گورهای دسته جمعی میراث داعش در عراق، از جداسازی زندانیان شیعه و سنی تا اعدام شیعیان

به گزارش یزد بلاگ، میراث داعش در عراق با کشف یک گور دسته جمعی پر از استخوان و تکه لباس اجساد شهروندان عراقی که در گودالی به طول صدها متر در خاک آرمیده اند، بار دیگر نظرها را به خود جلب کرد.

گورهای دسته جمعی میراث داعش در عراق، از جداسازی زندانیان شیعه و سنی تا اعدام شیعیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، جمجمه آدمی، شلوارهای تکه و پاره و چند کفش از جمله بقایای کشف شده در گور دسته جمعی است که اواخر ماه ژوئن در شمال عراق کشف شده است. گوری که نماد و نشانی دیگر از اقدامات داعش در زمان جولان در عراق به شمار می رود و جان 600 شهفرایند عراقی را در خود مدفون نگه داشته است.

این گور عظیم دسته جمعی در روستای حمیدات در نزدیکی منطقه بادوش در غرب موصل کشف شد، آن هم شش سال پس از آنکه گروه داعش در شرق سوریه و بخش اعظم شمال و غرب عراق اعلام خلافت کرد.

اجساد در گودالی به طول صدها متر در خاک آرمیده اند.

شیوع ویروس کرونا تداوم حفاری قبرهای دسته جمعی را مختل کرد

مقام های پزشکی موصل به آسوشیتدپرس گفتند که کارشناسان پزشکی قانونی تحقیقات اولیه در زمینه این گور دسته جمعی را انجام دادند اما شیوع ویروس کرونا در عراق مانع از تداوم فرایند حفاری ها شده است.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی اجساد لازم است، بسیاری بر این باورند که زندانیان شیعه اندکی پس از اینکه شهر موصل در ماه ژوئن 2014 به دست داعش افتاده توسط داعش اعدام شدند. نیروهای عراقی این زندان را در مارس 2017 باز پس گرفتند.

بر اساس آماری که تا به امروز ارائه شده، نیروهای داعش حدود 600 زندانی را در اطراف این گور دسته جمعی به قتل رسانده اند که بیشتر آن ها شیعه بودند.

داعش زندانیان شیعه و سنی را از هم جدا کرد

طبق تحقیقات سازمان دیده بان حقوق بشر دست کم یک هزار و 500 زندانی که در زندان موصل گرفتار بودند، به اینجا منتقل شدند.

در آنجا زندانیان اهل سنت و شیعه از هم جدا شده و در نهایت شیعیان اعدام شدند.

گرچه امروزه دیگر داعش دیگر قلمرویی در عراق در اختیار ندارد؛ اما همچنان نیروهای مرتبط با این گروه علیه نیروهای امنیتی عراق عملیاتی ترتیب می دهند.

نمی توان برایشان مراسم خاکسپاری آبرومندی گرفت

حسین النصر، ساکن منطقه بدوش، ناراحت است که نمی توان برای بقایای کشف شده در این گور دسته جمعی مراسم خاکسپاری آبرومندی برگزار کرد.

او با اشاره به مکانی که به نظر می رسد داعش در آن مرتکب قتل عام شده، می گوید: اینجا همه پر از جسد انسان است. تعداد زیادی انسان، فرصت نمی گردد که همه آن ها را با دست دفن کرد.

سازمان پزشکی قانونی موصل اعلام نموده که که به دلیل شیوع کرونا در عراق دیگر هیچگونه کاوش و نبش قبری صورت نمی گیرد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، آنالیز گورهای دسته جمعی در عراق با کمبود نیروی انسانی و فضای لازم برای قرار دادن بقایای انسانی شناسایی شده روبرو است.

4129/پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1628

به "گورهای دسته جمعی میراث داعش در عراق، از جداسازی زندانیان شیعه و سنی تا اعدام شیعیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورهای دسته جمعی میراث داعش در عراق، از جداسازی زندانیان شیعه و سنی تا اعدام شیعیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید