کویت هنوز با طرح صلح هرمز موافقت نکرده است

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجریده، یک مقام وزارت خارجه کویت گفت که کشورش هنوز با طرح پیشنهادی رئیس جمهوری ایران موسوم به طرح صلح هرمز موافقت نکرده است.

کویت هنوز با طرح صلح هرمز موافقت نکرده است

وی با بیان این مطلب اضافه نمود: رایزنی ها در مورد طرح صلح هرمز ادامه دارد و موضع کویت در نشست سران خلیج فارس در ریاض تعیین خواهد شد.

روزنامه الجریده گفت که وزیر خارجه عمان قرار است هفته آینده برای ابراز موافقت کشورش با طرح مذکور به تهران سفر کند.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح روز گذشته (دوشنبه) گفت: ما هرگونه ورود و نقش آفرینی نیروهای بیگانه در منطقه را رد و باعث بی ثباتی می دانیم. ما به همسایگان گفته ایم که امنیت وارداتی نیست و باید با همکاری همه کشورها به دست بیاید. همه کشورها باید سهمی در تامین امنیت منطقه داشته باشند و طرح ایران موسوم به صلح هرمز به همین دلیل بوده تا امنیت در منطقه را گسترش دهد. ما اعلام نموده ایم همه می توانند در آن حضور داشته باشند و نامه رییس جمهور به همه کشورها ارسال شده است. امیدواریم آنها از توهم دست برداشته و به ندای صلح ما جواب دهند. حضور کشورهای بیگانه در منطقه باعث ناامنی است و بی ثباتی به ارمغان می آورد. امیدواریم جواب طرح ما مثبت باشد. بعضی از کشورها استقبال نموده اند و بعضی در حال آنالیز طرح هستند و سه کشور جواب مثبت داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 163

به "کویت هنوز با طرح صلح هرمز موافقت نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویت هنوز با طرح صلح هرمز موافقت نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید