جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش یزد بلاگ، جام جهانی 2018 روسیه

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال قرار است در کشور روسیه برگزار شود. این رویداد از تاریخ 14 ژوئن 2018 (24 خرداد ماه 1397 هجری شمسی) تا 15 ژوئیه 2018 (25 تیر ماه 1397 هجری شمسی) در کشور زیبای روسیه برگزار می شود. این اولین جام جهانی در تاریخ است که پس از آنکه حق انتشار این مسابقات در تاریخ 2 دسامبر 2010 به این کشور اهدا شد در اروپای شرقی برگزار می شود. مسابقات نهایی شامل 32 تیم است که 31 تیم آن به وسیله مسابقات مقدماتی انتخاب می شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت اتوماتیک معین می شود. مجموع بازی های این تورنمنت 64 مسابقه می باشد که در 12 استادیوم و 11 شهر برگزار خواهد شد. ملاقات فینال این تورنمنت نیز در تاریخ 15 ژوئیه 2018 در استادیوم لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد. قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون ها 2021 صعود خواهد نمود. مسافرت به روسیه برای دیدن بازی های جام جهانی یک تور گردشگری جذاب نیز می باشد.

جام جهانی 2018 روسیه

شیوه انتخاب میزبان جام جهانی

در ژانویه سال 2009 پیشنهادها برای برگزاری جام جهانی 2018 و 2022 شروع شد و فدراسیون ها حداکثر تا 2 فوریه 2009 فرصت داشتند جهت ثبت نام اقدام نمایند. در ابتدا 9 کشور برای تصاحب میزبانی جام جهانی 2018 پیشنهادهای خود را ارائه دادند؛ اما پس از خروج مکزیک از برنامه های میزبانی و همچنین نامزدی فدراسیون فوتبال اندونزی که پس از آنکه توسط دولت آن کشور تعلیق گشت و نتوانست برای توضیح این اتفاق بیانیه ای برای فیفا صادر کند، در فوریه 2010 توسط فیفا رد شد. در طی فرایند مناقصه نامزدی سه کشور باقی مانده غیر اروپایی (استرالیا، ژاپن و ایالات متحده) نیز به تدریج لغو گشت و پس از این اتفاق، کشور های عضو یوفا برای میزبانی جام جهانی 2022 حذف شدند. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

به این ترتیب در نهایت چهار پیشنهاد روسیه، انگلستان، پرتغال/اسپانیا و همچنین بلژیک/هلند برای میزبانی جام جهانی 2018 انتخاب شدند. در مراسمی که در 2 دسامبر 2010 برای معرفی میزبانان جام جهانی 2018 و 2022 در شهر زوریخ برگزار گردید، روسیه توانست در مرحله انتخابی دوم، به عنوان میزبان جام جهانی 2018 دست یابد. پرتغال/اسپانیا و بلژیک/هلند به ترتیب در صندلی های دوم و سوم رسیدند. نامزدی انگلستان برای میزبانی مسابقات نیز که گفته می شد نزدیک ترین رقیب روسیه خواهد بود، در همان مرحله نخست با کسب تنها دو رای حذف شد. نتایج رای گیری به توضیح زیر می باشد:

نامزدهای 2018 فیفا

(برنده با کسب حداقل 12 رای)

نامزدها مرحله اول مرحله دوم
روسیه 9 13
پرتغال / اسپانیا 7 7
بلژیک / هلند 4 2
انگلستان 2 حذف شد

جام جهانی فوتبال 2018 کشور روسیه بدون شک بزرگترین ، منحصربه فردترین و همچنین پر بیننده ترین رویداد جهان در سال 2018 است که توجه افراد زیادی را از هواداران رویدادهای ورزشی گرفته تا فعالان جهانی تجارت، از اقصی نقاط کره زمین به خود جلب می نماید. جام جهانی فوتبال 2018، بیست و یکمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال فوتبال است که برای اولین بار در شرق اروپا و در کشور روسیه برگزار خواهد شد. روسیه میزبان این مسابقات پهناورترین کشور جهانست. شرکت در این رویداد، فرصت مشاهده جاذبه های منحصر به فرد فرهنگی و تاریخی روسیه را از نزدیک فراهم می سازد و همچنین تجربه فراموش نشدنی دیدار با مردم کشورهای مختلف از سراسر جهان، که برای تفریح و لذت بردن در کنار هم جمع شده اند فراهم می سازد.

گردشگران تور روسیه ،در طول مسابقات جام جهانی فوتبال یک ماجراجویی واقعی را تجربه خواهند کرد که خاطره آن را تا آخر عمل از یاد نخواهند برد. در این کشور وسیع انواع جاذبه های گردشگری وجود دارد از شهرهای شناخته شده آن در سطح بین المللی تا جاذبه های طبیعی آن نظیر رشته کوه های همواره پوشیده شده از برف آن و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان. هر کشور صعود نماینده برای شرکت در مسابقات جام جهانی فوتبال ، تنها 11 بازیکن را به عنوان تیم ملی فوتبال آن کشور می فرستد اما جام جهانی نه تنها مردم یک کشور را برای حمایت از تیم ملی کشورشان، بلکه 32 ملیت مختلف و تمام جهان را گرد هم می آورد. 11 شهری که پذیرای بازیکنان و هواداران آنان خواهند بود عبازتند از: مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگارد، قازان، نیژنی نووگورود، سامارا، ولگاگراد، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ .به طور کلی 64 مسابقه در 12 ورزشگاه واقع در 11 شهر روسیه صورت خواهند پذیرفت و فینال مسابقات 25 تیر ماه سال 1397 در ورزشگاه Luzhniki شهر مسکو برگزار خواهد شد.

ورزشگاه Luzhniki شهر مسکو

ورزشگاه Luzhniki شهر مسکو مهم ترین ورزشگاه در این دوره از مسابقات است زیرا مراسم افتتاحیه ، مسابقات نیمه نهایی و مسابقه فینال در آن برگزار می شود.

اردوگاه تیم ملی ایران در روسیه

چند ماه دیگر جام جهانی 2018 روسیه شروع می شود و تیم ها محل اسکان خود را معین می نمایند. تیم ملی ایران با تایید نظر کی روش در شهر کالوگا اردو خواهد زد و مستقر خواهد شد. کی روش درباره این شهر گفت : ما به احتمال زیاد در این شهر اردو خواهیم زد و باید شرایط این شهر و امکانات آن را نیز بسنجیم. وی در ادامه گفت: باید به شرایط فرهنگی این شهر نیز توجه داشته باشیم و ابعاد آن را در نظربگیریم و سپس در این شهر مستقر شویم. کالوگا شهری در اوبلاست روسیه در 150 کیلومتری جنوب غرب مسکو واقع شده است و تیم ملی کشور ما در این شهر مستقر خواهد شد.

شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه

شهرهای میزبان جام جهانی 2018 روسیه عبارتند از : مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگارد، قازان، نیژنی نووگورود، سامارا، ولگاگراد، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ.

مسکو

مسکو شهری بسیار زیباست. شهر دیوارهای سپید و گنبدهای طلایی است. سبک معماری و بناهای منحصر به فرد آن مسکو را به یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. کاخ کرملین،کلیسای سنت باسیل،میدان سرخ و…. از جمله جاذبه های دیدنی این شهر هستند که هر کسی را با هر فرهنگ و زبانی به تماشای خود می کشانند. دو ورزشگاه Luzhniki و Spartak میزبان مسابقات افتتاحیه ،نیمه نهایی و فینال جام جهانی فوتبال در موسکو خواهند بود.

سن پترزبورگ

بزرگترین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو سن پترزبورگ است. شب های سفیدسن پترزبورگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است که بازدید نمایندگان را از سراسر جهان به تماشا می کشاند. از جاذبه های این شهر می توان به موزه هرمیتاژ،تئاتر مارینسکی،کاخ پترهوف،کلیسای مشهور سن پترزبورگ و…. اشاره کرد. ورزشگاه Krestovsky میزبان مسابقات برگزار گردیده در سن پترزبورگ خواهدبود که خانه تیم فوتبال FC Zenit نیز هست.

کازان

در شهر کازان روسیه مناره های اسلامی و کلیساهای اورتودوکس یکجا گرد هم آمده اند در این شهر هزار سالگی همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در سال 2005 جشن گرفته شد و یکی از جذاب ترین مکان های به ثبت رسیده در فهرست میراث یونسکو نیز می باشد. از جاذبه های این شهر می توان مسجد قل شریف (بزرگترین مسجد روسیه)، برج اسپاسکایا،قصر کشاورزان و… را نام برد. ورزشگاه Kazan Arena، مهد باشگاه فوتبال روبین کازان روسیه میزبان چندین مسابقه در طول جام جهانی فوتبال 2018 خواهد بود.

سامارا

در شهر سامارا تنوع زیاد فرهنگی و تاریخی وجود دارد. این شهر نه تنها از نظر تجاری دارای اهمیت است بلکه مرکز فضایی روسیه، شهری مملوء از زیبایی ، موسیقی و حس جوانی است. مسجد بزرگ سامارا، پارک حیات وحش، پارک یوری گاگارین و…. از جمله جاذبه های این شهر هستند. خانه تیم فوتبال FC Krylia Sovetov Samara، ورزشگاه (Samara Arena) میزبان بعضی از مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 خواهد بود.

سارانسک

شهر سارانسک فراز و نشیب های تاریخی زیادی داشته است. لئو تولستوی در توصیف این شهر می گوید : سارانسک شهر درختان کاج قدیمی با تنه های بلند و تاج های کوتاه ،خاک سیاه و اندکی سنگی است و جنگل های دورافتاده. زمانی که جام جهانی فوتبال 2018 به سارانسک برسد اسطوره های شهر به آثار معماری تبدیل خواهند شد. ورزشگاه Mordovia Arena خانه تیم فوتبال موردویا میزبان تعدادی از بازی های جام جهانی فوتبال 2018 خواهد بود.

یکاترینبورگ

شهر یکاترینبورگ در میان 12 شهر ایده آل جهان از نظر یونسکو به ثبت رسیده است. سرزمینی مملوء از گنج های طبیعی مانند نفت، گاز ، معادن طلا و بزرگترین منبع زمرد در جهان. از جاذبه های گردشگری شهر یکاترینبورگ می توان به کلیسای جامع این شهر که بنای یادبود تقدیم شده به تمامی قدیسین آن است، ساختمان شهرداری،سواحل زیبای رودخانه ایست، قصر Rastorguyev-Kharitonov و سیرک معروف آن اشاره کرد.ورزشگاه Yekaterinburg Arena یکی از میزبانان بازی های جام جهانی فوتبال 2018 خواهد بود.

روستوف - نا- دونو

این شهر بندری زیبای روسیه خواستگاه یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی موثر در شکل گیری امپراتوری روسیه است. این شهر بازیدنمایندگان را با طعم ماهی های جنوب کشور آشنا خواهد نمود. از جاذبه های بی مانند آن می توان به بازرا اصلی شهر، موزه هنر، ساختمان تاریخی شهرداری، ساختمان دوما در مرکز شهر و بنادر زیبا آن اشاره کرد. ورزشگاه Rostov Arena میزبانی بعضی از مسابقات جام جهانی فوتبال را به نمایندگی از این شهر به عهده خواهد گرفت.

ولگو گراد

این شهر یکی از پرفراز و نشیب ترین دوران ها را در صده اخیر تجربه کرده.رویداد های فراوانی ردپای خود را در میان سنت ها ، ساختمان ها و کاخ های باشکوه آن به جای گذارده اند.در طول صد سال اخیر این شهر سه با نام خود را تغییر داده است.یکی از مشهور ترین بنا های این شهر مجسمه مام میهن فرامی خواند است که به نماد این شهر نیز تبدل شده.از دیگر جاذبه های آن می توان به ایستگاه تاریخی قطار این شهر، ساختمان افلاک نما و.. اشاره کرد. نمایدنه میزبان این شهر ورزشگاه Volgograd Arena خواهد بود.

نیژنی نووگورد

این شهر قبلا به افتخار نویسنده معروف آن مکسیم گورکی ، گورکی نامیده می شد.این شهر گنجینه ای از ساختمان های زیبا و تاریخی است که نماد آن ها پنجره های منحنی شکل است.ازجمله این ساختمان ها می توان به قلعه تاریخی نیژنی نووگورود کرملین،میدان مینین پوژارسکی،بانک ملی، بازارشهر و کلیسای جامع الکساندر نوسکی اشاره کرد.ورزشگاه Nizhny Novgorod به نمایندگی از این شهر میزبانی بعضی از مسابقات این دوره از جام جهانی فوتبال را به عهده خواهد داشت.

سوچی

سواحل زیبای دریای سیاه جادوی خود را به بازدیدنمایندگان این شهر نشان خواهد داد.المپیک زمستانی 2014 تمام زیرساخت های این شهر را نو کرده و آن را برای استقبال از میهمانان جام جهانی فوتبال 2018 آماده تر از همواره ساخته. سالن تئاتر زیمنی،کلسیای جامع سوچی ،پارک های جادویی شهر ، موزه مردم شناسی و…را از دست ندهید.ورزشگاه المپیک Fisht میزبان بعضی از مسابقات این دوره المپیک خواهد بود.

کالینینگراد

بندری در دریای بالتیک با جاذبه های فراوانی که موتاثر از چندین فرهنگ وملیت به درخشش خود در این شهر ادامه می دهند.بدون شک تماشای آثاری همچون کلیسای خانواده مقدس،کلیسای جامع کونینگزبرگ،دهکده ماهیگیران،دروازه براندونبورگو… شما را به سفری در تاریخ خواهد برد.ورزشگاه Kaliningrad میزبانی بعضی از مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 را به نمایندگی از شهر زیبای کالینینگراد به عهده خواهد داشت.

خرید

تهران مشهد

تهران آنتالیا

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 428

به "جام جهانی 2018 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی 2018 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید