کشورهای جنگ طلب به محاصره یمن انتها دهند

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر خاتمه جنگ و محاصره یمن در واکنش به اظهارات مسؤولان آمریکایی گفت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد، می تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد.

کشورهای جنگ طلب به محاصره یمن انتها دهند

به گزارش خبرنگاران از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر مسئولان آمریکایی در خصوص یمن گفت: توقف حمایت و عدم فروش سلاح به ائتلاف عربستان در صورتی که یک مانور سیاسی نباشد، می تواند گامی در جهت تصحیح اشتباهات گذشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این موضوع مشکل یمن را به تنهایی حل نمی کند و در ادامه باید محاصره هوایی، دریایی و زمینی که به واسطه آن هزاران نفر از مردم آن کشور به دلیل فقر غذایی و دارویی جان باختند، برطرف و حملات نظامی کشورهای متجاوز به رهبری عربستان سعودی به یمن نیز قطع شود.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه جامعه جهانی و برخی کشورهایی که با تجارت و فروش سلاح در جنایت های عربستان علیه مردم یمن شریک هستند باید به حمایت های سخت و نرم خود از عربستان سرانجام دهند و راه را برای ادامه این فاجعه انسانی مسدود کنند، افزود: متاسفانه عربستان با شروع جنگ در یمن خود را بیشتر آسیب پذیر کرد و با ایراد اتهام های ناروا به سایر کشورها در راستای فشارهای حداکثری آمریکا، تلاش دارد خود را از تجاوز نظامی به یمن و کشتن هزاران زن و کودک یمنی تبرئه کند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در عین حال امید است کشورهای جنگ طلب به اشتباه راهبردی خود در تجاوز به یمن پی برده و با اقرار به اشتباه شش ساله خود، جنگ و محاصره یمن را سرانجام داده و راهکار مسالمت آمیز را در پیش گیرند.

خطیب زاده در سرانجام گفت: ایران از هرگونه تلاش جامعه جهانی در جهت حمایت از یمن و قطع حمایت از متجاوز استقبال می کند و در جهت حل مشکل همچنان راهکار چهار ماده ای خود را نافذ می داند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کنند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: جنگ علیه یمن باید متوقف شود و ما همه حمایت های خود از عملیات های تهاجمی در آنجا را متوقف می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت که قصد دارد به جنگ یمن سرانجام دهد. او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی کمک خواهد کرد از تمامیت ارضی خودش دفاع کند. او مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران روبرو است.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن اعلام آمادگی این کشور برای مذاکره، گفت که آمریکا به جای حرف، حسن نیت خود در سرانجام دادن به جنگ در یمن را با عمل نشان دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3334

به "کشورهای جنگ طلب به محاصره یمن انتها دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای جنگ طلب به محاصره یمن انتها دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید