ملاقات سناتور دموکرات با ظریف، پامپئو را نگران کرد

به گزارش یزد بلاگ، وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از ملاقات سناتور دموکرات با وزیر خارجه ایران، از احتمال تضعیف سیاست خارجی واشنگتن ضد تهران ابراز نگرانی کرد.

ملاقات سناتور دموکرات با ظریف، پامپئو را نگران کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا از ملاقات بعضی سیاستمداران دموکرات از جمله سناتور کریس مورفی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه نشریه نیویورک پست، پامپئو که به آفریقا سفر نموده، در گفت وگو با خبرنگاران از احتمال تضعیف استراتژی خارجی آمریکا علیه ایران در پی ملاقات دموکرات ها با ظریف، به دلیل قرار داشتن نام وی در لیست تحریم های واشنگتن، ابراز نگرانی کرد.

وی با لحنی غیرمحترمانه و غیردیپلماتیک علیه ظریف و ایران، مدعی شد: این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که یک آمریکایی را در بیست وهفتم دسامبر به قتل رساند. این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که بزرگترین حامی دولتی تروریسم و بزرگترین حامی تفکر ضد یهودی در دنیا است.

وزیر خارجه آمریکا سپس درباره ملاقات مورفی و ظریف ادعا کرد: اگر آنها ملاقات نموده باشند، نمی دانم به هم چه گفته اند، امیدوارم آنها (دموکرات ها) سیاست خارجی آمریکا را تقویت نموده باشند نه [سیاست خارجی] خودشان را!

پیش از این نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ملاقات سناتور دموکرات با وزیر خارجه ایران را را نقض قانون لوگان دانست.

قانون موسوم به لوگان که ترامپ مدعی نقض آن توسط سناتور مورفی شده، می گوید: هر شهروند ایالات متحده، صرف نظر از مکان سکونت و سِمَتی که دارد، در صورتی که بدون اجازه ایالات متحده، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اقدام به شروع یا انجام مکاتبه یا گفت و گو با هر دولت خارجی یا مقام خارجی یا مأموران آنها بکند و هدف از این ارتباطات و مکالمات، اثرگذاری بر اقدامات یا رفتار هر دولت خارجی یا مقام خارجی و مسئولان آنها در یکی از مناقشات یا مجادلات مرتبط با دولت آمریکا و یا به شکست کشاندن تدابیر دولت ایالات متحده باشد، بایستی به موجب این قانون به پرداخت جریمه یا حبس تا حداکثر سه سال و یا هر دو محکوم گردد.

پایگاه خبری The Federalist آمریکا روز گذشته اطلاع داد که کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقاتی محرمانه با ظریف داشته است.

م

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 495

به "ملاقات سناتور دموکرات با ظریف، پامپئو را نگران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سناتور دموکرات با ظریف، پامپئو را نگران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید