10 حیوان عجیب و غریب جهان

به گزارش یزد بلاگ، حیوانات عجیب و غریب فراوانی از گونه های مختلف در کره زمین زندگی می نمایند که بیشتر مردم نه نام آنها را شنیده اند و نه تصویری از آنها دیده اند.

10 حیوان عجیب و غریب جهان

دنیای حیوانات همواره زیبا، دوست داشتنی و گاهی خطرناک است، تمامی حرکات و رفتار آن ها برای ما جالب توجه است و می توانیم ساعت ها از دیدن آنها لذت ببریم. حالا اگر در این بین به حیواناتی عجیب تر برخورد کنید همه چیز هیجان انگیزتر می گردد. ما در ادامه می خواهیم فهرستی از 10 حیوان بسیار عجیب را به شما معرفی کنیم که شاید تا به امروز آنها را ندیده باشید.

1. آرمادیلو

Armadilo یک پستاندار بوده که در قاره آمریکا زندگی می نماید و به داشتن پوست سخت چرمی مشهور است، بعضی از گونه های این حیوان در هنگام حمله دشمنانشان خود را شبیه به یک توپ گرد می نمایند تا مهاجم دیگر نتواند به آن آسیب برساند.

2. گریلا

Gharial این حیوان یکی از عجیب ترین نمونه های کروکدیل است که به آن gharial یا ghavial می گویند که می تواند تا 6.5 متر طول رشد کند. این کروکدیل در رودخانه های کشور هندوستان زندگی و از خوردن ماهی ها تغذیه می نماید. از همین رو در گذر سالیان دراز فک آن به بهترین صورت برای شکار ماهی تغییر شکل داده است. به دلیل اینکه این حیوان برای انسان خطرناک نیست، به راحتی می توان به این کروکدیل نزدیک شد البته متأسفانه به خاطر شکار بی رویه نسل آن در معرض انقراض قرار گرفته است.

3. ناروال

Narwhal این حیوان دریایی در اقیانوس آرام زندگی می نماید و طول آن به 4-5 متر می رسد. در این حیوان یک شاخ به شکل بلند و نسبتاً باریک به صورت مارپیچی رشد می نماید و برای مقابله با دشمن و همچنین نبرد در هنگام جفت گیری با همنوع خود از آن استفاده می نماید.

4. جربوآ

Jerboa این حیوان موش مانند عمدتاً در شمال آفریقا، آسیا و خاورمیانه زندگی می نماید، جربوآ دارای پاهای بلند غیر معمولی است که با استفاده از آن ها مانند کانگورو می پرد. در این عکس یک گونه مصری از این حیوان را می بینید که در صحرای خشک زندگی می نماید و جز جوندگان محسوب می گردد.

5. گلوسیوس آتلانتیکوس

Glaucus Atlanticus یکی از عجیب ترین حیوانات دنیای موجود در دنیای رنگارنگ ماست که به نام اژدهای آبی یا فرشته دریا نیز از آن یاد می گردد. این اژدهای آبی جز حیواناتی است که در اقیانوس ها اطراف اروپا، آفریقا و شرق استرالیا زندگی نموده و در حدود 5 سانتی متر رشد می نماید، انگشتان دست و پای این حیوان سمی است و برای مقابله با دشمنانش از آن ها استفاده می نماید.

6. لفی سادراگون

Leafy Seadragon این حیوان که بیشتر شبیه به یک گیاه برگ دار است که در دریاهای سمت جنوب و شرق استرالیا زندگی می نماید. بعضی معتقدند که گویی این گونه از نسل حیوانات اساطیری است، اما در طبقه بندی ها جز خانواده Syngnathidae قرار گرفته است که جز عجیب ترین موجودات دریایی است. طول این حیوان گیاه مانند به 20-30 سانتی متر می رسد. همین شکل برگ مانندش باعث می گردد تا مهاجمان او را به عنوان یک جلبک دریایی تشخیص دهند و جانش از بیشتر خطرها حفظ گردد.

7. میکروستوم

Macropinna Microstom میکروستوم در آب های عمیق اقیانوس آرام زندگی می نماید که اولین بار عکس آن در سال 2004 توسط محققان گرفته شد. نکته جالب در این حیوان این است که دارای یک سر شفاف است. چشم هایش (قسمت سبز گرد درون عکس) داخل مایع سر او قرارگرفته و حرکات چرخش آن به طور واضح دیده می گردد.

8. آکسولوتی

Axolotl این آبزی یک سمندر آبی است که تنها در آب های مکزیک دیده می گردد؛ اما برخلاف ظاهر خود به هیچ وجه قادر به زندگی روی خشکی نیستند، این حیوان نادر به دلیل آلودگی آب و شکار بی رویه در معرض انقراض قرار گرفته است.

9. فلای فیش

Flying Fishماهی پرنده یکی از آبزیان است که در آب های گرم کره زمین زندگی می نماید، بال های عظیم آن ها به این ماهی ما اجازه می دهد که هنگام احساس خطر از آب بیرون بیایند و مسافت فراوانی را در بالای آب پرواز نمایند. این ماهی با سرعت 70 بار در ثانیه جهش می نماید و پس از آن با یاری دم خود به پروازش ادامه دهد و حدود 45 ثانیه می تواند در هوا پرواز کند.

10. باسیلیسک

Basilisk این مارمولک در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می نماید و همچنین در فلوریدا هم دیده می گردد که به لطف پاها و انگشتانش می تواند در آب بدود. وقتی که این مارمولک احساس خطر می نماید آغاز به دویدن روی آب می نماید. در اصلاح به این مارمولک Jesus Christ lizard می گویند.

گروه سرگرمی خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2989

به "10 حیوان عجیب و غریب جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حیوان عجیب و غریب جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید