لطفا موتورسیکلت سواران بخوانند

به گزارش یزد بلاگ، شاید تاچند دهه قبل کمتر کسی رغبت پیدا می کرد با موتورسیکلت در شهر رفت وآمد کند و اصلا کسی به این وسیله نقلیه به عنوان یک مرکب کاری نگاه نمی کرد، اما این روزها ترافیک خیابان های مرکز شرایطی ایجاد نموده است تا برخی ها برای سهولت و سرعت در رفت وآمد، مزایای این خودروی کوچک را برخطراتش ترجیح دهند.

لطفا موتورسیکلت سواران بخوانند

خبرنگاران - زکیه سعیدی:اینروزهاحتی خیلی از نوجوانان و جوانانی که در پی سرگرمی هستند سراغ خریدن موتور می روند، برای همین روزبه روز بر تعداد موتورسیکلت هایی که در خیابان های مرکز جولان می دهند اضافه می گردد، اما این ارابه های دوچرخ سلامتی مرکز نشینان را تهدید می نمایند، چون آمارهای نشان می دهد موتورسواران در 55 درصد تصادفات خسارتی، 50 درصد تصادفات جرحی و بیش از 70 درصد تصادفات فوتی شهر تهران مقصر بوده اند، این درحالی است که مسئولان ترافیکی شهر کوشش می نمایند که با طرح های ویژه این آمارهای جرحی و فوتی را به حداقل برسانند، اما نبود فرهنگ صحیح رانندگی با موتورسیکلت شرایطی ایجاد نموده است که سیر نزولی کاهش تخلف به کندی پیش می رود.

- داشتن کلاه ایمنی برای موتورسوار و سرنشین دوم موتور لازم است و هیچ توجیهی برای استفاده نکردن از این وسیله ایمنی قابل قبول نیست، زیرا کارشناسان هدایت ورانندگی معتقدند کلان ایمنی خیلی از موتور سوران را از مرگ حتمی نجات داده است.

ضربه مغزی؛ بیشترین عامل مرگ

طبق آماری که مسئولان پزشکی قانونی ارائه می دهند علت مرگ 54 درصد از موتور سواران ضربه مغزی است. مسلما آموزش همگانی و توزیع مناسب کلاه ایمنی استاندارد در میان موتور سوارانی که از شرایط اقتصادی پایین تری برخوردارند در کاهش این نوع مرگ تاثیر خواهد داشت.

راه چاره مناسب

جامعه شناسان معتقدند همین جوان هایی که با موتور در خیابان ها ویراژ می دهند و با سرعت در محله تردد می نمایند اگر زمینه ورودشان به پیست موتورسواری فراهم گردد دیگر در خیابان با موتور سرگرمی نمی نماید و هیچ خطری آنها را تهدید نمی نماید.

ورزش خطرناک

موتورسواری پنجمین رشته ورزشی خطرناک دنیاست و اگر در پیست موتورسواری هم ایمنی های لازم رعایت نگردد جان راکب موتور در خطر است، اما به علت اینکه افراد در پیست از وسایل و تجهیزات ایمنی بیشتری استفاده می نمایند مسائل کمتری برای آنها به وجود می آید.

-موتور وسیله ای است که برای حمل و جابه جایی حداکثر 2 نفر ساخته شده است. پس حواستان باشد با جابه جایی بیش از 2 نفر با موتور علاوه بر اینکه قوانین را زیر پا می گذارید جان خود و همراهانتان را به خطر می اندازید.

-خیابان مکان مناسبی برای اجرای حرکات نمایشی و تک چرخ نیست.

-پیاده روها محل عبور عابران پیاده است و عبور موتورسواران از پیاده روها به منزله نادیده گرفتن حقوق دیگر شهروندان و تضیع حق آنها است.

- رعایت قوانین هدایت و رانندگی برای همه رانندگان وسایل نقلیه الزامی است و هیچ موتورسواری اجازه ندارد با سرعت غیرمجاز یا حرکت های مارپیچ و عبور از چراغ قرمز از اجرای قوانین هدایت و رانندگی سرپیچی کند.

-موتورسیکلت وسیله مناسبی برای مسافرکشی نیست و این کار خلاف مقررات است.

- هرگز با موتورسیکلت در جاده مسافرت نکنید چرا که علاوه بر خستگی مفرط خطرات زیادی شما را تهدید می نماید.

- تا جایی که برایتان ممکن است در هوای بارانی از موتورسیکلت استفاده نکنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4900

به "لطفا موتورسیکلت سواران بخوانند" امتیاز دهید

1 کاربر به "لطفا موتورسیکلت سواران بخوانند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطفا موتورسیکلت سواران بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید