یونسکو از سایت های تاریخی و جهانی استان فارس فیلم مستند می سازد

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از سفر مستندساز یونسکو برای آنالیز و مهیا کردن شرایط لازم تصویربرداری از سایت های جهانی استان فارس اطلاع داد.

یونسکو از سایت های تاریخی و جهانی استان فارس فیلم مستند می سازد

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری گفت: پیتر هانس لاتزکو مستندساز سازمان علمی-فرهنگی یونسکو به منظور تهیه فیلم مستند از سایت های ثبت جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، باغ های پاسارگاد، باغ ارم و همچنین محور ساسانیان در سه شهرستان بیشاپور، فیروزآباد و سروستان که در آستانه ثبت جهانی قرار دارند به استان فارس سفر کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی فارس کار مستندسازی یونسکو در استان فارس از فروردین 96 شروع می گردد و انتظار داریم سه اثر فاخر استان فارس که به محور ساسانی معروف و شامل مجموعه طبیعی و تاریخی بیشاپور و نقوش برجسته چوگان در کازرون، کاخ ساسانی در سروستان، کاخ اردشیر و قلعه دختر در فیروزآباد است تا سال 97 در فهرست آثار جهانی ثبت گردد.

امیری با بیان اینکه استان فارس در کشور رتبه برتر آثار ثبت جهانی را دارد اظهارداشت: میراث فرهنگی استان فارس در سه سال گذشته در زمینه ثبت جهانی آثار از 2 اثر به 4 اثر رسیده است و در حال حاضر نیز پیگیری ها برای ثبت جهانی محور ساسانی ادامه دارد.

تقدیر جشنواره ایران ساخت از کارتونیست فارسی

برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات سعید صادقی کارتونیست و عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری فارس افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ایران ساخت، نام سعید صادقی هنرمند جهرمی یک بار دیگر در میان برگزیدگان یک رقابت ملی مطرح شد. براین اساس سعید صادقی در بخش کارتون جشنواره ملی ساخت ایران پیروز به کسب عنوان شایسته تقدیر شد.

نقش هنر فارس بر بوم جشنواره بین المللی هنر مقاومت

با خاتمه دریافت داوری بخش نقاشی جشنواره جهانی هنر مقاومت رضا جماعتی عضو خانه نقاشان حوزه هنری فارس در جمع برترین ها نهاده شد.

با برگزاری آخرین مرحله از داوری چهارمین جشنواره بین المللی هنر مقاومت توسط حبیب الله صادقی، غلامعلی طاهری و مصطفی گودرزی به عنوان هیئت داوران، اسامی برگزیدگان بدون ترتیب اعلام شد که در این میان نام رضا جماعتی هنرمند نقاش و عضو خانه نقاشان حوزه هنری فارس نیز به چشم می خورد.

پایگاه اینترنتی هنر مقاومت که گزارشی از این جلسه را منتشر نموده آورده است: ارزیابی کارها در مرحله نهایی بسیار سخت بود و داوران در نهایت به این نتیجه رسیدند که شایستگان و برگزیدگان این مسابقه در بخش نقاشی را بدون ترتیب خاصی اعلام نمایند در واقع در این بخش 7 نفر شایسته دریافت جایزه نقدی و لوح افتخار شدند، جوایز بدون ترتیب به این عزیزان اختصاص پیدا کرد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 556

به "یونسکو از سایت های تاریخی و جهانی استان فارس فیلم مستند می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونسکو از سایت های تاریخی و جهانی استان فارس فیلم مستند می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید