گردد.

3. هایلند کریک روین

هایلند کریک رِوین (Highland Creek Ravine)، پارک حیات وحش بزرگی است که هواداران زیادی در بین علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردی دارد. این پارک، از دانشگاه تورنتو اسکاربرو (University of Toronto Scarborough) رد می گردد که پردیس دانشگاه تورنتو است و مکان مناسبی برای فرار از شلوغی شهر و عکاسی به حساب می آید. علاوه بر آن، گاهی کلاس های دانشجویان در فضای باز این پارک برگزار می گردد و روی حافظت از محیط زیست، آنالیز کیفیت آب و موارد دیگر این چنینی کار می نمایند تا به نتیجه برسند.

4. باغ یادبود فرد ارکارت

هر سال، صدها پروانه به سمت زمین های دانشگاه تورنتو اسکاربرو می آیند. گل های باغ یادبود فرِد ارکارت (Fred Urquhart Memorial Garden) که در مرکز این دانشگاه قرار گرفته، پروانه ها را به سمت خودشان جذب می نمایند و منظره زیبایی را به وجود می آورند. فرد ارکارت، یکی از استادان جانورشناسی این دانشگاه و کسی بود که توانست جهت مهاجرت پروانه های مونارک را در آمریکای شمالی پیدا کند.

5. رصدخانه دومینیون

رصدخانه دومینیون (Dominion Observatory) در طول جنگ دنیای دوم، اداره مرکزی خدمات هواشناسی دومینیون به شمار می آمد. از این ساختمان در طول جنگ برای آموزش افسرانی استفاده می شد که به جای محدود شدن به ارتباطات رادیویی، خودشان بتوانند شرایط هوایی را تشخیص بدهند.

6. مسابقات پان و پاراپان امریکن

تقریباً 250 هزار نفر برای تماشای مسابقات پان امریکن (Pan American) و پاراپان امریکن (Parapan American Games) به شهر تورنتو می آیند و دانشگاه تورنتو، از چندین مسابقه آن میزبانی می نماید. مسابقات غواصی، شنا، تنیس روی ویلچر، والیبال نشسته و مسابقات پنجگانه مدرن در زمین های محوطه دانشگاه اسکاربرو برگزار می گردد و دانشکده سنت جورج (St. George)، مسابقات هاکی روی چمن و تیراندازی با کمان را برگزار می نماید.

7. ویکتوریا کالج

ویکتوریا کالج (Victoria College)، یکی از دانشکده های خوب دانشگاه تورنتو است که ساختمانش، ظاهر زیبا و جذابی دارد. این دانشکده، از چالش های جدید و خلاقیت دانشجویان استقبال می نماید و 4 محل اسکان برای دانشجویان سال اولش در نظر گرفته که می توانند بین خوابگاه های مدل قدیمی یا سوئیت آپارتمان های جدید، انتخاب داشته باشند.

8. یونیورسیتی کالج

دانشجویان دانشکده یونیورسیتی کالج (University College) افتخار می نمایند ساختمانی که در آن درس می خوانند، یکی از جاهای دیدنی ملی به حساب می آید. برای معماری این ساختمان زیبا، از سبک رمانسک استفاده شده است.

نکاتی که در خصوص دانشگاه تورنتو نمی دانستید

  • این دانشگاه، به دستور پادشاه جورج چهارم (King George IV) ساخته شده بود.
  • پذیرش بانوان در دانشگاه تورنتو، از سال 1884 امکان پذیر شد.
  • در سال 1890، بیش از 33 هزار جلد از کتاب های کتابخانه این دانشگاه در آتش سوزی مهیبی از بین رفت. اما در طی دو سال توانستند ساختمان های آسیب دیده را بازسازی نمایند.
  • در جنگ دنیای اول و دوم، بسیاری از دانشجویان مذکر باید در جنگ شرکت می کردند. به همین دلیل، فعالیت های این دانشگاه، کمی محدودتر شد.
  • معماری ساختمان های آن، ترکیبی از سبک رمانسک و نئو گوتیک است.
  • کتابخانه روبارتس (Robarts Library)، در بخش غربی این دانشگاه واقع شده است و نمونه جالبی از معماری بروتالیستی (Brutalist architecture) یا همان زبره کاری به شمار می رود.
  • در سال 2016، تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه تورنتو 19.7% تخمین زده شده بود. قصد دارند این درصد را در سال های آینده افزایش دهند.
  • براساس نظام رتبه بندی QS در سال 2017، دانشگاه تورنتو رتبه 31 در بین دانشگاه های دنیا و برترین دانشگاه در کانادا را به دست آورد.
  • از محوطه های مختلف این دانشگاه، به عنوان لوکیشن فیلم های سینمایی مثل هالک شگفت انگیز و سریال های معروفی مثل هانیبال و دوستان استفاده شده است.
منبع: گردشبان
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1597

به "دانشگاه تورنتو، دانشگاه شماره یک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تورنتو، دانشگاه شماره یک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید