خبرنگاران استاندار: آتش کرونا با چهارشنبه سوری در فارس شعله ور نشود

به گزارش یزد بلاگ، شیراز-خبرنگاران-استاندار فارس،گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع و ازدحام به بهانه چهارشنبه پایان سال می تواند به گسترش بیشتر این بیماری در استان منجر گردد.

خبرنگاران استاندار: آتش کرونا با چهارشنبه سوری در فارس شعله ور نشود

عنایت الله رحیمی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران،افزود: طبق روال سنت ایرانی، چهارشنبه آخر سال مورد توجه مردم واقع شده است اما از همه مردم و اهالی این استان درخواست دارم که در چهارشنبه سوری پیش رو، همه موارد ایمنی را با دقت رعایت نمایند.

وی ادامه داد: در این ایام که با بیماری بسیار خطرناک کرونا روبرو هستیم، همه متخصصان امر بر عدم حضور مردم در اجتماعات برای پیشگیری از شیوع این ویروس تاکید دارند و به همین سبب ارتباطات شخصی در این شرایط باید کاهش یابد تا بتوان زنجیره انتقال این بیماری را از بین برد و این ویروس را مهار کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه اگر آیین چهارشنبه سوری سال جاری دلیلی برای ایجاد تجمع در بحبوحه شیوع کرونا باشد، هرگز این امر مورد پسند نخواهد بود، گفت: شهروندان باید از ایجاد هر تجمعی در شرایط گسترش بیماری کرونا در چهارشنبه سوری پیش رو اجتناب نمایند ضمن اینکه دستگاه های ذی ربط از جمله نیروی انتظامی نیز در این مورد برنامه ریزی و پیش بینی های کافی را انجام داده اند.

رحیمی بیان نمود: تجارب سالیان گذشته در خصوص انجام برخی رفتارهای پُر خطر در چهارشنبه آخر سال تلخ و ناگوار است زیرا بازی با آتش و مواد محترقه، خسارت های جانی و اقتصادی زیادی در پی داشته است.

وی گفت: بسیاری از نوجوانان و جوانان ما در پی انجام رفتارهای پر خطر در چهارشنبه سوری سال های پیشین، بینایی و حتی جان خود را از دست داده اند و بی شک انجام مراسم مختصر چندساعته و شادی های کاذب، ارزش این را نخواهد داشت که جان افراد به خطر بیافتد.

استاندار فارس از همه مردم و اهالی این استان درخواست کرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا از انجام کارهای حادثه ساز و تجمع در چهارشنبه پایان سال خودداری نمایند.

رحیمی با اشاره به آمادگی کامل دستگاه های متولی در این حوزه، گفت: کسانی که در چهارشنبه پایانی سال جاری از قانون تخطی نمایند، برخورد قضایی مناسب با آنها صورت خواهد گرفت اما با توجه به اینکه فارس، استانی فرهنگی است انتظار داریم که اهالی این منطقه در ایام پایانی سال رعایت موارد بهداشتی و ایمنی را با دقت مد نظر قرار دهند.

وی تاکید نمود: به دلیل گسترش بیماری کرونا از مردم درخواست دارم که از ایجاد هر نوع تراکم جمعیتی و ازدحام دوری نمایند و هوشیار باشند که جدای از آسیب های جانی و اقتصادی ناشی از انجام رفتارهای پُرخطر و آتش بازی، در برهه کنونی هرگونه تجمع و ازدحام می تواند به گسترش بیماری کرونا منجر گردد.

براساس آخرین آمار اعلام شده تا عصر امروز (بیست و ششم اسفند98) شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس به 295 نفر رسیده است. در 24ساعت گذشته 2 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که با احتساب آنها تا کنون 11 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این استان فوت نموده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 696

به "خبرنگاران استاندار: آتش کرونا با چهارشنبه سوری در فارس شعله ور نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: آتش کرونا با چهارشنبه سوری در فارس شعله ور نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید