کرونا بالغ بر 9000 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر کشور خسارت زد

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، سیدعباس صالحی در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران درباره خسارت های شیوع ویروس کرونا به حوزه فرهنگ و هنر گفت: ویروس کرونا چه در سطح جهان و چه در سطح ملی خسارت های زیادی به حوزه فرهنگ و هنر وارد کرد و بخش فرهنگ و هنر کشور ما هم از این قاعده مستثنا نبوده است.

کرونا بالغ بر 9000 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر کشور خسارت زد

وی با اشاره به اینکه مشاغلی که خصلت تجمعی دارند از کرونا آسیب جدی دیدند، ادامه داد: مشاغلی مثل فرهنگ و هنر، گردشگری و ... که خصلت تجمعی و اجتماع دارند، در این یک سال و نیم گذشته آسیب ها و خسارت های جدی دیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: بخش فرهنگ و هنر ایران از اسفندماه که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم تا اواخر اردیبهشت ماه 1400 افزون بر 9000 میلیارد تومان خسارت دیده است که حجم قابل توجهی است.

صالحی با بیان اینکه جبران این خسارت با توجه به شرایط مالی کشور سخت است، یادآور شد: با این وجود اقدامات حداقلی برای جبران بخشی از این خسارت ها صورت گرفت که اعطای تسهیلات معیشتی به هنرمندان، بعلاوه اعطای تسهیلات 700میلیارد تومانی به وسیله سامانه کارا در مرحله اول و مرحله دوم آن که اخیرا ثبت ام آن آغاز شده و ... از این جمله است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات معیشتی به اعضای صندوق هنرمندان هم گفت: حدود 80 هزار نفر عضو این صندوق هستند که 20 هزار نفر از آنان در مشاغل دیگری هم فعالیت دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسشی در مورد واکسیناسیون خبرنگاران گفت: واکسیناسیون براساس اولویت هایی در حال اجرا است و بعد از کادر درمان، افراد پرخطر و بیماران زمینه ای و افراد سالمند نوبت به مشاغل پرخطر می رسد که خبرنگاران هم در ذیل مشاغل پرخطر تعریف شده و واکسیناسیون آنها انجام می گردد.

صالحی با بیان اینکه فعالان رسانه و خبرنگاران در تعداد مشاغل پرخطر هستند، اضافه نمود: واکسیناسیون ها براساس اولویت اعلام شده در حال اجرا است و در حوزه خبرنگاران هم، در حال حاضر در حال اجرا ثبت نام خبرنگاران هستیم و در ادامه با توجه به شرایط تامین واکسن، واکسیناسیون خبرنگاران هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به معرفی شهرهای خلاق در بخش های مختلف گفت: شهرهایی که پیروز به دریافت این نشان شدند باید از این اسم و نشان چه در راستای بهبود فضای آن رشته فرهنگی و هنری و چه در راستای بهبود شرایط اقتصاد شهر استفاده نمایند.

این عضو کابینه دوازدهم در ادامه بیان نمود: انتخاب شهرهای خلاق هم برای فرهنگ و هنر و هم برای اقتصاد یک فرصت جدی است و باید حداکثر استفاده را از آن برد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4154

به "کرونا بالغ بر 9000 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر کشور خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بالغ بر 9000 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر کشور خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید